جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی

مجوز پرورش مرغ سفید

در بین گزینه های موجود برای پرورش طیور مرغ همیشه جزو بهترین گزینه ها بوده است. شما می توانید با پرورش مرغ سفید بومی یا محلی به درآمد زایی بسیار زیادی دست پیدا کنید. اما برای رسیدن به درآمد زایی مناسب باید چالش های مختلفی را  حل نمایید. یکی از این چالش ها مجوز پرورش مرغ سفید ، بومی یا محلی برای شروع است.

افراد بسیار زیادی برای مجوز پرورش مرغ سفید، بومی و محلی دچار دردسرهای بسیار زیادی می شوند، از این رو در این مطلب از سایت طیوران سازه قصد داریم شما را با مراحل مختلف مجوزهای پرورش مرغ آشنا کنیم و همچنین چالش های پیش روی شما را به بهترین شکل رفع نماییم. چنانچه شما هم با این چالش رو به رو هستید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و برای مطالعه آن پنج دقیقه زمان صرف نمایید.

آیا برای پرورش مرغ بومی و محلی اخذ مجوز لازم است؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای پرورش مرغ بومی و محلی در مقیاس های کوچک و متوسط به هیچ مجوزی نیاز ندارید. شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید در مقیاس های کوچک و متوسط بدون دریافت مجوز و گذراندن مراحل بسیار زیاد جهت اخذ مجوز کسب و کار خود را آغاز نمایید. هیچ گونه نظارتی بر عملکرد شما در این مواقع وجود نخواهد داشت و شما می توانید با خیالی راحت زمان اختصاص داده شده برای اخذ مجوز را به نوع فعالیت خود در کسب و کار اختصاص دهید تا سودآوری شما بیشتر شود.

مجوز پرورش مرغ بومی
مجوز پرورش مرغ بومی

آیا برای پرورش مرغ سفید نیاز به اخذ مجوز است؟

پرورش مرغ سفید برعکس مرغ محلی یا بومی نیازمند اخذ مجوز خواهد بود. برای دریافت مجوز جهت پرورش مرغ سفید با توجه به منطقه و شهری که در آن می خواهید این کسب و کار را شروع نمایید روال مختلفی را باید طی کنید. در ادامه مطلب شما را با روال های مختلف اخذ مجوز پرورش مرغ سفید به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

مراحل اخذ مجوز پرورش مرغ سفید

برای اینکه بتوانید مجوز لازم برای پرورش مرغ سفید را اخذ کنید باید شرایط گفته شده در ادامه مطلب را به صورت کاملاً شفاف طی نمایید. مراحل اخذ مجوز پرورش مرغ سفید به شرح زیر می باشد:

  1.  شرایط مورد نیاز برای اخذ مجوز پرورش مرغ سفید را از مدیریت جهاد کشاورزی منطقه بپرسید
  2. طرح توجیهی مورد نیاز برای پرورش مرغ سفید را با جزئیات کامل و دقیق تهیه کنید(توجه داشته باشید رعایت ضوابط قانونی و فنی در این طرح  ضروری است)
  3. محل جغرافیایی که قصد دارید در آن پرورش مرغ سفید را انجام دهید مشخص کنید
  4. نقشه ساختمان ها و تاسیسات را تهیه نمایید
  5. اسناد مورد نظر را به همراه تقاضای کتبی برای تشکیل پرونده به سازمان مربوطه ارجاع دهید
  6. کارشناسان  به محل مرغداری آمده و آن را بازدید می کنند
  7. استعلام از دامپزشکی
  8. سایر روال های اداری و مراحل و کار را به کارشناسان اداره جهاد کشاورزی بسپارید تا آنها شما را برای دریافت پایان کارت و پروانه بهره برداری راهنمایی کند

مشاوره با پرآور بهترین راه کار برای شماست

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل مجوز پرورش مرغ سفید، بومی و محلی را دریافت کنید توصیه می‌کنیم قبل از شروع هر کاری با کارشناسان مربوطه در این زمینه مشورت نمایید. کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه می توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند تا بتوانید مراحل اخذ مجوز را در سریعترین زمان ممکن به دست آورید. شرکت پرآور به عنوان تولید کننده تجهیزات و مشاوره دهنده در این زمینه می تواند بهترین گزینه برای اخذ مجوز و شروع پرورش مرغ سفید و محلی باشد. کارشناسان پرآور بهترین شرکت شما را در زمینه اخذ مجوز و پرورش مرغ یاری خواهند داد.

مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی
مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی

تا چه تعداد می توان پرورش مرغ سفید را بدون مجوز انجام داد؟

برای اینکه بتوانید پرورش مرغ سفید را بدون مجوز انجام دهید مستلزم این هستید که قوانین منطقه ای  که قصد دارید در آن این کسب و کار را آغاز کنید را مورد مطالعه قرار دهید. زیر قوانین مختلفی برای بدون جواز شروع کردن این کسب و کار وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با جهاد کشاورزی منطقه مشورت نمایید.

چه مجوزهایی برای پرورش مرغ سفید، بومی و محلی لازم است؟

از مجوز پرورش مرغ سفید، بومی و محلی که باید آنها را کسب کنید می توان به مجوزهایی از معاونت تولیدات دامی استان، مجوز دامپزشکی برای اخذ پروانه گواهی بهداشتی اشاره کرد. این دو مجوز را حتماً باید در اختیار داشته باشید تا بتوانید پرورش مرغ را انجام دهید.

آیا مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی در مناطق مسکونی صادر می شود؟

یکی از نکاتی که برای دریافت مجوز پرورش مرغ سفید، بومی و محلی باید آن را در نظر بگیرید این است که به هیچ عنوان سالن پرورش شما نباید در مناطق مسکونی واقع شده باشد. چنانچه سالن مورد نظر فاصله استاندارد تا مناطق مسکونی را رعایت نکرده باشد به هیچ عنوان برای شما جواز کسب  صادر نشده و ادامه فعالیت میسر نمیشود.

مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی
مجوز پرورش مرغ سفید، بومی یا محلی

حتما بخوانید: پرورش مرغ گوشتی در خانه + [ همه نکات مورد نیاز ]

تجهیزات لازم برای پرورش مرغ

چنانچه شما میخواهید راندمان بالایی را در پرورش مرغ به دست آورید باید تجهیزات شما استانداردهای روز دنیا را دارا باشند. از جمله تجهیزاتی که در پرورش مرغ بسیار ضروری است می‌توان به قفس مرغ ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، دانخوری و آبخوری اشاره کرد. توجه داشته باشید شما می توانید تجهیزات مورد نظر را از سایت پرآور دریافت کنید و برای اخذ مجوز نیز با آنها مشورت نمایید. سایت طیوران سازه نیز یکی از بهترین منابع برای خرید تجهیزات لازم برای پرورش مرغ است. تمام تجهیزاتی که شما برای شروع یک کسب و کار استاندارد نیاز دارید را سایت طیوران سازه برای شما به بهترین شکل فراهم خواهد کرد.

شما برای ما از مجوز پرورش مرغ سفید، بومی و محلی بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را با مراحل اخذ مجوز جهت پرورش مرغ سفید و بومی به طور کامل آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه ای در این زمینه دارید که می تواند سرعت اخذ مجوز را برای مخاطبین سایت ما بیشتر کند در صورت صلاحدید می‌توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه قرار دهید. همچنین از طریق قسمت نظرات می توانید سوالات خود در این باره را از پشتیبانان سایت بپرسید تا آنها به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

آیا برای پرورش مرغ بومی و محلی اخذ مجوز لازم است؟

در تعداد پایین نیاز به مجوز نیست

آیا برای پرورش مرغ سفید نیاز به اخذ مجوز است؟

بله حتما باید مجوز برای پرورش مرغ سفید اخذ شود

چه مجوزهایی برای پرورش مرغ سفید، بومی و محلی لازم است؟

مجوز از معاونت تولیدات دامی استان، مجوز دامپزشکی برای اخذ پروانه گواهی بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *