جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟

هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟

هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟ از زمین و سوله تا جوجه و دان، چقدر سرمایه لازم است تا مرغداری‌تان پرنده‌های سودمند را به پرواز درآورد؟ تصور احداث مرغداری و فروش محصولاتی مانند تخم و گوشت مرغ که جز اقلام ضروری خانوار است، هر کسی را وسوسه می کند. اما این ایده وسوسه انگیز بدون حساب هزینه و درآمد نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟ این سوال جز سوالاتی است که معمولاً ذهن افرادی که علاقمند به پرورش مرغ و راه‌اندازی مرغداری هستند در ابتدای کار نقش می‌بندند. داشتن اطلاعات و آگاهی در این زمینه می‌تواند هزینه‌های ثابت و جاری هر پرورش دهنده‌ای را به پایین‌ترین میزان خود برساند و یا به مدیریت هزینه‌های این فرد کمک کند.  شما هم اگر دوست دارید بدانید هزینه‌های راه‌اندازی مرغداری چقدر است؟ این هزینه‌ها در چه راهی صرف خواهد شد در این مطلب با ما همراه باشید زیرا ما کامل‌ترین پاسخ را برای سوال فوق در نظر گرفته‌ایم.

در این مطلب به طور کامل تمامی مواردی که باعث هزینه در راه‌اندازی مرغداری می‌شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای به دست آورد اطلاعات تکمیلی در این باره ۵ دقیقه از زمان خود را برای مطالعه این مطلب صرف کنید.

زمین و سوله

یکی از هزینه های راه اندازی مرغداری که بخش عمده ای از هزینه ها را شامل می شود، زمین و سوله است. البته زمین و سوله زمانی بخش عمده ای از هزینه های راه اندازی مرغداری را به خود اختصاص می دهد که شما بخواهید آنها را خریداری و یا بسازید. فقط در این صورت است که شما هزینه بالایی را متحمل خواهید شد.

برای احداث مرغداری های بزرگ حداقل به 500 متر زمین با ظرفیت حدود 5 هزار قطعه نیاز دارید. از آنجایی که سوله ها جز موارد مهم در مرغداری ها به شمار می روند باید در ساخت آنها از مصالح اولیه‌ مناسب استفاده شود. هزینه‌ سوله به ابعاد و نوع سوله بستگی دارد.

چنانچه امکان خرید زمین و احداث سوله را نداشته باشید می‌توانید در حاشیه شهر و دو کیلومتری فضای محل زندگی سایر مردم یک سوله اجاره کنید. اجاره سوله با توجه به متراژ و نوع سوله متفاوت خواهد بود. نمی توان هزینه ثابتی را برای این موضوع در نظر گرفت.

هزینه‌ زمین و سوله چقدر است؟

هزینه‌ی زمین و سوله، بخش قابل توجهی از هزینه‌های راه اندازی مرغداری را تشکیل می‌دهد. قیمت زمین در مناطق مختلف کشور متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت که برای خرید 500 متر زمین در مناطق اطراف شهر باید بین 500 میلیون تا 3 میلیارد هزینه کنید.

 تجهیزات و ملزومات

شما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل پرورش مرغ را پیگیری کنید نیازمند تجهیزات و ملزومات بسیار زیادی هستید تا سالن مورد نظر را تجهیز کنید. از جمله این تجهیزات می‌توان به قفس مرغ سیستم گرمایشی و سرمایشی دانخوری و آبخوری دماسنج و رطوبت سنج اشاره کرد. هر یک از موارد فوق هزینه‌های جداگانه‌ای را برای احداث مرغداری در بر خواهند داشت.

انواع تجهیزات ریز و درشت، از سیستم‌های تهویه برای هوای مطبوع تا سیستم‌های روشنایی برای تنظیم چرخه‌ خواب و بیداری مرغ‌ها، همگی سرمایه‌هایی هستند که باید برای‌ آنها برنامه‌ریزی نمایید.

قفس مرغ

شرایطی را فراهم می‌آورد تا شما بتوانید به بهترین شکل پرورش مرغ را انجام دهید مدیریت آسان، ایجاد فضای بهداشتی، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از شیوع بیماری‌ها،  بالا بردن راندمان کاری کاهش تلفات افزایش بهره‌وری و بسیاری از گزینه‌های دیگر از مزایای استفاده از قفس مرغ در پرورش این پرنده به شمار می‌رود.

به نوعی قفس مرغ خیال شما را از پرورش این پرنده و ایجاد فضای بهداشتی و ایمن راحت می‌کند. مهم ترین تجهیز در سودآوری و کاهش هزینه های قفس مرغ است. خرید قفس نوعی سرمایه گذاری است نه هزینه!

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

سیستم گرمایشی و سرمایشی

از دیگر هزینه‌های راه‌اندازی مرغداری می‌توان به خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در فصول گرم و سرد سال نقش مهم و ویژه‌ای را برای حفظ تعادل دمایی و رطوبت فضای پرورش ایفا می‌کند. بخاری، هیتر و کولر از جمله سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند که شما باید از آنها در فضای مرغداری استفاده کنید.

هر یک از عوامل فوق با توجه به متراژ زمین و نوع سالن باید خریداری شوند. از آنجایی که هر یک از محصولات فوق هزینه‌های متفاوتی را برای شما  در بر خواهد داشت ی آگاهی از هزینه و خرید آن می‌توانید به سایت‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

تهویه هوا

تهویه هوا همانطور که از نامش پیداست برای تامین هوای تازه و خروج هوای کهنه یا همان دی اکسید کربن گازهای تولید شده توسط مرغ‌ها به کار می‌رود. برای استعلام قیمت این محصول نیز می‌توانید از سایت‌های معتبر در این زمینه استفاده کنید.

دانخوری و آبخوری

برای اینکه بتوانید دان و آب تازه را در اختیار مرغ‌ها قرار دهید نیاز دارید تا سالن‌های مرغداری را با دانخوری و آب‌خوری تجهیز کنید. دانخوری‌ها و آبخوری‌ها باید با توجه به جثه و سن مرغ‌ها انتخاب شوند تا مرغ‌ها بتوانند به راحتی دام بخورند و آب را میل نمایند.

 دانخوری‌هایی که در سالن‌های مرغداری استفاده می‌شود جنس‌های مختلفی داشته و هزینه‌های متفاوتی نیز در بر خواهد داشت. برای تهیه دانخوری و آبخوری و یا آگاهی از قیمت آن می‌توانید با پشتیبانان سایت طیوران سازه تماس بگیرید.

دماسنج و رطوبت سنج

دماسنج و رطوبت سنج نسبت به سایر تجهیزات هزینه‌های کمتری را برای شما در بر خواهد داشت. دماسنج و رطوبت سنج برای فراهم آوردن دما و رطوبت مناسب به کار می‌روند.

خرید جوجه‌

قلب تپنده‌ هر مرغداری، جوجه‌ها هستند. برای احداث مرغداری توجه داشته باشید که بهترین نژاد را انتخاب نمایید. این تصمیم شماست که مرغ تخم‌گذار یا گوشتی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر نژاد مرغ هزینه و درآمد متفاوتی خواهد داشت. بعد از انتخاب نژاد مرغ، باید به تعداد جوجه‌ها توجه کنید. گله‌ های بزرگ‌تر، سود بیشتری را برای شما در بر خواهند داشت، اما سرمایه‌ی اولیه‌بالاتری هم خواهند طلبید.

هزینه‌های جانبی برای احداث مرغداری

هزینه های راه اندازی مرغداری به همین موارد ختم نخواهد شد، بلکه هزینه های دیگری نیز وجود دارند. دریافت مجوزهای لازم و بیمه مرغداری جز موارد مهم در راه اندازی هستند که نباید فراموش‌کنید. بعد از دریافت مجوزهای لازم و بیمه مرغداری نوبت به هزینه کارگرها می رسد که باید آن را در نظر بگیرید. هر چقدر کارگر بیشتر باشد، دستمزد نیز بالاتر خواهد رفت.

هزینه دان مرغ را دست کم نگیرید. از آنجایی که دان مرغ به طور مستقیم بر سود و زیان مرغداری تاثیرگذار خواهد بود باید از بهترین و استانداردترین نوع باشد.

هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟
هزینه های راه اندازی مرغداری چقدر است؟

نتیجه گیری

در این مطلب از سایت طیوران سازه با هزینه های راه اندازی مرغداری آشنا شدید. توجه کنید که راه اندازی مرغداری بسیار سودمند بوده اما هزینه‌بر خواهد بود. قبل از قدم گذاشتن به این عرصه، باید با مشاوران حرفه‌ای صحبت کنید، طرح توجیهی دقیق و برآورد هزینه‌ واقع‌بینانه‌ای آماده کنید و سپس گام به گام پیش بروید. به یاد داشته باشید که سود مرغداری با مدیریت اصولی، انتخاب درست و محاسبه‌ دقیق هزینه‌ها است که نصیب شما خواهد شد، در غیر این صورت ضرر خواهید کرد.

چنانچه در این زمینه تجربیاتی دارید که می تواند به متقاضیان کمک کند، از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود را با پشتیبانان در میان بگذارید تا آنها به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

هزینه‌ راه اندازی یک مرغداری به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع مرغداری (تخم‌گذار یا گوشتی) ظرفیت مرغداری ابعاد و نوع سوله تجهیزات و ملزومات مورد نیاز نژاد جوجه‌ها تعداد جوجه‌ها هزینه‌های جانبی

هزینه‌ تجهیزات و ملزومات چقدر است؟

هزینه‌ی تجهیزات و ملزومات مرغداری، بین 100 میلیون تا 2 میلیارد تومان متغیر است.

هزینه‌های جانبی مرغداری شامل چه مواردی می شود؟

دریافت مجوزهای لازم بیمه دستمزد کارگران هزینه‌ی دان

21 پاسخ

  1. باعرض سلام واحترام ببخشید بنده داستان فارس شهرستان سپیدان تسمیم به راه اندازی یک واحد مرغداری گوشتی ۲۰هزار قطعه ای را دارم احتیاج به راهنمای دارم ممنون از لطف شما

    1. سلام و احترام، راندمان و هزینه ها در صورت استفاده از قفس مخصوص مرغ گوشتی نسبت یه شیوه سنتی بسیار متفاوت خواهد. لذا خواهشمندم جهت مشاوره کاملا رایگان کارشناسان ما در ارتباط باشید.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  2. باعرض سلام واحترام ببخشید بنده داستان فارس شهرستان سپیدان تسمیم به راه اندازی یک واحد مرغداری گوشتی ۲۰هزار قطعه ای را دارم احتیاج به راهنمای دارم ممنون از لطف شما

    1. سلام و احترام، با توجه به نوسان قیمت ها جهت مشاوره کاملا رایگان خواهشمندم با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

    1. سلام و احترام، فرمایش شما برای مرغداری های صنعتی صحیح هست اما مرغ داری های نیمه صنعتی احتیاج به چنین فضایی ندارند
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  3. دارای یک مرغداری ۱۰۰۰۰هزار قطه با وسایل آبخوری دانخوری سیستم گرمایشی هیتر و سیستم سرمایشی فن هواکش قبلاً مجوز داشته ولی چند سال تعطیل شده حالا میشه مجددا فعال بشه لطفاً راهنمای بفرما یید ممنون

    1. سلام و احترام، بله دوست عزیز فقط باید پیگیر باشید و مراحل اداری رو طی کنید
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  4. مطالب فوق خیلی فهرست وار بود موضوع کاملا باید کارشناسی بشه موضوع اول مکان مرغداری هست که باید سوله تخصصی ساخته بشه سازه سالن با دیگر سازه ها کاملا متفاوت هست دوم اینکه اگه واسه سالن پروش پروانه نداشته باشی نمیتونی بیمه کنی و حتی فروش کنی آب مصرفی خیلی مهم هست و در نهایت سرمایه اولیه حرف آخرو میزنه در مورد سود آوری فاکتور های زیادی دخیل هستند که در سود شما تاثیر گذار است حتما حتما بهترین تصمیم برای وارد شدن به این صنعت کسب تجربه در واحدهای بسیار کوچک هست پیروز باشید

  5. من خودم مهندس دامپروری هستم ازبین تولیدکنندگان حرفه مرغداری یک پیرتجربه دیده داشتم که یک مثل داشت وهمیشه آنرامیگفت وآن این بود درایران ما آدم عاقل دنبال مال نفس کش نمیره ومن پس ازچندین سال به حقیقت حرف اورسیدم

    1. سلام و احترام، اگر انسان به دنبال علاقه خودش بره قطعا موفق میشه. برخی عاشق پرورش پرنده هستند و موفق میشن و برخی برای کسب سود و بدون هیچ علاقه ای به این مسیر میان که قطعا موفقیتی نخواهند داشت و این در تمام کسب و کارها صدق میکنه
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

  6. سلام
    مجوز مرغداری گوشتی ۱۰۰هزاری گرفتم
    در رابطه با هزینه هیج اطلاعی ندارم
    ابعاد سالن۱۸در۸۰دوطبقه می‌باشد
    لطفاً راهنمایی فرمایید ممنون

    1. سلام و احترام، راندمان و هزینه ها در صورت استفاده از قفس مخصوص مرغ گوشتی نسبت یه شیوه سنتی بسیار متفاوت خواهد. لذا خواهشمندم جهت مشاوره کاملا رایگان کارشناسان ما در ارتباط باشید.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *