جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرورش عقرب یا پرورش مرغ؟ کدوم شمارو ثروتمند میکنه!

پرورش عقرب یا پرورش مرغ

پرورش عقرب یا پرورش مرغ؟ کدوم شمارو ثروتمند میکنه! هر یک از موارد گفته شده جزء کسب و کارهای نوین و پردرآمد محسوب می شوند. اما انتخاب پرورش عقرب یا پرورش مرغ بستگی به علاقه مندی و میزان سرمایه شما دارد. بسیاری از افراد به دلیل پر درآمد بودن پرورش عقرب این کسب و کار را برای شروع درآمدزایی انتخاب می کنند. اما بسیاری دیگر  به خاطر خطر بالایی که این کسب و کار دارد هرگز به سمت آن نمی روند. پرورش مرغ نیز به دلیل بازاریابی آسان و درآمد بسیار بالا می‌تواند جزو گزینه های مناسب شما برای شروع کسب و کار باشد.

در این مطلب از سایت طیوران سازه قصد داریم به طور کامل پرورش مرغ و پرورش عقرب را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید در هنگام شروع یکی از موارد فوق را با اطمینان کامل انتخاب کنید و بدون دغدغه به درآمدزایی برسید. ما مزایا و معایب این دو کسب و کار را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا شما بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. چنانچه دوست دارید با پرورش عقرب یا پرورش مرغ به درآمدزایی برسید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

آشنایی با پرورش عقرب

یکی از شغل هایی که در سالهای اخیر به دلیل درمانی بودن پیشرفت بسیار فراوانی داشته، پرورش عقرب است. پرورش عقرب به دلیل درمانی بودن سم آن و  کاربرد آن در مباحث مختلف داروسازی و درمانی پیشرفت چشمگیری داشته و افراد بسیار زیادی به دلیل کاربردی بودن و درآمد زایی بالا به این شغل روی آورده اند.

پرورش عقرب یا پرورش مرغ
پرورش عقرب یا پرورش مرغ

حتما بخوانید: پرورش مرغ گوشتی در خانه + [ همه نکات مورد نیاز ]

کاربردهای سم عقرب

سم عقرب کاربردهای بسیار فراوانی دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به نابودی حشرات و آفات در مزارع کشاورزی اشاره کرد. مهمترین کاربرد سم عقرب خاصیت درمانی و شفابخشی آن است. سم عقرب برای درمان بیماری هایی چون ام اس، دیابت و سرطان به کار میرود. همچنین از سم عقرب برای ساخت داروها و مسکن هایی با دز قوی استفاده می شود که بیماران در هنگام بیماری درد کمتری را با مصرف آن تحمل کنند. سم عقرب کاربردهای بسیار فراوان دیگری دارد. چنانچه شما با این کاربردها آشنا هستید می توانید از طریق قسمت نظرات سایر کاربردهای را با ما به اشتراک بگذارید.

خطرات پرورش عقرب | پرورش عقرب یا پرورش مرغ

یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث میشود علاقه مندان به کسب و کارهای مختلف بین پرورش عقرب یا پرورش مرغ، پروش مرغ را انتخاب کنند، خطرات احتمالی است که می‌تواند پرورش‌دهنده عقرب با آن دست و پنجه نرم کند. همانطور که میدانید عقرب جزء سمی ترین موجودات زنده دنیا به شمار می رود. و جالب تر از آن اینکه خطرناک ترین نوع آن نیز در ایران وجود دارد. از این رو افراد به خاطر خطرات جانی از بین پرورش عقرب یا پرورش مرغ، گزینه دوم را انتخاب می کنند.

جالب است بدانید که سم عقرب نوعی پروتئین است که به صورت شفاف و بدون رنگ میباشد. بعد از گزیدگی انسان توسط عقرب گلبولهای قرمز خون به طور کلی نابود شده، تورم و درد شدید در ناحیه گزیدگی احساس خواهد شد. از علائم عقرب گزیدگی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. انقباض ماهیچه ها
  2.  اختلال در سیستم تنفسی
  3. درد ناحیه شکم
  4. بی قراری
  5. عدم تعادل در هنگام راه رفتن
  6. آبریزش از دهان
  7. تشنج

پرورش عقرب شغل ناشناخته در ایران!!!

با توجه به ناشناس بودن پرورش عقرب در ایران شما برای اینکه بتوانید کسب و کار موفق داشته باشید باید با افراد متخصص مشورت نمایید. از آنجایی که عقرب تکثیر فراوانی دارد شما می توانید به سوددهی دست پیدا کنید اما خطرات ناشی از گزیدگی و نبود اطلاعات کافی می تواند سرمایه شما را به کلی از بین ببرد. برای این که بتوانید کسب و کار موفقی را در این زمینه تجربه کنید توصیه میکنیم از تعداد پایین شروع کرده تا تجربه کافی را به دست آورید. به طور کلی به دلیل عدم شناخت جامع با زهر عقرب و استفاده افراد خاص از آن شما برای پرورش عقرب با سردرگمی های فراوانی همراه خواهید بود.

پرورش عقرب یا پرورش مرغ
پرورش عقرب یا پرورش مرغ

حتما بخوانید: پرورش جوجه در قفس

آشنایی با پرورش مرغ

پرورش عقرب با پرورش مرغ؟ به طور کلی ما به شما توصیه میکنیم که پرورش مرغ را انتخاب کنید. دلیل اصلی برای پرورش مرغ زود بازده بودن آن نسبت به پرورش عقرب است. شما می توانید در بازه زمانی بسیار کوتاهی مانند ۴۵ روز از پرورش مرغ به سودهای کلانی دست پیدا کنید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که محصولات مرغ همیشه جزء الزامات خانواده ها بوده و شما برای فروش محصولات این پرنده مانند گوشت و تخم مرغ نیازی به بازاریابی پیچیده نداشته و به بهترین شکل می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

محصولاتی که با پرورش مرغ می توانید از آن به سوددهی برسید

یکی از مهمترین نکات در پرورش مرغ این است که شما بتوانید بازار هدف برای سودآوری بیشتر را مشخص کنید و سپس با توجه به نوع نیاز مخاطبین به یکی از محصولات تخم مرغ، گوشت مرغ، جوجه و کود را تولید نمایید. به طور کلی شما برای به سود رسیدن در زمینه پرورش مرغ باید روی یکی از چهار محصول گفته شده سرمایه گذاری کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ محصولاتی است که همه روزه و در اکثر مواقع توسط خانواده های ایرانی مورد مصرف قرار می گیرد. شما می توانید این محصولات را به صورت روزانه و یا به صورت فله ای به فروش برسانید.

گوشت مرغ | پرورش عقرب یا پرورش مرغ

با توجه به اینکه گوشت مرغ از نوسانات مختلفی برخوردار است  و روز به روز جایگاه ویژه تری را در سفره های خانوار ایرانی پیدا می کند می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در پرورش مرغ باشد.

جوجه

پرورش جوجه مرغ نیز می تواند یکی از روشهای مناسبی برای به سود رسیدن در زمینه پرورش مرغ باشد. شما می توانید جوجه را به سن بلوغ برسانید و یا در سنین پایین آن را به پرورش دهندگان دیگر بفروشید و از این راه به درآمد زایی برسید. افراد موفق بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و سالانه به صورت میلیاردی سوددهی را تجربه می نمایند.

کود

آخرین روش از پرورش مرغ که می توانید با استفاده از آن به سوددهی برسید کود مرغ است. کود مرغ بعد از خشک شدن می تواند یکی از بهترین کود ها برای گل و گیاه، سبزیجات  و زمین های کشاورزی می باشد. کود مرغ به دلیل ارگانیک بودن و نبود مواد شیمیایی مورد توجه بسیاری از فعالان در زمینهای کشاورزی قرار گرفته است.

پرورش عقرب یا پرورش مرغ
پرورش عقرب یا پرورش مرغ

جمع بندی درباره پرورش عقرب یا پرورش مرغ

در این مطلب سعی کردیم شما را با مزایا و معایب پرورش عقرب و پرورش مرغ به طور کلی آشنا کنیم و سوال پرورش عقرب یا پرورش مرغ ؟ را پاسخ دهیم. به طور کلی اگر انتخاب دست متخصصان سایت طیوران سازه بود به شما پرورش مرغ را با روش های اصولی و مناسب توصیه میکرد. پرورش اصولی مرغ به مراتب  بهتر و سودآور تر از پرورش عقرب. توصیه ما به شما این است که با استفاده از روش های اصولی و مناسب و مشورت با افراد متخصص پرورش مرغ را انتخاب کنید.

خطرات احتمالی در پرورش عقرب و نبود منابع بسیار زیاد برای عرضه محصول در پرورش عقرب  دو عیب بسیار بزرگ در پرورش عقرب به شمار می رود. این در حالی است که اگر پرورش مرغ را اصولی انجام دهید می توانید مزایای بسیار زیادی چون بازار فروش راحت، پرورش در فضای کم، پرورش در شرایط آب و هوای مختلف، مدیریت آسان تر، هزینه پایین تر نسبت به پرورش عقرب، درآمد و سود بیشتر را تجربه کنید. چنانچه شما نظر متفاوتی در این زمینه دارید می توانید نظرات و سوالات خود را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

پرورش عقرب یا پرورش مرغ؟ کدام بهتر است؟

با توجه به شرایط موجود پرورش مرغ به صورت اصولی بسیار بهتر از پرورش عقرب است.

محصولاتی که با پرورش مرغ می توانید از آن به سوددهی برسیم کدام است؟

تخم مرغ گوشت مرغ جوجه کود

مزایای پرورش مرغ نسبت به عقرب چیست؟

بازگشت 45 روزه پول درامدزایی سریع خطرات احتمالی کمتر مدیریت آسان تر هزینه پایین تر نسبت به پرورش عقرب درآمد و سود بیشتر

8 پاسخ

  1. با سلام بنده فردی هستم که از همه چیز عجائب سر در بیاورم روزی در یکی از کوههای شهرستان ها که متعلق به استان آذربایجانغربی است جهت استراحت و پناه گرفتن در چادر بودم دیدم چندین هزار عقرب سیاه خیلی بزرگ در خاکی که در سینه کوه جهت چادر زنی با بیل کنده بودم از خاک در آمده بودند و بنده سریعآ آنها را با بیل جمع آوری و با خاک پوشش دادم آیا با همان عقرب های سیاه میشود پرورش و سود دهی داشته باشم

  2. آسلام آیا بنده با پسرم که بیکار است برای پرورش عرب چه امکاناتی مورد نیاز است تا گفته نماند به این شغل هم علاقه داریم وهم آشنایی از طرز نگهداری از این حیوان را از بچه کی ما آشنایی داریم لطفا به این شماره راهنمایی کنید از شمیم قلبم به این شغل علاقه داریم از شما هم سپاس گذاریم

  3. ⁸من‌دوست‌دارم‌عقرب‌پروش‌بدهم‌ترسی‌هم‌ندارم‌چون‌توی‌روستا‌هستم‌ومار‌وعقرب‌زیاد‌دیدم‌زیر‌سقف‌خونهمون‌‌ازچوب‌بود‌اونجا‌میخابیدیم‌ومار‌رفت‌امد‌میکرد‌‌ترسی‌ندارم‌ازشون‌درامدش‌خوب‌‌باشه‌پرورش‌میدم

  4. باسلام
    حال فرض فرمایید اقدام به پرورش عقرب کردیم.سم آن رابه باید فروخت.چون فرمودید.سم حاوی پروتئین می‌باشد پی محصول را نمی توان نگهداری کرد…..کی میخرد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *