جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

پرورش مرغ کسب و کارهای بسیار پرسود به شمار می‌رود.  از این رو افراد بسیار زیادی دوست دارند این فعالیت را برای متحول کردن شرایط مالی خود آغاز کنند. کسانی که در اول راه هستند باید به خوبی بدانند که این کسب و کار همیشه با موفقیت همراه نخواهد بود و نیازمند مهارت ها و دانش‌های مختلفی است. برای موفق شدن در این زمینه شما نیاز به مشاوره دارید. مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار شما را چندین قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار به این گونه است که شما از افرادی که قبلاً مسیری که شما قرار است طی کنید، مشورت می‌گیرید و این افراد با توجه به هزینه و نحوه کسب و کار شما بهترین گزینه را با توجه به آنالیزهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین راه برای شروع این کسب و کار و راه اندازی آن و در پایان رسیدن به سود، مشاوره از متخصصان و افراد موفق در این زمینه است.

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل با نحوه مشاوره و زمینه هایی که مورد بررسی قرار می گیرند به طور کامل آشنا شوید، توصیه می کنیم این مطلب از سایت طیوران سازه را تا انتها مطالعه نمایید. مطالعه این مطلب باعث بهره وری بیشتر شما در زمینه پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی می شود. برای مطالعه این مطلب کافی است 6 دقیقه زمان بگذارید.

مواردی که در مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بررسی می شود؟

برای اینکه مشاوره ای بی نظیر را تجربه کنید حتما موارد زیر را با مشاوره دهنده چک کنید. در ادامه مطلب به مهمترین موارد مشاوره پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی خواهیم پرداخت.

انتخاب نژاد مناسب

اولین و مهم‌ترین نکته در مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار که مورد بررسی قرار می‌گیرد،  انتخاب نژاد مرغ تخمگذار و گوشتی برای پرورش است.  مشاوره دهنده با توجه به شرایط محیطی و بازار محصول در منطقه مورد نظر شما  نژادهای مختلف مرغ تخمگذار و گوشتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و بهترین گزینه را با توجه به این دو عامل به شما معرفی می‌کند. در کنار این دو عامل میزان فضا، نحوه پرورش، هزینه در نظر گرفته، شرایط آب و هوایی نیز از اهمیت بالای برخوردار هستند که در هنگام انتخاب نژاد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مشاوره پرورش مرغ
مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

محیط نگهداری

از آنجایی که محیط نگهداری مرغ گوشتی و تخمگذار همیشه باید تمیز، بهداشتی، دارای سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیاری از گزینه‌های دیگر برخوردار باشد نیازمند آنالیز توسط افراد متخصص است. شما باید محیطی را انتخاب کنید که بتوانید تاسیسات و تجهیزات مورد نظر خود را به راحتی در آن پیاده سازی کنید.

همچنین در کنار تمامی موارد محیط مورد نظر باید شرایطی را فراهم آورد که مرغ‌ های گوشتی و تخمگذار بتوانند به بهترین شکل به رشد خود ادامه دهند.برای انتخاب محیط نگهداری استاندارد نیازمند به مشورت با افراد با تجربه در این زمینه هستید. در جلسات مشاوره این مورد نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

برنامه غذایی مناسب برای مرغ

ارائه تغذیه مناسب با توجه به سن و شرایط محیطی غ‌ها جز مهم‌ترین موارد در پرورش به شمار می‌رود.  زیرا تغذیه به طور مستقیم بر کیفیت محصول شما تاثیرگذار خواهد بود. از آنجایی که برای داشتن کسب و کاری پرسود نیازمند برنامه غذایی برای مرغ‌ها هستید در ابتدای کار نمی‌توانید برنامه غذایی مناسبی را برای این پرنده در نظر بگیرید. برای انجام این کار می‌توانید با جیره نویسان پرندگان و یا افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

به این مورد توجه کنید که مرغ‌های تخمگذار و گوشتی برنامه غذایی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و شما باید با توجه به شرایط سنی میزان غذای دقیقی را برای آنها در نظر بگیرید. به طور کلی داشتن مواردی چون پروتئین، ویتامین و مواد معدنی  جز موارد ضروری در تغذیه مرغ‌ها به شمار می‌رود.

به طور مثال: غلظت کافی کلسیم در پرورش مرغ به صورت تخمگذار می تواند باعث افزایش تخمگذاری و کیفیت محصول شود.

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار
مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

تجهیزات مورد نیاز برای شروع کسب و کار

از دیگر موارد مهمی که شما در شروع پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی باید به آن توجه داشته باشید تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز کردن سالن است. شما برای تجهیز کردن سالن به تجهیزاتی چون قفس مرغ ،  سیستم گرمایشی و سرمایشی، آبخوری و دانخوری، سیستم تهویه هوا، رطوبت سنج و دماسنج نیازمندید. برای اینکه بتوانید تجهیزات مناسب را با توجه به تعداد مرغ‌ها و نحوه پرورش انتخاب کنید نیازمند مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار هستید.

مشاوران در این زمینه از ابتدای کار تا تجهیز کردن سالن در کنار شما خواهند بود و بهترین تجهیزات را با توجه به نوع کسب و کار شما برای شما انتخاب خواهند کرد.

مدیریت بهداشت و بیماری

در حین پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی شما باید موارد بسیار زیادی را رعایت کنید. از جمله این موارد کنترل بهداشت و مدیریت بیماری‌ها در طول دوره پرورش است. رعایت استانداردهای بهداشتی در طول دوره پرورش مرغ‌های تخمگذار و گوشتی ضروری است. شما باید به صورت دوره‌ای و حین مراحل پرورش سالن و قفس‌های پرورش مرغ را ضدعفونی کنید.

شناخت دقیق بیماری‌ ها، پیشگیری از آنها، برنامه واکسیناسیون دقیق و  جدا کردن پرندگان بیمار از سالم جز مهمترین موارد در حین پرورش است. برای اینکه با این نکات به طور کامل آشنا شوید نیازمند مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار هستید.

برنامه نوردهی استاندارد

برنامه نوردهی استاندارد بیشتر در پرورش مرغ تخمگذار اهمیت دارد. شما باید در طول دوره پرورش مرغ تخمگذار نور مناسب در طول روز برای حداکثر تخم گذاری را فراهم سازید. در این مواقع نیازمند به برنامه نوردهی استاندارد هستید. برنامه نورپردازی شما نیز باید توسط افراد متخصص در این زمینه در نظر گرفته شود. هر چقدر بتوانید برنامه نوردهی را با دقت بیشتری اجرا کنید به طور قطع محصولات با کیفیت و بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار
مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

دوره‌ های استراحت

شما باید بتوانید با توجه به سیکل تخم گذاری مرغ‌ ها بهترین دوره استراحت را برای این پرندگان در نظر بگیرید. چنانچه دوره استراحت مطلوبی را برای مرغ‌ها در نظر نگیرید، تخم گذاری آنها به صورت نزولی می شود. به این امر دقت کنید و برای اجرای آن از افراد متخصص مشورت بگیرید.

بهترین مشاوره دهنده و تجهیز کننده سالن های پرورش مرغ

شرکت‌ها و افراد بسیار زیادی هستند که می توانند شما را در زمینه تجهیز کردن سالن‌های پرورش مرغ و نحوه پرورش این پرنده یاری کنند.  اما ما به شما شرکت طیوران سازه یکی از معتبرترین شرکت های مشاوره دهنده و تجهیز کننده سالن های پرورش مرغ را پیشنهاد می نماییم. این شرکت توانسته با مشاوره دادن و تجهیز کردن سالن‌ های مختلف مرغداری موجبات موفقیت را برای افراد بسیار زیادی در سطح کشور و کشورهای اطراف فراهم سازد. شما هم اگر دوست دارید این موفقیت را تجربه کنید با شماره‌های پشتیبانی سایت طیوران سازه تماس بگیرید.

مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار
مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید در ابتدای کسب و کار به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید نیازمند این هستید که یک نفر چراغ راه شما باشد و راهی که شما قرار است بارها با تجربه‌های مختلف تجربه کنید را رفته باشد. در زمینه پرورش مرغ نیز شما می‌توانید با استفاده از تجربیات افراد مختلف راهی که قرار است چندین ماه طی کنید را نصف کنید یا به حداقل‌ترین زمان ممکن برسانید. در این مواقع مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟

چنانچه جز افرادی هستید که از طریق سایت طیوران سازه مشاوره دریافت کرده‌اید می‌توانید تجربیات خود از این مشاوره را در اختیار سایر مخاطبین ما قرار دهید. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید سوالات خود را برای ما کامنت کنید تا پشتیبانان سایت ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

مواردی که در مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار بررسی می شود؟

1. انتخاب نژاد مناسب 2.محیط نگهداری 3.برنامه غذایی مناسب برای مرغ 4. تجهیرات و غیره

بهترین مشاوره دهنده و تجهیز کننده سالن های پرورش مرغ کدام شرکت است؟

طیوران سازه

اولین و مهم‌ترین نکته در مشاوره پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار چیست؟

تامین منابع مالی و انتخاب نژاد

2 پاسخ

  1. دوست عزیز ی که این زحمت جمع آوری این مطالب رو کشیدی، بهتره خواننده به چالش های این صنعت و ریسک بالاو هزینه های سنگین دربخش سرمایه ثابت و سرمایه جاری آشنا میکردی، انتخاب نژاد در حال حاضر، دستوری اجباریه، انتخاب مواد غذایی دست خودت نیست آنچه از سامانه بازارگاه ندیده خرید کردی باید مصرف کنی و مرغ یا تخم مرغ تولیدی هم باید به قیمتی که دولت محترم دستور داده بفروشی

    1. سلام و احترام، صحبت های شما در خصوص پرورش مرغ سفید صنعتی کاملا صحیح است اما توجه داشته باشید که در پرورش مرغ بومی هیچکدام از این چالش ها وجود ندارد.
      همچنین افرادی که وارد حوزه پرورش مرغ صنعتی میشوند از آنجایی که میزان سرمایه گذاری در این نوع پرورش بسیار بالا است از سمت دولت حمایت شده و مشمول حمایت هایی از قبیل خرید دان با قیمت دولتی و… میگردند. شک نداشته باشید که این صنعت بسیار سودآور است در غیر این صورت کسی سمت پرورش مرغ صنعتی نمیرفت… حال آنکه شاهدیم پرورش دهندگان مرغ صنعتی در ایران جزو قشر ثروتمند جامعه هستند.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *