جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجهیزات پرورش مرغ را بصورت کامل بشناسید!

تجهیزات پرورش مرغ

 مرغ جزو پرنده‌های محبوب و پرطرفدار برای پرورش در نقاط مختلف جهان است. از آنجایی که اکثر نقاط جهان از تخم و گوشت مرغ برای تهیه غذا استفاده می‌کنند پرورش مرغ جز مشاغل پرسود و پردرآمد در سراسر دنیا شناخته می‌شود. برای رسیدن به سود در پرورش مرغ شما نیازمند تجهیزات خاص هستید. بدون تجهیزات پرورش مرغ رسیدن به سوددهی و درآمد در این زمینه غیر ممکن خواهد بود. تجهیزات پرورش مرغ شروع این کسب و کار را برای شما آسان خواهد کرد.

تجهیزات لازم برای پرورش مرغ به دو دسته اصلی و جانبی تقسیم بندی می‌شود. دسته‌های اصلی جز ضروریات شروع این کسب و کار هستند و دسته‌های جانبی می‌تواند به کار شما سرعت بیشتری ببخشد.  برای آشنایی کامل با این تجهیزات و کارایی آنها توصیه می‌کنیم  تا انتهای این مطلب با ما در سایت طیوران سازه همراه باشید. ما در این مطلب تجهیزات پرورش مرغ را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

تجهیزات اصلی  پرورش مرغ

شما برای تامین نیازهای ضروری مرغ حتماً باید تجهیزات اصلی پرورش مرغ را تهیه کنید. همانطور که از نام این تجهیزات پیداست، جز ضروری‌ترین محصولات در پرورش مرغ به شمار می‌روند.

  1. سالن پرورش
  2. قفس مرغ
  3. سیستم گرمایشی
  4. سیستم سرمایشی
  5. سیستم نورپردازی
  6.  سیستم آبرسانی
  7.  سیستم دانخوری

سالن پرورش

در قدم اول شما باید سالن پرورش مرغ را که جز مهم‌ترین نکات است در اختیار داشته باشید. در سالن مرغ باید تمامی استانداردهای موجود روز دنیا را رعایت کنید و با توجه به متراژ در نظر گرفته تعداد معینی از مرغ ها را پرورش دهید. از جمله این موارد می‌توان به عایق‌بندی، تهویه هوا، سیستم‌های نورپردازی و قفس مرغ اشاره کرد.

قفس مرغ

مهم‌ترین محصول برای تجهیزات پرورش مرغ، قفس است. قفس مرغ مدیریت را برای شما آسان می‌کند و شرایطی را فراهم می‌آورد که کمترین میزان تلفات را تجربه کنید. همچنین قفس مرغ بالاترین راندمان را در پرورش مرغ به همراه خواهد داشت. برای اینکه از دست هزینه‌های اضافی دان و آب، فضای غیر بهداشتی، خیس شدن بستر، راندمان کاری پایین و پرداخت هزینه‌های بیشتر راحت باشید توصیه می‌کنیم حتماً از قفس مرغ برای پرورش استفاده کنید.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

سیستم گرمایشی

رعایت استانداردهای دمایی در فضای پرورش جز نکات اولیه در پرورش مرغ است. شما در زمستان باید بتوانید با استفاده از سیستم‌های گرمایشی مانند هیتر، بخاری گازی و برقی، دما و گرمای مناسب برای رشد مرغ‌ها را فراهم سازید. نبود سیستم گرمایشی در فصل زمستان می‌تواند باعث یخ زدن مرغ‌ها در فضای پرورش شود. به همین دلیل است که سیستم گرمایشی جز تجهیزات اصلی پرورش مرغ به شمار می‌رود.

سیستم سرمایشی

هر چقدر سیستم گرمایشی در فصل زمستان اهمیت داشته باشد به همان میزان نیز سیستم سرمایشی در فصل تابستان برای تامین هوای خنک در سالن پرورش اهمیت دارد. انواع کولرو مه پاش می‌توانند جزو بهترین گزینه‌ها برای تامین هوای خنک در سالن پرورش باشند.

سیستم تهویه

از دیگر موارد مهم در تجهیزات پرورش مرغ می‌توان به سیستم تهویه اشاره کرد. سیستم تهویه این وظیفه را دارد که هوای کهنه را به بیرون براند و هوای تازه را وارد سالن پرورش مرغ کند. بدون سیستم تهویه هرگز نمی‌توان دی اکسیدهای کربن تولید شده توسط مرغ‌ها را به بیرون از سالن راند.

تجهیزات پرورش مرغ
تجهیزات پرورش مرغ

سیستم نورپردازی

شما برای تامین روشنایی مرغ‌ها در طول شبانه روز به سیستم نورپردازی نیاز دارید. سیستم نورپردازی می‌تواند میزان تخم گذاری مرغ‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر پرورش مرغ تخمگذار انجام می‌دهید حتماً به سیستم نورپردازی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. از انواع سیستم نورپردازی می‌توان به لامپ های فلورسنت، لامپ های LED و غیره  اشاره کرد.

سیستم آبرسانی

شما برای تامین آب مورد نیاز مرغ‌ها نیاز به سیستم آبرسانی در فضای پرورش مرغ دارید. در این مواقع می‌توانید از انواع آبخوری‌ها استفاده کنید. آبخوری‌های دستی آبخوری‌های اتوماتیک دو گزینه بسیار مناسب برای شما است که می‌توانید از آن برای سیستم آبرسانی در سالن پرورش مرغ استفاده نمایید. از آنجایی که آب جز موارد ضروری در رشد مرغ‌ها به شمار می‌رود سیستم آبرسانی جز تجهیزات اصلی پرورش مرغ است. بدون سیستم آبرسانی، رساندن آب تازه به مرغ‌ها کار دشواریست.

سیستم دانخوری

آخرین تجهیزات پرورش مرغ که جز دسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرد سیستم دانخوری است. همانطور که از نام این سیستم پیداست شما برای رساندن دان به مرغ‌ها نیاز به دانخوری دارید که دانخوری‌های دستی و تمام اتوماتیک این کار را برای شما انجام خواهند داد. به نظر شما چه محصولات دیگری می‌توانند در دسته‌بندی تجهیزات اصلی پرورش مرغ قرار بگیرند؟ نظرهای خود را از طریق قسمت نظرات برای ما کامنت کنید.

تجهیزات جانبی پرورش مرغ

بعد از اینکه تجهیزات اصلی را در پرورش مرغ مورد بررسی قرار دادیم حال نوبت این است که شما را با تجهیزات جانبی در این زمینه آشنا کنیم. یزات جانبی باعث بهبود کیفیت پرورش و افزایش بهره‌وری در پرورش مرغ می‌شود. با استفاده از تجهیزات جانبی شما می‌توانید کار را سریعتر انجام دهید و سود دهی بالاتری را نیز با این تجهیزات تجربه نمایید. تجهیزات جانبی در پرورش این پرنده جز موارد مهم به شمار می‌رود. از مهم‌ترین تجهیزات جانبی پرورش مرغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دستگاه جوجه کشی
  2. دستگاه مرغ مادر مصنوعی
  3. دستگاه میکسر خوراک
  4. دستگاه پرکن مرغ
  5. دستگاه کشتار مرغ
  6. دستگاه بسته بندی گوشت مرغ

دستگاه جوجه کشی

 چنانچه قصد داشته باشید پرورش مرغ را با استفاده از تخم‌های نطفه‌دار انجام دهید، در کنار خرید تخم‌های نطفه دار باید از دستگاه جوجه کشی نیز استفاده کنید.دستگاه جوجه کشی  کار تبدیل تخم نطفه دار به جوجه را انجام می‌دهند. حتی الامکان سعی کنید از دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک استفاده کنید که درصد خطای کمتری دارند بازدهی شما را در جوجه کشی بالا می‌برند.

تجهیزات پرورش مرغ
تجهیزات پرورش مرغ

دستگاه مرغ مادر مصنوعی

 بعد از تبدیل شدن تخم های نطفه دار به جوجه شما برای تامین گرمای مورد نیاز این جوجه‌ها در روزهای اولیه و حیاتی نیازمند دستگاه مرغ مادر مصنوعی هستید. دستگاه مرغ مادر مصنوعی شرایطی را فراهم می‌سازد تا جوجه‌های تازه متولد شده زنده بمانند و بعد از گذشت چند روز بدن آنها به محیط اطراف عادت کند.

دستگاه میکسر خوراک

دستگاه میکسر خوراک جز محصولاتی است که می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.  با استفاده از این دستگاه شما دیگر نیازی به خرید غذاهای آماده مرغ ندارید. می‌توانید با تهیه مواد اولیه آنها را توسط دستگاه میکسر خوراک میکس کنید و غذای مورد نظر را تهیه نمایید.

دستگاه پرکن مرغ

 دستگاه پرکن مرغ همانطور که از نامش پیداست وظیفه پرکندن مرغ را بر عهده دارد.کسانی که دوست دارند محصولات مرغ خود را به صورت مستقیم به بازار عرضه کنند دستگاه پرکن مرغ جزء محصولات مهم برای آنها به شمار می‌رود.

دستگاه کشتار مرغ

دستگاه کشتار مرغ، کشتار مرغ برای شما راحت کرده است. می‌توانید مرغ‌های تولید شده را به این دستگاه بدهید تا این دستگاه به صورت کاملاً اسلامی و بهداشتی مرغ‌های مورد نظر را برای شما ذبح کند.

دستگاه بسته بندی گوشت مرغ

 آخرین مورد از تجهیزات پرورش مرغ که در دسته‌بندی جانبی قرار می‌گیرد،دستگاه بسته بندی گوشت مرغ است.  شما می‌توانید از این دستگاه برای بسته بندی گوشت مرغ استفاده کنید. با وجود این دستگاه واسطه‌ها حذف شده و شرایطی فراهم می‌آید که پرورش دهنده به صورت مستقیم. محصولات خود را به بازار عرضه کند. چه محصولات دیگری می توانند در دسته‌بندی تجهیزات جانبی پرورش مرغ قرار بگیرند؟ نام محصول مورد نظر خود را برای ما کامنت کنید.

تجهیزات پرورش مرغ
تجهیزات پرورش مرغ

معتبرترین شرکت تجهیز کننده و مشاوره دهنده پرورش مرغ

اکثر افرادی که در ابتدای کار هستند برای تجهیز کردن ن از شرکت‌های معتبر در این زمینه استفاده می‌کنند. تجهیز کردن سالن مرغداری توسط افراد مبتدی می‌تواند هزینه‌های چندباره‌ای را به همراه داشته باشد. شرکت طیوران سازه به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تجهیز کننده و مشاوره دهنده پرورش مرغ در سراسر ایران آماده است شما را چندین قدم به موفقیت نزدیک کند.

شرکت طیوران سازه توانسته با وجود افراد متخصص و با تجربه پروژه‌های موفق بسیار زیادی را در زمینه پرورش مرغ به نام خود ثبت کند. شما هم اگر دوست دارید در پرورش مرغ به سوددهی فراوان دست پیدا کنید توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری با این شرکت مشورت نمایید و صفر تا صد تجهیز کردن سالن را به طیوران سازه بسپارید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب توانستیم تجهیزات پرورش مرغ را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و شما را با تجهیزات اصلی و جانبی آشنا کنیم. تجربیات مختلفی در زمینه تجهیزات پرورش مرغ وجود دارد. اگر شما جز کسانی هستید که از این تجربیات برخوردارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات تلخ و شیرین خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می‌توانید سوالات خود را بپرسید تا پشتیبانان متخصص و با تجربه به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

تجهیزات پرورش مرغ به چند دسته تقسیم می شود؟

به دو دسته اصلی و جانبی

تجهیزات اصلی پرورش مرغ را نام ببرید؟

سالن پرورش قفس مرغ سیستم گرمایشی سیستم سرمایشی سیستم نورپردازی سیستم آبرسانی سیستم دانخوری

تجهیزات فرعی پرورش مرغ را نام ببرید؟

دستگاه جوجه کشی دستگاه مرغ مادر مصنوعی دستگاه میکسر خوراک دستگاه پرکن مرغ دستگاه کشتار مرغ دستگاه بسته بندی گوشت مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *