جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرورش جوجه در قفس

پرورش جوجه در قفس

پرورش جوجه یک روزه  همیشه سودآوری بالاتری را نسبت به پرورش طیور به صورت بالغ، با استفاده از تخم نطفه دار و جوجه چند روزه داشته است. شما می توانید با تکنیک های خاص این پرورش را با سودآوری چندین برابری همراه کنید. یکی از این تکنیک ها پرورش جوجه در قفس است. فرقی نمی کند که شما چه پرنده ای را برای پرورش انتخاب کرده باشید. بین بلدرچین، کبک، مرغ و قرقاول هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت! با استفاده از قفس به راحتی هرچه تمام تر می توانید سودآوری خود را چندین برابر کنید.

از آنجایی که قفس می تواند تاثیر بسزایی در پرورش جوجه در قفس داشته باشد، در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را با صفر تا صد پرورش جوجه در قفس آشنا کنیم. اگر جز علاقمندان به فعالیت در این کسب و کار هستید توصیه می کنیم قبل از شروع هر کاری این مطلب از سایت طیوران سازه را به صورت کامل مطالعه کنید و با استفاده از آن استارت کار خود را بزنید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

شناخت نژاد، پرورش جوجه در قفس

اولین و مهمترین نکته در پرورش جوجه در قفس شناخت نژاد است. توجه داشته باشید هر پرنده ای که برای پرورش انتخاب می کنید باید سازگار با بازار هدف و نوع نیاز مخاطب باشد. بلدرچین، مرغ، قرقاول و کبک می توانند گزینه های مختلفی برای پرورش باشند. هر کدام از این گزینه ها دارای نژادهای مختلف هستند که شما باید از بین نژادهای گفته شده یک گزینه را برای پرورش انتخاب نمایید. به طور مثال برای این که بتوانید نیازهای بازار هدف از تولید تخم مرغ را برآورده سازید باید به سراغ نژادی از مرغ ها بروید که تخم گذاری بیشتری را نسبت به سایر نژادها دارد.

اگر در پرورش جوجه یک روزه در قفس به فکر تولید گوشت مرغ هستید باید به سراغ نژادهای بروید که وزن بالاتری نسبت به سایر گزینه ها در سن بلوغ دارند. این امر در تمامی پرنده ها مانند بلدرچین که اکثراً از نژادهای معمولی و ژاپنی در آن استفاده می شود، کبک و قرقاول نیز صدق می کند.

پرورش جوجه در قفس
پرورش جوجه در قفس

مطالب مرتبط: صفر تا صد پرورش جوجه قرقاول

قدم اول برای پرورش جوجه در قفس

قدم اول در پرورش جوجه در قفس این است که شما بتوانید بستری را فراهم کنید که در آن از جوجه ها نگهداری کنید. در این قدم می توانید از یک سالن برای قرار دادن قفس استفاده نمایید. یک قسمت سالن را می‌توانید به تجهیزات شستشو و ضدعفونی، یک قسمت دیگر آن را به آب و دان و سایر قسمت ها را با توجه به نوع نیاز تقسیم بندی نمایید.

قدم دوم در پرورش جوجه در قفس

قدم دوم در پرورش جوجه در قفس این است که شما تجهیزات مورد نیاز را در سالن نصب کنید و سالن را آماده کنید تا جوجه ها بتوانند در آن رشد خود را پیگیری نمایند. توصیه ما برای تجهیز کردن سالن پرورش جوجه،  قفس جوجه یک روزه است. با استفاده از قفس جوجه یکروزه می توانید به راحتی هر تمام‌تر شرایطی را فراهم آورید تا جوجه های شما بتوانند رشد خود را به بهترین شکل پیگیری کنند و بالاترین راندمان را به شما هدیه دهند.

بعد از نصب قفس ها شما می توانید قسمت های مختلفی که به آبخوری، دانخوری، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات روشنایی، سیستم رطوبت رسان و کنترل دما اختصاص داده اید را با استفاده از تجهیزات مورد نظر تجهیز نمایید.

فضایی که در آن از نگهداری جوجه های یکروزه استفاده می کنید باید تمامی تجهیزات مورد نظر را به همراه داشته باشد تا شما در حین انجام کار با سختی های فراوانی همراه نشوید.

به مثالی که در ادامه مطلب میزنیم توجه کنید

به طور مثال تعداد آبخوری ها و دانخوری هایی که برای دسترسی آب و دان در قفس ها قرار میدهید باید کاملاً با تعداد جوجه ها همخوانی داشته باشد. چنانچه تعداد آبخوری ها و دانخوری ها کمتر از تعداد حد معمول باشد پرورش دهنده با ضرر هایی مانند کاهش راندمان کاری مواجه خواهد شد. کمبود امکانات می‌تواند موجب درگیری جوجه ها در حین فراهم آوردن آب و دان برای ادامه حیات شود.

 با استفاده از قفس جوجه یکروزه به راحتی هرچه تمام تر می توانید تعداد آبخوری ها و دانخوری های دلخواه خود را برای فراهم آوردن آب و دان جوجه یک روزه فراهم سازید. آبخوری های قفس جوجه یکروزه سایت طیوران سازه به صورت تمام اتوماتیک بوده و با نوک جوجه جریان قطع و وصل می شود. این کار می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز شود.

پرورش جوجه در قفس
پرورش جوجه در قفس

مطالب مرتبط: تغذیه جوجه بلدرچین چیست؟!

ضدعفونی کردن فضا برای شروع پرورش جوجه قدم سوم است!

بعد از اینکه نژاد مورد نظر را شناختید و فضای موجود برای پرورش جوجه در قفس را تجهیز کردید، حالا نوبت این است که قبل از این که جوجه ها را برای پرورش  وارد سالن پرورش کنید، مکان مورد نظر را ضدعفونی نمایید. با ضدعفونی کردن فضای پرورش قبل از ورود جوجه ها خیال شما بابت داشتن یک محیط کاملا بهداشتی راحت خواهد شد. برای ضدعفونی سالن ها از موادی مانند فرمالین مایع یا جامد و پودر پرمنگنات، پارافرمالدئید و یا فرمالین استفاده می کنند.

از ترکیب گاز پرمنگنات و فرمالین می توانید یک گاز بسیار قدرتمند برای کشتن میکروب ها بسازید با استفاده از آن تمام میکروب هایی که در سطح سالن پرورش وجود دارد را از بین ببرید. توجه داشته باشید استفاده از این گاز برای انسانها بسیار مضر خواهد بود و در هنگام استفاده از آن از تجهیزات ایمنی جهت ورود این گاز به ریه ها جلوگیری نمایید.

قدم چهارم آماده سازی سالن برای ورود جوجه ها

بعد از اینکه سالن را با قفس تجهیز کردید و آن را ضدعفونی نمودید، حال نوبت این است که عواملی که یک جوجه نیاز دارد تا بتواند در آن محیط زندگی کند را فراهم سازید. این عوامل می‌تواند مانند دما، رطوبت و روشنایی باشد. محیطی که در آن پرورش جوجه در قفس را انجام میدهید باید دارای اکسیژن مناسب، دما و رطوبت کافی و میزان نور استاندارد باشد. در غیر این صورت با ورود جوجه ها به سالن پرورش با تلفات بسیار زیادی همراه خواهید بود.

غذای جوجه در قفس

یکی از مهمترین ارکانی که در پرورش جوجه در قفس باید آن را مورد توجه قرار دهید، غذا است. از آنجایی که هیچ موجودی بدون آب و غذا نمی تواند به رشد و ادامه حیات خود بپردازد، این دو مورد بسیار زیاد میتواند در کسب و کار شما موثر باشد و راندمان کاری را تحت تاثیر قرار دهد.

غذایی که برای جوجه ها در قفس در نظر میگیرید باید دارای مواد معدنی، مواد پروتئینه، مواد ویتامینه و پلت های مخصوص باشد.

تامین پروتئین جوجه ها

  1. سویا
  2.  انواع کنجاله
  3. پودر ماهی
  4.  پودر گوشت
  5.  پودر خون

مواد معدنی

  1. کلسیم
  2.  فسفر
  3. منیزیم
  4. و انواع ویتامین ها

چرا باید از قفس جوجه یک روزه برای پرورش جوجه در قفس استفاده کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با اکتفا به آن از قفس جوجه یکروزه برای پرورش جوجه در قفس استفاده نمایید. یکی از مهمترین گزینه ها بالا رفتن راندمان کاری است. قفس به قدری بر روی راندمان کاری شما تاثیر می گذارد که می تواند آن را نسبت به زمین ده برابر افزایش دهد.

صرفه جویی در هزینه دان و آب

از دیگر دلایلی که می توان به استفاده از قفس در پرورش جوجه به آن اکتفا کرد صرفه جویی در هزینه دان و آب است. قفس شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد که کمترین میزان آب و دان را در پرورش جوجه ها تجربه نمایید. این در حالی است که برای پرورش جوجه در بستر باید هزینه بسیار زیادی در مصرف آب و دان انجام دهید. میزان مصرف دان جوجه در بستر نسبت به قفس 4 برابر خواهد بود.

جلوگیری از شیوع بیماری، پرورش جوجه در قفس

جلوگیری از شیوع بیماری یکی از مهمترین گزینه هایی است که می توان در پرورش جوجه در قفس به آن اشاره کرد. کسانی که از قفس در پرورش جوجه یک روزه استفاده می کنند به راحتی هرچه تمام تر می توانند جوجه بیمار را از سایر جوجه ها جدا کنند و با استفاده از قفس دوره درمان آن را شروع نمایند. قفس شرایط را فراهم می آورد که شیوع بیماری به پایین ترین حد خود در کسب و کار ها برسد.

آمار دقیق

نکته بعدی که می تواند قفس به شما هدیه دهد این است که شما با استفاده از آن می‌توانید آمار دقیقی از کسب و کار را به دست آورید. این در حالی است که در پرورش روی بستر شما آمار دقیقی از میزان آب و دان، پرنده های بیمار، پرنده های نر و ماده، پرنده های سالم، پرنده ها در سنین مختلف و بسیاری از عوامل دیگر نخواهید داشت. پرورش جوجه در قفس مزایای بسیار زیاد دیگری دارد. شما میتوانید از طریق قسمت نظرات دیگر مزایای آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پرورش جوجه در قفس
پرورش جوجه در قفس

مطالب مرتبط: شرایط نگهداری از جوجه بوقلمون یک روزه چیست؟

بزرگترین تولید کننده قفس جوجه یک روزه

چنانچه دوست داشتید برای پرورش جوجه در قفس از قفس جوجه یکروزه استفاده کنید توصیه میکنیم آن را از بزرگترین تولید کننده قفس جوجه یک روزه یعنی سایت طیوران سازه تهیه نمایید. سایت طیوران سازه قفس های که در اختیار شما قرار می دهد قابل شستشو بوده و ضمانت ۱۰ ساله دارد.

با استفاده از این قفس ها چنانچه فضای بسیار بزرگی در اختیار شما نباشد می توانید در فضاهای کوچک نیز کسب و کار خود را آغاز نمایید. جنس تمام قفس های سایت طیوران سازه از گالوانیزه گرم و ضد زنگ می باشد. شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود یکی از گزینه‌های مدنظر را در این سایت خریداری کنید.

نکات مهم در پرورش جوجه در قفس

پرورش جوجه در قفس زمانی برای شما سودده خواهد بود که بتوانید نکات مهمی را در این کسب و کار رعایت نمایید. انتخاب قفس مناسب، دما و رطوبت مناسب، استفاده از تجهیزات استاندارد، رعایت شرایط بهداشتی، مدیریت استرس و بسیاری از نکات دیگر  جز موارد ضروری هستند که شما در پرورش جوجه در قفس باید آنها را رعایت کنید.

برای اینکه شما با این نکات به طور کامل آشنا شوید قصد داریم در ادامه مطلب شما را با تک به تک این نکات آشنا کنیم و آنها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاعات آشنایی بیشتر با این نکات با ما همراه باشید.

استفاده از تجهیزات استاندارد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در پرورش جوجه در قفس باید رعایت کنید استفاده از تجهیزات استاندارد است. تجهیزات استاندارد شرایطی را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید با توجه به شرایط کاری بالاترین راندمان را تجربه کنید.  از تجهیزات استانداردی که در پرورش جوجه به کار می‌رود می‌توان به قفس جوجه، تهویه مناسب، دماسنج و رطوبت سنج، دانخوری و آبخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد. هر یک از مواردی که به آن اشاره کردیم وظیفه خاصی را به عهده خواهند داشت.

منظور ما از تجهیزات استاندارد این است که بهترین گزینه با توجه به شرایط انتخاب شود. به طور مثال اگر قفس جوجه را انتخاب می‌کنید اندازه و طراحی آن باید متناسب با پرورش جوجه‌ها باشد. همچنین قفس باید فضای کافی را در اختیار جوجه‌ها برای رشد قرار دهد.  از دیگر نکات قفس استاندارد می‌توان به داشتن دانخوری و آبخوری اتوماتیک اشاره کرد.

رعایت اصول بهداشتی

همه ما به خوبی می‌دانیم رعایت اصول بهداشتی می‌تواند سوددهی در پرورش جوجه را به بالاترین میزان خود برساند. در بسیاری از مواقع عدم رعایت اصول بهداشتی دچار ورشکستگی و ضررهای مالی بسیار زیاد به این کسب و کار خواهد شد.

چنانچه شما دوست ندارید کسب و کار شما دچار ضررهای مالی بسیار زیاد شود توصیه ما به شما این است که به صورت دوره تجهیزات مورد نظر و فضای پرورش را به طور کامل ضدعفونی کنید. همچنین برای اینکه خیال شما از بابت اصول بهداشتی و مدیریت آن راحت باشد می‌توانید سینی فضولات قفس‌ها را هر دو هفته یک بار ضدعفونی و شستشو نمایید.

اجرای برنامه واکسیناسیون از دیگر موارد مهم مدیریت بهداشت به شمار می‌رود. شما با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون جوجه‌ها از بیماری آنها پیشگیری کرده و شرایطی را فراهم می‌آورید که تلفات کمتری را در کسب و کار تجربه کنید.

کنترل بیماری‌ها

برای اینکه به پایین‌ترین میزان تلفات در پرورش جوجه در قفس برسید توصیه می‌کنیم بیماری‌ها را کنترل کنید. برای کنترل بیماری‌ها دو راه پیش رو خواهید داشت. راه اول اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون است. راه دوم جداسازی جوجه بیمار از سایر جوجه‌های سالم است. با این دو روش بیماری به طور کامل کنترل شده و تلفات به پایین ترین میزان خود خواهد رسید.

مدیریت استرس

بزرگترین ضربه‌ای که  می‌تواند کسب و کار شما به خود ببیند استرس در جوجه‌ها است. شما باید به طور دقیق جوجه‌ها را از استرس‌هایی که برای آنها پیش می‌آید دور کنید. معمولاً عواملی مثل تغییرات آب و هوایی، رفت و آمدهای بسیار زیاد، وجود حیوانات موذی، تنش‌های حرارتی و محیط ناآرام موجب استرس جوجه‌ها می‌شود.  حتی الامکان موارد گفته شده را از فضای پرورش جوجه دور نگه دارید.

شما برای ما از پرورش جوجه در قفس بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را به طور کامل با پرورش جوجه در قفس آشنا کنیم. چنانچه شما تجربیات متفاوتی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه قرار دهید. همچنین پشتیبانان و سایت ما در اسرع وقت به سوالات شما که در قسمت نظرات آن را بیان کردید را پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قدم اول برای پرورش جوجه در قفس چیست؟

آماده کردن سالن پرورش و یا بستر مناسب برای رشد جوجه

قدم دوم در پرورش جوجه در قفس چیست؟

تجهیز کردن سالن پرورش با تجهیزاتی چون، قفس جوجه، سیستم پرمایشی و سرمایشی، دانخوری و آبخوری

غذای جوجه در قفس باید شامل چه مواردی باشد؟

غذایی که برای جوجه ها در قفس در نظر میگیرید باید دارای مواد معدنی، مواد پروتئینه، مواد ویتامینه و پلت های مخصوص باشد.

3 پاسخ

  1. چه دنیا بدی حیوانات اسیر مایند برا عزا ،عروسی اخه این همه ظلمی که به ای موجود میشود،،، میشود ،،،اخرین تکیولوژی💔💔💔😐😐😐😭😭😭

  2. سلام و سپاس لطفا از برنامه مراقبت ازز صفر تاصد برای یک دوره هزار قطعه ای جوجه گوشتی فیلم یا کلیپ عای کوتاه تهیه و در اختیار مراجعین به سایت یا کانال قرار دعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *