جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت قفس منبری با باتری

یکی از مهمترین تجهیزات در پرورش طیور قفس است. قفس شرایطی را برای پرورش دهنده فراهم می کند تا پرورش دهنده بتواند راندمان کاری بالاتر و سودآوری بیشتری را تجربه کند. اما سوال اینجاست که آیا تمامی قفس ها می توانند راندمان کاری بالایی را به همراه داشته باشند؟ قفس های بسیار زیادی مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرد. قفس منبری و باتری دو نوع پر طرفدار هستند. از این رو قصد داریم در این مطلب از سایت طیوران سازه به دو سوال بسیار مهم پاسخ دهیم! تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده چیست؟ کدام بهتر است؟ چنانچه دوست دارید برای شروع پرورش مرغ، پرورش بلدرچین، پرورش کبک و یا سایر پرندگان از قفس منبری یا ایستاده استفاده کنید توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری این مطلب از سایت طیوران سازه را مطالعه نمایید.

ما در این مطلب به طور کامل شما را با تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده و عملکرد هر دو گزینه آشنا خواهیم کرد. اگر سوال ذهنی شما هم این است که قفس منبری بخرید یا قفس باتری این مطلب مختص شماست. برای آشنایی با این ۲ قفس کافی است برای مطالعه این مطلب چهار دقیقه زمان صرف نمایید.

تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده از لحاظ قیمت

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید قفس باید به آن توجه کنید، قیمت است. به طور کلی قفس باتری نسبت به قفس منبری از قیمت بالاتری برخوردار است. چنانچه قیمت در اولویت است در هنگام خرید قفس می‌توانید از قفس های منبری به جای قفس های باتری استفاده کنید.

مهمترین مزیت قفس منبری نسبت به قفس باتری ارزان بودن و مقرون به صرفه بودن آن است. توجه داشته باشید قیمت قفس به هیچ عنوان نمی تواند تمامی وجه خرید باشد شما باید زوایای مختلفی را برای خرید قفس در نظر بگیرید.

تفاوت قفس منبری با باتری
تفاوت قفس منبری با باتری

حتما بخوانید: آبخوری نیپل + [ از مزایا و معایب تا مقایسه با سایر آبخوری های پرورش طیور ]

تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده از لحاظ  نیروی کار

قفس های باتری در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شود. چنانچه قفسه های باتری به صورت اتوماتیک باشند به نیروی کار کمتری نسبت به قفس های منبری نیاز خواهند داشت. توجه داشته باشید نیروی کار کمتر می تواند هزینه های شما را کاهش داده و اتومات بودن کارها می تواند راندمان کاری شما را بالا ببرد.

از لحاظ نصب و راه اندازی

شما بعد از خریداری قفس باید آنها را نصب و راه اندازی کنید تا بتوانید از آنها برای پرورش طیور مختلف استفاده نمایید. چنانچه به دنبال قفسی هستید که بتوانید به راحتی آنها نصب و راه اندازی کنید و آن را در پرورش استفاده نمایید ما به شما قفس های منبری را پیشنهاد میکنید. قفس های منبری به خاطر سادگی که دارند به راحتی نصب خواهند شد. در این مواقع قفس های باتری به دلیل داشتن پیچیدگی باید توسط کارگر های ماهر نصب شود.

از لحاظ زیبایی

اگر زیبایی قفس برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است توصیه می کنیم از قفس باتری استفاده کنید. زیبایی جزء تفاوت قفس منبری با باتری ایستاده به شمار می رود که می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مزایای قفس منبری

مهمترین تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده،  قیمت آن است. شما میتوانید قفس منبری را نسبت به قفس با باتری ارزان تر و با قیمت پایین تری خریداری نمایید.

تفاوت قفس منبری با باتری
تفاوت قفس منبری با باتری

حتما بخوانید: تولید قفس مرغ + معرفی بهترین تولید کننده

معایب قفس منبری

قفس منبری 3 عیب بسیار بزرگ دارد. جاگیر بودن، سیستم دفع کود و پایه های آهنی عیب بزرگ هستند که قفس های منبری با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه مطلب تمامی معایب گفته شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جا گیر بودن قفس های منبری

یکی از تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده جاگیر بودن قفسهای منبری است. قفس های منبری به علت زاویه دار بودن طراحی آن فضای بیشتری از قفس های باتری به خود اختصاص می‌دهند. داشته باشید اگر فضای بسیار زیادی را برای پرورش نیز انتخاب کنید و سایز قفس برای شما اهمیت نداشته باشد باز هم باید جا گیر بودن قفسه ها را مورد بررسی قرار دهید. زیرا هر چقدر فضای مورد نظر شما بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای گرمایش، سرمایش و نیروی کار در نظر بگیرید.

پایه های آهنی

یکی از بزرگترین معایب قفس های منبری پایه های آهنی آن است. از آنجایی که پرورش طیور در محیط مرطوب و اسیدی صورت می گیرد پایه های آهنی می تواند بدترین گزینه برای در نظر گرفتن تجهیزاتی استاندارد باشد.

سیستم دفع کود

سومین تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد سیستم دفع کود است. طراحی قفس های منبری به گونه ای است که کانالی در زیر هر طبقه در نظر گرفته شده است. کودها بعد از تولید شدن وارد این کانال می شوند. جابجا کردن این کودها به وسیله بیل بوی بسیار نامطبوعی را ایجاد می‌کند. هزینه بسیار زیادی برای جابجایی آن صرف خواهد شد.

تفاوت قفس منبری با باتری
تفاوت قفس منبری با باتری

حتما بخوانید: پرورش مرغ گوشتی در خانه + [ همه نکات مورد نیاز ]

مزایای قفس باتری یا ایستاده

تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده را در قسمت های بالا به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. نوبت این است که شما با مزایای قفس باتری یا ایستاده آشنا شوید.

  1. فضای کمتر نسبت به سایر قفس ها
  2. هزینه انرژی کمتر
  3. تخلیه کود تولید شده با سینی کود
  4. مقاومت بسیار بالاتر
  5. زیبایی منحصر به فرد

جمع بندی

به طور کلی هر دو قفس منبری و باتری مناسب برای پرورش طیوری مانند مرغ، بلدرچین و کبک هستند. اما از لحاظ طول عمر و راحتی بیشتر برای شما قفس باتری در اولویت قرار می گیرد. به نظر شما کدام یک از این گزینه ها طول عمر بیشتر و راحتی بالاتری دارد؟

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را به طور کامل با تفاوت قفس منبری با باتری یا ایستاده آشنا کنیم. چنانچه شما تفاوت دیگری در این زمینه مشاهده می کنید می توانید از طریق قسمت نظرات تفاوت مورد نظر را با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود در این باره را با پشتیبان سایت ما به اشتراک بگذارید تا آنها در سر وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

از لحاظ قیمت قفس منبری بهتر است یا باتری؟

قفس منبری

معایب قفس منبری چیست ؟

جاگیر بودن، سیستم دفع کود و پایه های آهنی

مزایای قفس باتری یا ایستاده چیست؟

فضای کمتر نسبت به سایر قفس ها هزینه انرژی کمتر تخلیه کود تولید شده با سینی کود

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *