جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سود پرورش مرغ بومی یا محلی

سود پرورش مرغ بومی یا محلی

به طور قطع سود پرورش مرغ بومی یا محلی به شرایط و عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. از این رو به هیچ عنوان نمی توان عدد ثابتی را برای این موضوع در نظر گرفت. برای محاسبه دقیق پرورش مرغ بومی یا محلی باید عوامل مختلفی چون نحوه مدیریت، هزینه‌ های ثابت و متغیر، بازار هدف جهت فروش، ارزش غذایی و کیفیت محصول و بسیاری از عوامل دیگر را مورد بررسی قرار داد. به یک نکته مهم نیز توجه ویژه داشته باشید! پرورش مرغ بومی نسبت به مرغ های صنعتی چالش کمتر و تلفات پایین تری خواهد داشت که همین موضوع می تواند سوددهی در این کسب و کار را نسبت به پرورش نژادهای صنعتی به همراه داشته باشد.

به طور مثال هزینه هایی مانند واکسن های بسیار زیاد، غذای مخصوص مرغ های صنعتی و بسیاری از نکات دیگر را در مرغ های بومی مشاهده نخواهید کرد. تمامی این عوامل می تواند موجب کاهش هزینه ها و افزایش سوددهی در پرورش مرغ بومی نسبت به نژادهای صنعتی شود. در این مطلب از سایت طیوران سازه قصد داریم شما را به طور کامل با سود پرورش مرغ بومی یا محلی و عواملی که می تواند در این زمینه موثر باشد آشنا کنیم. چنانچه علاقه مند به فعالیت در زمینه پرورش این پرنده هستید قبل از هر کاری توصیه می کنیم این مطلب از سایت طیوران سازه را برای آشنایی با سوددهی این کسب و کار مطالعه نمایید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

 میزان سود پرورش مرغ بومی چقدر است؟

میزان سود قطعی را نمی توان برای پرورش مرغ بومی در نظر گرفت. اما با توجه به آماری که وجود دارد شما می توانید به طور میانگین از هر 100 عدد مرغ بومی به صورت تخمگذار 5 تا 7 میلیون سود در دوره تخمگذاری بهره مند شوید. این میزان سود در 500 عدد مرغ تخمگذار محلی به 20 تا 30 میلیون خواهد رسید. البته این اعداد به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با عوامل مهم با ما همراه شوید.

عوامل مهم در سود پرورش مرغ بومی

برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌ و مناسب باید بسیاری از موارد را مورد توجه قرار دهید. موارد مهم می تواند به طور مستقیم سوددهی در این کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نحوه مدیریت در پرورش مرغ بومی
  2. نحوه پرورش
  3. هزینه جیره غذایی مرغ‌ ها مانند آب، دان و مکمل ها
  4. هزینه ‌های بهداشت و درمان مرغ‌ ها مانند داروها و ضد عفونی کردن محل پرورش
  5. میزان تولید
  6. میزان کیفیت محصولات تولید شده
  7. بازار فروش

در ادامه مطلب هر یک از مواردی که به آن اشاره کردیم را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. اگر دوست دارید با عوامل مهم و تاثیرگذار  در سود پرورش مرغ بومی یا محلی ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

سود پرورش مرغ بومی یا محلی
سود پرورش مرغ بومی یا محلی

نحوه مدیریت در پرورش مرغ بومی

یکی از مهم ترین نکاتی که به طور مستقیم بر سود پرورش مرغ بومی یا محلی تاثیر گذار خواهد بود، نوع مدیریت شماست. شما باید تمامی استانداردهای روز دنیا را برای رشد هر چه بهتر مرغ های بومی به اجرا درآورید تا این پرندگان بهترین راندمان کاری را از خود نشان دهند. مدیریت دان و آب، مدیریت دما و رطوبت، تجهیزات، مدیریت هزینه های ثابت و متغیر از مهمترین بخش های مدیریتی است که شما باید به طور جدی آنها را دنبال کنید و با استفاده از افراد متخصص به اجرای آنها بپردازید.

بخش فروش و بازاریابی نیز به همان اندازه مهم خواهد بود که بخش پرورشی اهمیت دارد. شما باید در این بخش نیز از افراد متخصص استفاده کنید تا بهترین بهره وری را تجربه نمایید. بسته بندی های استاندارد و بی نظیر، در نظر گرفتن بازار هدف و غیره از مهمترین بخش های مدیریت بازار به شمار می رود.

نحوه پرورش

روشی که با استفاده از آن پرورش مرغ بومی را انجام می دهید بسیار مهم است. این شما هستید که تعیین می کنید پرورش مرغ بومی را در بستر انجام دهید یا قفس مرغ. اگر گزینه اول یعنی بستر را انتخاب کنید، هزینه های اولیه برای خرید تجهیزات و احداث سالن با گزینه قفس متفاوت خواهد بود. اگر در پی سوددهی بیشتر در زمینه پرورش مرغ بومی هستید توصیه ما به شما این است که از روش قفس استفاده کنید. قفس ها نه تنها به شما کمک می کنند که بتوانید فضای بهداشتی تری را برای پرورش فراهم کنید، بلکه به شما برای افزایش راندمان کاری و سوددهی نیز کمک خواهند کرد.

قفس مرغ شرایطی را فراهم می آورد تا شما بتوانید از دورریز آب و دان در طول دوره پرورش جلوگیری کنید. صرفه جویی در آب و دان می تواند سود پرورش مرغ بومی را به بالاترین میزان خود برساند. همچنین فضای پرورشی قفس مرغ به گونه ای است که برای هر مرغ فضای مناسبی در نظر گرفته شده است و از جنب و جوش این بنده جلوگیری می کند. جنب و جوش کمتر باعث تولید محصولات با کیفیت تر و کاهش مصرف دان و آب می شود.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

شرایط پرورش

دما، رطوبت و نور سه عامل مهم در پرورش مرغ محلی به شمار می روند. رعایت استانداردهای موجود برای داشتم محصولات باکیفیت و داشتن سوددهی بیشتر جز الزامات این کسب و کار به شمار می رود. کاهش و یا افزایش دما در بسیاری از مواقع باعث استرس در مرغ ها خواهد شد. وجود استرس نیز به طور چشمگیری روند افزایش وزن و تخمگذاری در مرغ ها را متوقف و کاهش خواهد داد. 18 تا 20 درجه سانتیگراد بهترین شرایط دمایی برای مرغ های بومی خواهد بود که می توان با فراهم کردن آن استرس را از این پرنده دور کرد.

چنانچه پرورش مرغ بومی را با استفاده از جوجه ها انجام می دهید دمای مورد نظر را 35 درجه سانتیگراد در نظر بگیرید. برای اجرای دقیق دما و رطوبت می توانید از دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید. مشورت با افراد متخصص را از یاد نبرید.

هزینه جیره غذایی، بهداشت و درمان

گزینه بعدی که می تواند سود پرورش مرغ بومی را تحت تاثیر قرار دهد، هزینه جیره غذایی، بهداشت و درمان است. شما باید با توجه به شرایط رشد، سنی و آب و هوایی بهترین برنامه غذایی را برای مرغ های بومی در نظر بگیرید. هر چقدر برنامه مورد نظر غذایی با استانداردهای روز دنیا مطابقت داشته باشد به طور قطع میزان غذای مورد نظر جهت رشد در مرغ های محلی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. شرایط رشد و سن مرغ های بومی به طور مستقیم بر میزان غذای آنها تاثیرگذار هستند حتما این دو عامل را نسبت به سایر عوامل مانند شرایط آب و هوایی، دما و رطوبت مقدم تر بدانید.

درباره بهداشت و درمان نیز باید بگوییم، شما باید شرایطی را به وجود بیاورید تا در این کسب و کار درصد تلفات پایینی را تجربه نمایید. هر چقدر تلفات در پرورش کمتر باشد، سوددهی و بهره وری نیز بالاتر خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهداشت محیط را برای رشد هر چه بهتر مرغ ها فراهم کنید ما به شما قفس مرغ را پیشنهاد می کنیم. قفس های مخصوص پرورش مرغ با داشتن سینی فضولات، دانخوری استاندارد و آبخوری اتوماتیک بهترین محیط بهداشتی را برای رشد مرغ ها فراهم خواهند کرد.

محیط مناسب هزینه های درمانی را نیز کاهش خواهد داد. کاهش هزینه های درمانی و پیشگیری سوددهی بالاتر را با خود به ارمغان خواهد آورد. برای داشتن کسب و کاری پرسود سه عامل گفته شده را جدی بگیرید.

میزان و کیفیت تولید

تنها عاملی که می تواند به طور مستقیم سوددهی شما از طریق مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهید، میزان کیفیت محصول است. هر چقدر شما بتوانید محصولات با کیفیت تری تولید نمایید به طور قطع طیف بیشتری از مخاطبین را جهت خرید سایر محصولات به خود جذب می نمایید. اگر مایلید تا سود پرورش مرغ بومی یا محلی را به بالاترین میزان خود برسانید از تولید محصولات با کیفیت تر غافل نشوید.

در کنار تولید محصولات باکیفیت میزان تولید شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. این میزان تولید شماست که می تواند سوددهی و فروش شما را به بالاترین میزان برساند. سعی کنید در کنار تولید میزان قابل توجهی محصول را تولید کنید تا سوددهی شما در این زمینه بالا برود.

سود پرورش مرغ بومی یا محلی
سود پرورش مرغ بومی یا محلی

بازار فروش موثر در سود پرورش مرغ محلی

شما باید کیفیت و میزان محصولات خود را با توجه به بازار فروش و میزان تقاضای مخاطبین انجام دهید. داشتن بازار هدف برای فروش جهت تولید محصولا بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه بتوانید بازار فروش را در دست داشته باشید توصیه می کنیم از بسته بندی های زیبا و متنوع، افراد متخصص در زمینه فروش و مشورت با متخصصین در این باره را در صدر کارهای خود قرار دهید. این سه کار می تواند فروش شما را در بسیاری از مواقع تا 10 برابر افزایش دهد.

نحوه بالا بردن سود پرورش مرغ بومی

  1. فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کننده
  2. استفاده از نیروی کار کمتر در پرورش
  3. صرفه جویی در مصرف انرژی مانند برق و آب
  4. پرداخت اجاره بهای کمتر
  5. دیدن آموزش های مختلف برای داشتن راندمان بهتر و تلفات پایین تر
  6. استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی به جای استفاده از مرغ های بالغ
  7. مدیریت دان و آب با استفاده از تکنیک هایی که اشاره شد

شما برای ما از سود پرورش مرغ بومی بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم به طور کامل سود پرورش مرغ بومی و عواملی که می تواند بر سوددهی این کسب و کار تاثیرگذار باشد را مورد بررسی قرار دهیم. توصیه ما به شما به عنوان آخرین نکته برای شما این است که از تجربه افرادی که در این زمینه اطلاعات کاملی دارند استفاده کنید. هر چقدر اطلاعات شما در زمینه نحوه بهره وری و سوددهی پرورش مرغ بومی بیشتر باشد، درآمدزایی بالاتری را تجربه خواهید کرد. چنانچه در این زمینه از تجربیات مفیدی برخوردار هستید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبین در میان بگذارید تا تجربیات شما باعث تحولات در کسب و کار مخاطبین شود.

همچین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود در این زمینه را به صورت کامنت با پشتیبانان در میان بگذارید تا پشتیبانان به طور کاملا اختصاصی به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و سوددهی بی نظیری را در این کسب و کار تجربه کنید.

سوالات متداول

عوامل مهم در سود پرورش مرغ بومی را نام ببرید؟

نحوه مدیریت در پرورش مرغ بومی نحوه پرورش هزینه جیره غذایی مرغ‌ ها مانند آب، دان و مکمل ها هزینه ‌های بهداشت و درمان مرغ‌ ها مانند داروها و ضد عفونی کردن محل پرورش میزان تولید میزان کیفیت محصولات تولید شده بازار فروش

نحوه بالا بردن سود پرورش مرغ بومی چگونه است؟

فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کننده استفاده از نیروی کار کمتر در پرورش صرفه جویی در مصرف انرژی مانند برق و آب پرداخت اجاره بهای کمتر دیدن آموزش های مختلف برای داشتن راندمان بهتر و تلفات پایین تر استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی به جای استفاده از مرغ های بالغ

برای بالابردن سود پرورش مرغ بومی از قفس استفاده کنیم یا بستر؟

قفس مرغ بهترین گزینه برای شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *