جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش برای پرورش مرغ در منزل

پرورش مرغ در منزل

آیا پرورش مرغ در منزل امکان پذیر است؟ افراد بسیار زیادی دوست دارند در فضاهای کوچک مانند خانه های ویلایی، آپارتمان ها، فضاهای با ارتفاع کوچک پرورش مرغ را انجام دهند. در این موقع شما باید شرایطی را فراهم آورید تا مرغ ها بتوانند بدون استرس رشد خود را پیگیری نمایند. معمولا برای پرورش مرغ در خانه افراد به سراغ قفس مرغ می روند. با استفاده از این محصول به راحتی هرچه تمام تر می توانید پرورش این پرنده را در خانه انجام دهید.

به نظر شما برای اینکه بتوانید پرورش مرغ در منزل را انجام دهید باید چه شرایطی را رعایت کنید؟ آیا پرورش مرغ در خانه فقط با استفاده از قفس انجام می شود؟ با چه روش هایی میتوان این کار را آغاز کرد؟ از چه نژادی برای پرورش مرغ باید استفاده نمود؟ و بسیاری دیگر از سوالاتی که میتواند ذهن هر فردی را به خود درگیر کند. در این مطلب سعی داریم شما را با تمامی جواب سوالات آشنا کنیم و به شما صفر تا صد پرورش مرغ در منزل را آموزش دهیم. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با سایت طیوران سازه همراه باشید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا پرورش مرغ را در خانه ؟

چنانچه فضای غیر قابل استفاده را در آپارتمان و یا ویلا دارید می توانید با استفاده از قفس پرورش مرغ را انجام دهید. با پرورش مرغ در خانه می توانید نیازهای خود چون گوشت مرغ و تخم مرغ را برطرف سازید. با توجه به اینکه قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ روز به روز می تواند دستخوش تغییرات بسیار زیادی شود شما می توانید با استفاده از پرورش مرغ در منزل هزینه های ناشی از هزینه های خرید گوشت و تخم مرغ ها به طور چشمگیری مدیریت کرده و آنها را کاهش دهید.

پرورش مرغ در منزل می تواند با هدف فروش گوشت مرغ و تخم مرغ نیز انجام شود. اگر فضای بسیار زیادی در منزل دارید می توانید با پرورش مرغ به صورت انبوه و فروش محصولات آن به درآمدزایی مناسبی دست پیدا کنید.

پرورش مرغ در منزل
پرورش مرغ در منزل

بهترین نژاد برای پرورش مرغ در منزل

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل و بالاترین بازخورد کار پرورش مرغ در منزل و انجام دهید ابتدا باید نژاد مناسبی را با توجه به شرایط آب و هوایی، شرایط پرورش و نوع آن انتخاب کنید. به نظر شما چه نژاد هایی برای پرورش مرغ در منزل مناسب هستند؟ برای آشنایی با نژاد های مناسب می توانید در ادامه مطلب ما را یاری کنید. در ادامه مطلب به طور کامل تمامی نژاد هایی که می‌تواند در این دوره پرورش به درد شما میخورد را مورد بررسی قرار داده ایم.

چنانچه دوست دارید پرورش مرغ تخمگذار در خانه انجام دهید توصیه ما به شما این است که از نژادهای مانند برهما، ساسکس و مرغ مرندی استفاده نمایید. نژادهای گفته شده در طول دوره تخم گذاری خود 140 تا 200 عدد تخم مرغ تولید می کنند.  گزینه های گفته شده برای پرورش مرغ گوشتی مناسب نیست و شما برای اینکه بتوانید پرورش مرغ گوشتی را انجام دهید باید از نژادهای چون مرغ راس، مرغ فاورولس، مرغ دورکینگ و مرغ کوشین استفاده کنید.

روش های پرورش مرغ در خانه

به 3 روش می توانید پرورش مرغ در خانه را انجام دهید. هر یک از روش ها میزان سرمایه و ریسک متفاوتی دارند و شما باید با توجه به این دو مورد یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. 1.  پرورش مرغ با استفاده از خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار 2.  پرورش مرغ با استفاده از خرید جوجه یک چند روزه 3.  پرورش مرغ با استفاده از مرغ های بالغ. در ادامه مطلب هر یک از روش های گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار

اولین روشی که می توانید با استفاده از آن پرورش مرغ در خانه را انجام دهید خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار است. این روش نسبت به سایر روش ها از ریسک بالاتری برخوردار است. شما باید با تهیه تخم مرغ نطفه دار و دستگاه جوجه کشی از مراکز معتبر این کار را آغاز کنید. با قرار دادن تخم نطفه دار در دستگاه جوجه کشی شرایطی را باید فراهم آورید که این تخم ها به جوجه تبدیل شوند. بعد از انجام این فرآیند میتوانید با فروش جوجه ها به درآمد زایی برسید.

توجه داشته باشید این روش ریسک بسیار بالایی داشته اما سودآوری بالاتری نسبت به دو روشی که آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد، دارد.

استفاده از جوجه های یک روزه

در این روش شما دیگر هزینه‌ای بابت تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی نمی کنید. البته نگرانی نیز بابت خرابی تخم های نطفه دار نخواهید داشت و با خیال راحت می توانید کسب و کار خود را آغاز نمایید. این روش نسبت به روش قبلی که بازه زمانی کمتری نیاز دارد و شما به سوددهی برسید.

استفاده از مرغ بالغ

این روش در پرورش مرغ در منزل نزدیک ترین روشی است که می توانید با استفاده از آن به درآمدزایی برسید. در این روش شما با استفاده از مرغ های بالغ، گوشت مرغ، تخم مرغ و تخم نطفه دار تولید می کنید و با فروش آنها به درآمدزایی رسید. این روش از ریسک بسیار پایین تری نسبت به سایر روش های که به معرفی آنها پرداختیم، دارد.

پرورش مرغ در منزل
پرورش مرغ در منزل

مهمترین نکات برای پرورش مرغ در خانه

برای این که بتوانید پرورش هدفمند و سودمندی را تجربه کنید  باید نکاتی را در هنگام پرورش مرغ رعایت کنید. اگر دوست دارید با این نکات به طور کامل آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این قسمت را از دست ندهید و به طور کامل آن را مطالعه نمایید.

به طور کلی شما برای پرورش مرغ در منزل باید به چند نکته طلایی توجه داشته باشید. دما، رطوبت، تهویه هوا، دانخوری و آبخوری، فضای کافی برای پرورش، تغذیه و بستر مناسب مهمترین نکاتی است که شما برای پرورش مرغ باید آنها را رعایت کنید. در ادامه مطلب تمامی گزینه ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دما و رطوبت

دما و رطوبت یکی از مهم‌ترین ارکان پرورش مرغ در منزل به شمار می رود. برای اینکه بتوانید دما و رطوبت فضای پرورش مرغ در خانه را کنترل کنید به شما توصیه می کنیم از دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید.

تهویه هوا

داشتن تهویه هوا مانند داشتن دماسنج و رطوبت سنج بسیار حائز اهمیت است. تهویه هوا هوای آلوده درون سالن پرورش را به بیرون رانده و هوای تازه را وارد سالن پرورش می کند. با این تکنیک شما افزایش راندمان را تجربه خواهید کرد.

دانخوری و آبخوری

از دیگر موارد مهم که باید آن را در سالن و یا قفس مرغ داشته باشید،  دانخوری و آبخوری است. دانخوری و آبخوری ها وظیفه رساندن غذا و آب به مرغ ها را دارند. در هنگام خرید دانخوری به این مورد توجه داشته باشید که ارتفاع آبخوری و دانخوری با قد جوجه و مرغ شما همخوانی داشته باشد.

فضای کافی برای پرورش

برای اینکه بتوانید بالاترین راندمان کاری را در پرورش مرغ در منزل تجربه کنید توصیه می‌کنیم با توجه به میزان فضای مورد نظر تعداد گله را انتخاب کنید. چنانچه تعداد گله در فضای پرورش بالا باشد، مرغ ها دچار استرس شده کیفیت محصولات به پایین‌ترین میزان خود می رسد.

پرورش مرغ در منزل
پرورش مرغ در منزل

تغذیه مرغ

تغذیه مرغ رابطه مستقیم با رشد آن دارد. شما باید تغذیه مرغ را با توجه به برنامه غذایی بچینید و غذای مورد نظر را با توجه به سن این پرنده به آن برسانید. توجه داشته باشید تغذیه مورد نظر باید حاوی مواد معدنی، پروتئینه، ویتامینه و مواد مغذی باشد. ذرت، جو، گندم، پودر ماهی، انواع سبزیجات و میوه جات  بهترین غذاهایی است که شما می توانید برای مرغ در نظر بگیرید.

بستر مناسب

بستر مناسب مهمترین گزینه ای است که شما در پرورش مرغ در منزل باید آن را رعایت کنید. هرچقدر بستر شما مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد مرغها راندمان کاری بالا تری را از خود نشان می دهند. از این رو بسیاری از کسانی که پرورش مرغ را به صورت های مختلف انجام میدهند از قفس مرغ استفاده می کنند. قفس مرغ شرایطی را فراهم می آورد که این پرنده بتواند به بهترین شکل رشد خود را پیگیری کرده و بالاترین راندمان کاری را از خود نشان دهد. چنانچه پرورش مرغ تخمگذار را انجام دهید قفس مرغ باعث افزایش تخم گذاری میشود. از جمله مزایای قفس مرغ میتوان به نظافت محیط، جلوگیری از ریخت و پاش دان، کاهش هزینه های تولید، ارائه محصولات با کیفیت تر، آمارگیری دقیق، مدیریت آسان تر و سودآوری بیشتر اشاره کرد.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

شما برای ما از پرورش مرغ در منزل بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را با صفر تا صد پرورش مرغ در منزل آشنا کنیم. چنانچه جزو کسانی هستید که در این زمینه از تجربیات بالایی برخوردار هستید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین قرار دهید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود را با پشتیبان مطرح کنید آنها در اسرع وقت و سوالات شما به طور کاملا اختصاصی پاسخ دهند.

سوالات متداول

بهترین نژاد برای پرورش مرغ در منزل کدام نژاد است؟

پرورش مرغ تخمگذار در خانه ز نژادهای مانند برهما، ساسکس و مرغ مرندی پرورش مرغ گوشتی در خانه نژادهایی مانند مرغ راس، مرغ فاورولس، مرغ دورکینگ و مرغ کوشین مناسب هستند

روش های پرورش مرغ در خانه را نام ببرید؟

خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار استفاده از جوجه های یک روزه استفاده از مرغ بالغ

چرا از قفس مرغ در پرورش مرغ در منزل استفاده کنیم؟

از جمله مزایای قفس مرغ میتوان به نظافت محیط، جلوگیری از ریخت و پاش دان، کاهش هزینه های تولید، ارائه محصولات با کیفیت تر، آمارگیری دقیق، مدیریت آسان تر و سودآوری بیشتر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *