جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی – کدامیک بهتر است؟!

مقایسه تخصصی پرورش مرغ گوشتی با تخم گذار

پرورش مرغ به دو روش تخمگذار و گوشتی برای علاقمندان به این کسب و کار میسر می‌باشد. در اوایل کار و انتخاب بین تخمگذار و یا گوشتی بودن مرغ سوالات بسیار زیادی ذهن پرورش دهنده را به خود درگیر می‌کند. میزان سرمایه‌گذاری کدام روش کمتر است؟ کدام روش سود بیشتری خواهد داشت؟ از بین مرغ تخمگذار و گوشتی کدام یک مدیریت آسان‌تری را به همراه خواهد داشت؟ جواب تمامی این سوال‌ها زمانی برای شما حل خواهد شد که به مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی بپردازید.

در مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی شما جوانب مختلفی مانند هزینه مورد نظر، محصول نهایی، نحوه نگهداری، نوع تغذیه، دوره پرورش، میزان سودآوری و بسیاری از عوامل دیگر را مورد بررسی قرار خواهید داد. ما در این مطلب از سایت طیوران سازه مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی را برای شما آسان کرده‌ایم. ما در این مطلب به تمامی جوانب پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی خواهیم پرداخت و نتیجه‌گیری به شما خواهیم گفت که کدام یک از گزینه‌های مورد نظر بهتر است. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

محصول نهایی

در مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی باید عوامل  بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از این عوامل محصول نهایی است که از مرغ‌های تخمگذار و گوشتی به دست خواهید آورد.=

تاثیرگذاری مرغ تخمگذار در بازار محصولات

  همانطور که از نام مرغ‌های تخمگذار پیداست، مرغ‌های تخمگذار برای تولید تخم مرغ  پرورش داده می‌شوند. از آنجایی که تخمگذاری در مرغ های تخمگذار بسیار بالاست می توانند به طور مستقیم بر صنعت محصولات پروتئینی و تخم مرغ در بازار تاثیرگذار باشند.  تخم مرغ‌ها به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند در بازار بیشتر از گوشت مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاثیرگذاری مرغ گوشتی در بازار محصولات

مرغ های گوشتی به عنوان تامین منبع گوشت مصرفی در بازارهای داخلی و خارجی پرورش داده می‌ شوند. مرغ های گوشتی همان طور که از نام آنها پیداست می توانند در کمترین زمان بیشترین وزن گوشت را تولید کنند. گوشت مرغ نیز همانند تخم مرغ مورد توجه افراد بسیار زیادی در بازار قرار می‌گیرد. به دلیل قیمت بالای گوشت قرمز معمولاً اکثر افراد در سبد خانوار از گوشت مرغ به جای گوشت قرمز استفاده می‌کنند. همین عامل باعث شده گوشت مرغ جزء ضروری ترین اقلام در بازار به شمار برود. این محصول نیز متقاضیان بسیار زیادی همچون تخم مرغ دارد.

مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی
مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی

تغذیه

تغذیه یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام انتخاب یکی از دو گزینه موجود برای پرورش مرغ باید جدی گرفته شود. میزان تغذیه و نوع آن می‌تواند به طور مستقیم بر هزینه‌های ثابت و جاری تاثیرگذار باشد.

تغذیه مرغ تخمگذار

در پرورش مرغ تخمگذار شما تنوع تغذیه بالاتری را تجربه خواهید کرد. در کنار تغذیه متنوع باید مواد معدنی بیشتری در رژیم غذایی آنها برای تخم‌گذاری بهتر و بهبود کیفیت تخم مرغ قرار داد.

تغذیه مرغ گوشتی

تغذیه مرغ‌های گوشتی  نیز تنوع دارد تنوعش به مرغ‌های تخمگذار نمی‌رسد.  در تغذیه این پرنده شما کمترین میزان مواد معدنی را تجربه خواهید کرد.  در جیره غذایی مرغ گوشتی مواردی قرار می‌گیرد که موجب رشد سریع گوشت در بدن این پرنده شود.  هزینه تغذیه مرغ تخمگذار و گوشتی با توجه به نوع مرغ، نحوه پرورش، منطقه جغرافیایی  و میزان تورم متفاوت خواهد بود.

دوره پرورش

نکته بعدی که در پرورش مرغ می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد دوره پرورش است. دوره پرورش مرغ گوشتی نسبت به مرغ تخمگذار کمتر خواهد بود شما می‌توانید در بازه زمانی کوتاه‌تری به سودآوری برسید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که در دوره پرورش مرغ تخمگذار شما می‌توانید به صورت روزانه تخم مرغ‌های تولید شده را به فروش برساند و درآمد روزانه را نیز تجربه کنید.

دوره پرورش مرغ تخمگذار

مرغ تخمگذار یک سیکل بالا برای تخم گذاری دارد که آن هم معمولاً تا یک سالگی آن می‌باشد. معمولاً دوره پرورش مرغ‌های تخم گذار از 100 روزگی شروع می شود. مرغ‌ های تخمگذار در این بازه زمانی تخم گذاری خود را انجام می‌دهند.

دوره پرورش مرغ گوشتی

دوره پرورش مرغ گوشتی بسیار کوتاه‌ تر از مرغ‌های تخمگذار است. مرغ‌های گوشتی معمولاً در چند ماه وزن ایده‌آل می‌رسند و شما می‌توانید گوشت آنها را در دوره زمانی کوتاهی به بازار عرضه نمایید. دوره پرورش مرغ های گوشتی صنعتی 45 روز خواهد بود. حال انتخاب با خود شماست که با توجه به دوره پرورش کدام یک از گزینه های موجود را انتخاب کنید.

مقایسه تخصصی پرورش مرغ گوشتی با تخم گذار
مقایسه تخصصی پرورش مرغ گوشتی با تخم گذار

 سودآوری

مقوله بعدی که در مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی  باید مورد بازرسی قرار بگیرد سودآوری است. سودآوری پرورش مرغ به شرایط محیطی، هزینه‌ ها،  میزان رشد، کیفیت محصول و تقاضای بازار بستگی دارد. با توجه به آماری که وجود دارد در اکثر مواقع سود پرورش مرغ تخمگذار بیشتر از سود پرورش مرغ گوشتی خواهد بود. جان نفس به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به شرایط گفته شده در برخی مناطق پرورش مرغ تخمگذار ممکن است سودآورتر باشد و در برخی دیگر از مناطق پرورش مرغ گوشتی.

میزان هزینه و سرمایه‌ گذاری

میزان هزینه و سرمایه‌گذاری در پرورش مرغ بسیار مهم خواهد بود! شما در پرورش مرغ تخمگذار به میزان هزینه سرمایه‌ گذاری کمتری نیاز دارید. چنانچه دوست دارید هزینه‌های خود را مدیریت کنید و سرمایه‌گذاری کمتری را برای پرورش مرغ اختصاص دهید رش مرغ تخمگذار در این مواقع می‌تواند گزینه مناسب‌ تری برای شما باشد.

فضا برای پرورش مرغ

در پرورش مرغ باید به فضا و تجهیزات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. فضا و تجهیزات در پرورش مرغ و تخمگذار و گوشتی با توجه به هزینه اولیه وتعداد مرغ‌ ها تعیین می‌ شود.

فضا برای پرورش مرغ تخمگذار

مرغ و تخمگذار نسبت به مرغ گوشتی فضای بیشتری را نیاز دارد تا بتواند مراحل رشد خود را پیگیری کند. هر چند با روی کار آمدن قفس مرغ فضا برای پرورش به کمترین میزان خود خواهد رسید.

فضا برای پرورش مرغ گوشتی

 در این پرورش مرغ گوشتی شما نیازمند فضای کمتر و ساده تر خواهید بود. اما هزینه اولیه برای شروع این روش بالاتر از روش تخمگذار است.

مقایسه تخصصی پرورش مرغ گوشتی با تخم گذار
مقایسه تخصصی پرورش مرغ گوشتی با تخم گذار

در هنگام انتخاب پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی به چه موارد دیگری باید توجه شود؟

در انتخاب بین پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی شما باید موارد بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید. نحوه پرورش، تجهیزات مورد نظر برای پرورش، نیازمندی‌ های مالی، منابع موجود برای شروع و ادامه مسیر پرورش، دانش فنی لازم، بازار فروش محصولات و دسترسی به منابع مختلف از دیگر مواردی است که در هنگام مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی به آن توجه داشته باشید.

در نهایت، تصمیم به پرورش مرغ تخمگذار یا گوشتی باید بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید و اهدافتان اتخاذ شود. در برخی از مواقع بسیاری از افراد به پرورش مختلط می گیرند که این روش به دلایل مختلف توصیه نمی شود.

برای سودآوری بیشتر از قفس استفاده کنید

یکی از مهمترین مواردی که در پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی باید آن را رعایت کنید استفاده از قفس مرغ است. قفس مرغ شرایطی را برای شما به وجود خواهد آورد که بتوانید مدیریت بهتری را در کسب و کار خود تجربه نمایید. در کنار مدیریت بهتر راندمان کاری شما به طور چشمگیری بالا خواهد رفت. جلوگیری از شکسته شدن تخم مرغ‌ ها،  تعبیه سینی فضولات، ایجاد فضای بهداشتی تر، جلوگیری از رفت و آمد حیوانات موذی، خیس نشدن بستر و انتقال بیماری از این طریق، جلوگیری از شیوع بیماری‌ ها، مجهز بودن به آبخوری اتوماتیک، در دسترس بودن غذا برای مرغ گوشتی و تخمگذار و بسیاری از مزایای دیگر را می‌توانید با استفاده از قفس مرغ به کسب و کار خود هدیه دهید.

در هر دو حالت پرورش، قفس مرغ بهترین گزینه برای کاهش هزینه ها و افزایش راندمان است.  پرورش مرغ در بستر معایب بسیار زیادی را برای شما در بر خواهد داشت که ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

نتیجه‌ گیری

در مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی شما باید جهات مختلف را در نظر بگیرید. ما در این مطلب سعی کردیم تمامی عواملی که می‌تواند شما را به یک انتخاب مناسب سوق دهد را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما جز کسانی هستید که در زمینه پرورش مرغ تخمگذار یا گوشتی تجربیات فراوانی دارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود در این باره را با ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه در میان بگذارید. تجربیات شما در این زمینه می‌تواند برای اکثر مخاطبین بسیار مفید باشد.

همچنین اگر در زمینه مقایسه تخصصی پرورش مرغ تخمگذار با گوشتی سوالی داشتید آن را از طریق قسمت نظرات برای ما کامنت کنید تا پشتیبانان در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

پرورش مرغ گوشتی بهتر است یا پرورش مرغ تخمگذار؟

به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اما به طور کلی پرورش مرغ تخمگذار سود بیشتری به همراه خواهد داشت.

سود اقتصادی پرورش مرغ گوشتی بیشتر است یا پرورش مرغ تخمگذار ؟

پرورش مرغ تخمگذار

تورم بر روی تخم مرغ بیشتر است یا گوشت مرغ؟

گوشت مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *