جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا از 0 تا 100

پرورش مرغ محلی و بومی در روستا

پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا از سودآوری و بازدهی اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. پرورش این نژاد از مرغ در روستا برعکس مرغ های صنعتی با تلفات بسیار پایین و فروش بسیار بالا همراه خواهد بود. از این رو شروع کسب و کار در روستا می تواند موجب تحولات مالی برای شروع کننده باشد. دلایل بسیار زیادی برای انتخاب مرغ محلی جهت پرورش در روستا وجود دارد. از جمله این دلایل می‌توان به مقاوم بودن این نژاد در برابر بیماری و سرما، سرمایه اندک برای شروع، تلفات پایین و فروش آسان اشاره کرد. در کنار این موارد پرورش دهنده می تواند همیشه گوشت و تخم مرغ ارگانیک داشته باشد و کود طبیعی باغات خود را از طریق این نژاد از مرغ تامین کند.

تمامی مزایای گفته شده زمانی برای پرورش دهنده مرغ بومی در نقاط مختلف کشور فراهم خواهد آمد که بتواند این کار را اصول و استانداردهای موجود انجام دهد. رعایت استانداردها و اصول پرورش در این کسب و کار حرف اول را میزند و می تواند به طور مستقیم بر میزان سودآوری و کیفیت محصولات تاثیر گذار باشد. از این رو در این مطلب از سایت طیوران سازه شما را به طور کلی با پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا به صورت صفر تا صد آشنا می کنیم.

قبل از هرکاری توصیه می کنیم ابتدای مطلب از سایت طیوران سازه را مورد مطالعه قرار دهید و سپس با با استفاده از اطلاعات به دست آمده قدم اول را برای پرورش این نژاد از مرغ در روستا بردارید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد. با صرف ۶ دقیقه از وقت خود میتوانید اطلاعات لازم در این باره را به طور کامل به دست آورید.

چرا پرورش مرغ محلی و بومی را در روستا انجام دهیم؟

اولین سوال برای پرورش دهندگان مرغ محلی این است که چرا پرورش مرغ بومی را در روستا انجام دهیم؟ دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما این کار را در روستا انجام دهید. از جمله این دلایل می توان به تامین نیازهای روزانه گوشت و تخم مرغ، تامین کود لازم برای زمین های کشاورزی، مقاومت بالای بدن مرغ بومی در برابر سرما و شرایط بد جوی، کاهش هزینه های مانند اجاره زمین یا سالن، هزینه های دان، هزینه سوخت،  سرمایه اندک و سوددهی بالا، تلفات بسیار پایین و مدیریت راحت تر اشاره کرد.

تصور کنید شما زمین یا یک فضای بیکار در روستا دارید،  با توجه به مقاومت بدنی بالای مرغ محلی در برابر سرما و شرایط بد جوی این نژاد می تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا به پرورش آن بپردازید. شما می توانید از تمامی محصولات این نژاد در روستای استفاده کنید مانند کود در زمین و مصرف تخم و گوشت مرغ به صورت روزانه.

پرورش مرغ محلی و بومی در روستا
پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا

از آنجایی که مناطق روستایی می تواند گزینه مناسبی برای چرای مرغ محلی باشد با استفاده از موادی که در اطراف و روستایی وجود دارد شما می توانید هزینه های مصرف دان را تا حد چشمگیری کاهش دهید. دلیل بسیار دیگری وجود دارد که می توانید با اکتفا به آن پرورش مرغ محلی در روستا را انجام دهید.

به نظر شما چه دلایل دیگری برای پرورش مرغ محلی در روستا وجود دارد؟ چنانچه شما دلایل دیگری را برای این کسب و کار دارید می توانید از طریق سایت نظرات دلایل محکم خود را با ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه در میان بگذارید.

اهداف پرورش مرغ محلی در روستا

برای اینکه کسب و کار موفقی را تجربه کنید ابتدا باید اهداف پرورش مرغ محلی در روستا را مشخص کنید. شما باید مشخص کنید که به چه روشی دوست دارید تولید محصول کنید و آنها را برای عرضه به بازار بفروشید و در ادامه به سودآوری برسید. به طور کلی شما می توانید با سه هدف مختلف پرورش مرغ بومی در روستا را انجام دهید. پرورش گله مولد، پرورش گله تخمگذار و پرورش گله گوشتی اهداف اصلی پرورش دهندگان مرغ بومی در روستا به شمار می روند.

شما نیز باید با توجه به نیاز روزانه، بازار هدف برای فروش یکی از سه گزینه گفته شده را جهت شروع کسب و کار انتخاب نمایید. در ادامه این مطلب هر یک از موارد گفته شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده تر انتخاب کنید.

پرورش گله مولد

یکی از پرسودترین روش ها در پرورش مرغ محلی در روستا، پرورش گله مولد است. در پرورش گله مولد شما بالاترین میزان سود دهی را تجربه خواهید کرد. به این نکته توجه داشته باشید به همان میزان که سود آوری این روش بسیار بالا خواهد بود، ریسک بالایی نیز دارد. هدف از پرورش گله مولد تولید تخم مرغ نطفه دار و جوجه های یک روزه است.

در این روش شما با استفاده از دستگاه های جوجه کشی و تخم نطفه دار اقدام به تولید انبوه جوجه های یک روزه خواهید کرد. با عرضه جوجه های یک روزه به بازار و فروش به کسانی که دوست دارند پرورش مرغ بومی را انجام دهند میتوانید به سودآوری برسید. چنانچه دوست نداشتید جوجه های یکروزه را به فروش برسانید می‌توانید با پرورش و نگهداری از آنها محصولات مختلفی را تولید کنید و سپس با عرضه محصولات به سودآوری دست پیدا کنید.

پرورش گله تخمگذار

از دیگر اهداف پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا که می توانید با استفاده از آن به درآمد زایی برسید، پرورش گله تخمگذار است. همانطور که از نام این هدف پیداست شما می‌توانید با جوجه های یک روزه و نگهداری از آنها تخم مرغ محلی تولید کنید و با فروش آن درآمدزایی برسید. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید محصولات با کیفیتی  را تولید کنید نیازمند این هستید که اصول پرورش مرغ تخم می گذارد را به بهترین شکل رعایت نمایید. با توجه به اینکه تخم مرغ جز اجزای جدا نشدنی در غذاهای ایرانی است، این روش نسبت به روش های دیگر بازاریابی راحت‌تری خواهد داشت.

پرورش مرغ محلی و بومی در روستا
پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا

پرورش گله گوشتی

دوره پرورش گله گوشتی نسبت به روش گله تخمگذار نیازمند بازه زمانی کمتری است. شما می توانید جوجه های گوشتی را از مراکز معتبر خریداری کنید با نگهداری از آنها و عرضه گوشت مرغ به بازار به درآمدزایی برسید. توجه داشته باشید از آنجایی که گوشت مرغ همیشه در بازار از متقاضیان بالایی برخوردار است برای بازاریابی این محصول سختی چندان زیادی را متحمل نخواهید شد.

هر یک از گزینه های گفته شده با توجه به میزان سرمایه و مدت زمان رسیدن به درآمد زایی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این شما هستید که با توجه به میزان سرمایه، زمان مورد نیاز و بازار هدف می توانید از بین گزینه های گفته شده بهترین آن را انتخاب کنید.

بهترین روش ها برای پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا

برای اینکه بتوانید پرورش مرغ محلی یا بومی را در روستا انجام دهید ابتدا باید بتوانید روش‌های پرورش را به طور کامل آموزش ببینید و سپس با توجه به هزینه‌های موجود یکی از گزینه‌های مد نظر را برای پرورش انتخاب کنید.  برای پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا شما می‌توانید از سه روش متداول که در سایر روش‌های پرورش مرغ نیز به کار می‌رود استفاده نمایید.

استفاده از تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه‌های یک یا چند روزه و استفاده از مرغ‌های بومی بالغ سه روشی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید پرورش مرغ محلی را در روستا آغاز کنید. هر یک از روش گفته شده چالش‌های مختلفی را برای شما در بر خواهد داشت. در ادامه مطلب سه روش گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل پرورش این نژاد از مرغ را در روستا آغاز کنید. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نزدیک‌ترین روش برای رسیدن به سود

استفاده از مرغ بومی بالغ نزدیک‌ترین روشی است که شما با استفاده از آن می‌توانید در روستا به درآمدزایی بالای دست پیدا کنید. در این روش شما مرغ‌های بومی را از مراکز معتبر خریداری می‌کنید و سپس با ارائه تخم مرغ‌های محلی به درآمدزایی مناسبی دست پیدا می‌کنید. برای اینکه بدون نگرانی در این زمینه به درآمدزایی برسید توصیه می‌کنیم در هنگام خرید مرغ بالغ به نژاد و سلامت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

متداول‌ترین روش برای پرورش مرغ محلی در روستا

اکثر افرادی که پرورش مرغ محلی را در روستا انجام می‌دهند از خرید جوجه یک یا چند روزه استفاده می‌کنند.  این روش متداول‌ترین روشی است که شما می‌توانید با استفاده از آن پرورش مرغ بومی را در روستا انجام دهید.

در این روش شما جوجه‌های یک یا چند روزه را از مراکز معتبر خریداری می‌کنید و سپس با نگهداری و رشد آنها محصولات مورد نظر را تولید کرده و سپس با فروش محصولات به درآمدزایی دست پیدا می‌کنید. در هنگام خرید جوجه‌های یک یا چند روزه به این نکته توجه داشته باشید که آنها از سلامتی جسمی و روانی مناسبی برخوردار باشند. سلامتی جوجه‌ها می‌تواند موفقیت شما را در این زمینه تضمین کند.

پرسودترین روش برای رسیدن به سود

چنانچه دوست دارید در پرورش مرغ محلی در روستا پرسودترین روش را به کار ببرید به سراغ تهیه تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی بروید.  شما با استفاده از تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر تخم های نطفه‌دار را به جوجه تبدیل کنید و سپس با فروش جوجه‌ها به درآمدزایی دست پیدا کنید.

چنانچه دوست داشته باشید سوددهی بیشتری نصیب شما شود می‌توانید از  جوجه های محلی مراقبت کنید و محصولات مورد نظر را برای سوددهی بیشتر به بازار عرضه نمایید. در این روش شما می‌توانید بالاترین میزان سود را در پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا تجربه نمایید. به نظر شما کدام یک از روش‌های موجود می‌تواند گزینه مناسب برای پرورش مرغ بومی یا محلی در روستا باشد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

آیا پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا نیاز به مجوز دارد؟

برای دریافت مجوز ابتدا باید قوانین منطقه مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید. هر یک از مناطق از قوانین خاصی در این مواقع برخوردار هستند. چنانچه به تعداد پایین این کار را انجام می دهید نیازمند مجوز نخواهید بود. معمولاً پرورش مرغ محلی و بومی در روستا به تعداد ده هزار قطعه نیازمند مجوز نیست. با این حال توصیه می کنیم قوانین منطقه خود را مورد بررسی قرار دهید.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا

برای اینکه بتوانید کسب و کاری پر سود را تجربه نمایید، باید تجهیزات مورد نیاز جهت رشد بهتر مرغ محلی را تهیه کنید.  تجهیزات نقش اساسی را در پرورش مرغ ایفا خواهند کرد. به طور مثال قفس مخصوص مرغ تخمگذار برای رسیدن به سود بسیار ضروری است. شما با استفاده از قفس به راحتی هرچه تمام تر می توانید مدیریت راحت تر و محصولات با کیفیت تری داشته باشید. در ادامه بعد از مورد بررسی قرار دادن تجهیزات مورد نیاز، بیشتر درباره این محصول سودآور و ضروری صحبت خواهیم کرد.

زمین یا فضای غیر قابل استفاده

برای شروع پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا تعداد به این نیاز دارید که یک زمین یا فضای غیر قابل استفاده داشته باشید. این کسب و کار در روستا بسیار سوده خواهد بود، زیرا کمتر روستایی پیدا می شود که زمین یا فضای غیر قابل استفاده در اختیار نداشته باشد. با در اختیار داشتن این مورد هزینه‌های خود مبنی بر اجاره ماهانه و پول پیش را به درستی مدیریت خواهید کرد.

پرورش مرغ محلی و بومی در روستا
پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا

سیستم گرمایشی و سرمایشی

قدم دوم برای ایجاد فضایی استاندارد تهیه سیستم گرمایشی و سرمایشی است. چنانچه سیستم گرمایشی را در اختیار نداشته باشید در زمستان به دلیل سرمایه بسیار زیاد موجب تلفات مرغ بومی و یا کاهش کیفیت محصولات میشود. این امر می تواند در گرمای بسیار زیاد تابستان در صورت نداشتن سیستم سرمایشی نیز محقق گردد. از این رو داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی جزء مهمترین موارد در پرورش مرغ بومی در روستا به شمار می رود.

سیستم تهویه

مورد بعدی که در پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا باید برای تجهیز سالن در نظر گرفته شود، سیستم تهویه است. سیستم تهویه هوای آلوده داخل سالن را به بیرون می راند و هوای تازه را به داخل سالن هدایت می کند. بدون سیستم تهویه راندمان کاری شما به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سیستم روشنایی

یکی از مهم ترین موارد در پرورش مرغ بومی میزان روشنایی است که شما در طول شبانه روز به آنها می رسد. میزان روشنایی در پرورش مرغ تخمگذار بومی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. زیرا میزان تخمگذاری با میزان روشنایی در در طول شبانه روز رابطه مستقیم با هم خواهند داشت. خرید سیستم روشنایی استاندارد را جدی بگیرید.

سیستم دانخوری و آبخوری

از دیگر تجهیزات مهم می توان به سیستم دانخوری و آبخوری اشاره کرد. همانطور که از نام این دو محصول پیداست آنها وظیفه رساندن دان و آب را به مرغ های بومی دارند. توجه داشته باشید سیستم دانخوری و آبخوری باید به گونه‌ای باشد که مرغ ها بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

قفس مخصوص مرغ

مهمترین مورد که حتما باید در پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا از آن استفاده نمایید، قفس مخصوص مرغ است. استفاده از قفس مخصوص تخمگذار و گوشتی امری ضروری برای رسیدن به سودآوری است. با استفاده از قفس مرغ به راحتی می توانید فضای بهداشتی را برای مرغ های بومی فراهم سازید. در ادامه مزایای استفاده از قفس را به طور کامل برای شما بیان میکنیم تا به این امر پی ببرید که چرا قفس مرغ مهمترین مورد در پرورش مرغ بومی است.

  1. ایجاد فضای بهداشتی
  2. جلوگیری از تلفات
  3. جلوگیری از شروع بیماری ها
  4. جلوگیری از شکسته شدن تخم مرغ
  5. آمار دقیق
  6. کاهش هزینه های دان
  7. تامین تغذیه به روش اتوماتیک
  8. تعبیه سینی فضولات
  9. تعبیه مخزن تخم مرغ
  10. صرفه‌جویی در استخدام کارکنان
  11. پرورش مرغ بومی به تعداد بالا
قفس مرغ
قفس مرغ

خرید قفس مرغ از منابع معتبر

یکی از مهمترین کارهایی که شما باید آن را انجام دهید خرید قفس مرغ از منابع معتبر است. شما باید قفس مرغ را از منابعی بخرید که قفس های خود را از بهترین جنس و طبق استانداردهای روز دنیا ساخته باشند. در این مواقع ما به شما سایت طیوران سازه را جهت خرید قفس مرغ پیشنهاد می کنیم. شرکت طیوران سازه به عنوان تولید کننده قفس مرغ  تمامی قفس های خود را از جنس گالوانیزه گرم کششی می سازد و این قفس ها را با آبخوری نیپل تجهیز می کند.

توجه داشته باشید قفس های سایت طیوران سازه دارای ضمانت نامه ۱۰ ساله ضد زنگ و قابل شستشو بودن میباشند. از طرفی سیستم آبخوری این قفس ها نیز دارای ضمانت نامه دو ساله هستند. با ارائه ضمانت نامه از طریق این سایت شما می توانید با خیال راحت خرید قفس مخصوص مرغ تخمگذار و قفس مرغ را انجام دهید.

شما برای ما از پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا بنویسید

پرورش مرغ محلی یا بومی در روستا به صورت صفر تا صد موضوع این بود که در این مطلب از سایت طیوران سازه به آن پرداختیم. سعی کردیم تمامی موارد مهم جهت به دست آوردن اطلاعات مناسب برای شروع پرورش را برای شما گردهم آوریم. چنانچه شما جزو کسانی هستید که از تجربیات و متفاوتی در این زمینه برخوردارید، می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت بگذارید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود را مطرح نمایید تا پشتیبانان به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

چرا پرورش مرغ محلی و بومی را در روستا انجام دهیم؟

تامین نیازهای روزانه گوشت و تخم مرغ، تامین کود لازم برای زمین های کشاورزی، مقاومت بالای بدن مرغ بومی در برابر سرما و شرایط بد جوی، کاهش هزینه های مانند اجاره زمین یا سالن، هزینه های دان، هزینه سوخت، سرمایه اندک و سوددهی بالا، تلفات بسیار پایین و مدیریت راحت تر

اهداف پرورش مرغ محلی در روستا چیست؟

پرورش گله مولد پرورش گله تخمگذار پرورش گله گوشتی

آیا پرورش مرغ محلی و بومی در روستا نیاز به مجوز دارد؟

به تعداد پایین خیر اما در تعداد بالا مثلا 10000 هزار قطعه نیاز به مجوز است. به قوانین منطقه توجه داشته باشید زیررا هر منطقه با یکدیگر متفاوت خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *