جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه اندازی واحد پرورش بلدرچین – از 0 تا 100

راه اندازی واحد پرورش بلدرچین

برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ بلدرچین پرنده ای کوچک جثه اما بسیار سریع و چابک است. استفاده از تخم بلدرچین و گوشت این پرنده از دیرباز مورد توجه مردم کشور ما بوده است. این توجهات به گونه ای ادامه پیدا کرده که اکنون از گوشت و تخم بلدرچین به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی ما ایرانیان به حساب می آید. با توجه به بازار فروش خوبی که این محصولات دارد شما می توانید کسب و کار پرورش بلدرچین را یکی از پرسودترین کسب و کار ها بدانید.

اما آیا تا به حال به فکر راه اندازی واحد پرورش بلدرچین افتاده اید؟  در این مطلب از وبسایت طیوران سازه قصد داریم از صفر تا صد راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را برای شما توضیح دهیم تا بدانید باید برای آغاز این کسب و کار چه اقدامتی را انجام دهید. 5 دقیقه از زمان خود را صرف مطالعه این مطلب کنید.

آشنایی با خصوصیات ظاهری بلدرچین

یکی از اولین اطلاعاتی که باید برای آغاز فعالیت خود به دست بیاورید، آشنایی با خصوصیات ظاهری بلدرچین ها است. زیرا زمانی که با خصوصیات ظاهری این پرنده آشنا نباشید نمی توانید در این کسب و کار موفق شوید. همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بلدرچین پرنده ای کوچک جثه و از پرنده ماکیان است. این پرندگان از نژاد های مختلفی در دنیا وجود دارند اما معمولا طیف رنگی آنها بین سفید تا رنگ قهوه ای تیره است.

از نظر ابعاد و اندازه این پرندگان طولی بین 17 تا 21 سانتی متر خواهند داشت. وزن هر بلدرچین معمولا زیر 300 گرم است. البته از نظر وزنی باید سن پرنده و نژاد آن را نیز در نظر بگیرید. بد نیست بدانید عمدتا بلدرچین های ماده از بلدرچین های نر نیز سبک تر هستند به همین خاطر اگر قصد پرورش بلدرچین گوشتی را دارید توصیه می کنیم فقط از بلدرچین های نر استفاده کنید.

معرفی نژاد های مختلف بلدرچین

برای اینکه اقدام به راه اندازی واحد پرورش بلدرچین کنید باید حتما یک نژاد خوب از بلدرچین ها را برای پرورش نیز انتخاب کنید. از نظر نژادی این پرندگان به 2 دسته کلی تقسیم خواهند شد. بلدرچین های بر قدیم و بلدرچین های بر جدید در تقسیم بندی انواع نژاد های بلدرچین دسته بندی خواهند شد.

نژاد های بلدرچین ژاپنی، کاهگلی، جزایر قناری، پارانی، هارلکین و بلدرچین معمولی تماما از نژاد بلدرچین های بر قدیم هستند. بلدرچین های پولک دار، بلدرچین های آراسته، گمبل، کالیفرنیا و بلدرچین کوهی نیز جزو نژاد بلدرچین های جدید هستند.

راه اندازی واحد پرورش بلدرچین
راه اندازی واحد پرورش بلدرچین

این را نیز اضافه کنیم که در میان تمام نژاد های بلدرچین، تنها بلدرچین های معمولی و ژاپنی هستند که می توانند فواصل زیادی را پرواز کنند. سایر نژاد ها قابلیت پرواز به صورت طولانی مدت را ندارند. اگر شما نیز قصد راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را دارید پیشنهاد میکنیم نژاد ژاپنی این پرنده را انتخاب کنید زیرا در کشور ما نیز بسیاری از واحد های پرورشی از همین نژاد استفاده می کنند.

اولین قدم برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین

حال که با خصوصیات ظاهری و نژاد های مختلف بلدرچین اشنا شدید باید اقدامات لازم برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را انجام دهید. بعد از دریافت اطلاعات اولیه نیاز است اولین گام را در این راستا بردارید. اولین قدم جمع آوری اطلاعات در خصوص این کسب و کار و مشورت با افرادی است که سابقه انجام این کار را داشته باشند.

پرورش بلدرچین کار بسیار حساسی است به همین خاطر باید حتما از افرادی کمک بگیرید که تجربه و مهارت لازم را دارند. اگر شما نتوانید اقدامات مربوط به تغذیه، مراقبت و بیماری در بلدرچین ها را کنترل کنید قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

اگر قصد راه اندازی راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را دارید می توانید روی کمک کارشناسان مجموعه طیوران سازه حساب کنید. شرکت طیوران سازه با داشتن کارشناسان کارآزموده و ماهر می تواند از ابتدا تا انتهای مسیر راه اندازی واحد پرورش بلدرچین در کنار شما باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین

اکنون نوبت به عملیاتی شدن کار راه اندازی واحد پرورش بلدرچین می رسد. شما در اولین قدم باید به دنبال تهیه تجهیزات باشید. ممکن است در همین ابتدای مسیر در 2 راه متفاوت برای پرورش قرار بگیرید. مسیر نخست پرورش در بستر و مسیر دوم پرورش بلدرچین در قفس است. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال رکورد گیری و بازدهی بهتر و بالاتر هستید، حتما روش دوم یعنی پرورش در قفس را انتخاب کنید.

با داشتن یک سالن و قفس های ایده آل پرورش بلدرچین می توانید تعداد پرنده بیشتری را برای پرورش در نظر بگیرید. پرورش در قفس این ظرفیت را به شما می دهد تا کار خود را گسترش دهید. البته شما به تجهیزات دیگری مانند دستگاه های سرمایشی و گرمایشی نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه چند مورد از ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را به شما معرفی خواهیم کرد.

سیستم روشنایی و مخزن آب

سیستم روشنایی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در زمان راه اندازی واحد پرورش بلدرچین به آن توجه کنید. شاید جالب باشد بدانید سیستم روشنایی به صورت کاملا مستقیم می تواند در تخمگذار پرندگان تاثیر بگذارد. به صورت معمول شما باید بین 16 تا 18 ساعت روشنایی را برای بلدرچین ها فراهم کنید.

البته در برخی از کشور های دنیا، پرورش دهندگان بلدرچین برای اینکه زمان مورد نیاز برای بلوغ این پرندگان را کاهش دهند به صورت 24 ساعته اقدام به تامین روشنایی برای آنها می کنند. به خصوص اگر پرورش بلدرچین تخم گذار را انتخاب می کنید، باید حتما روشنایی قوی برای محل زندگی این پرندگان به کار ببرید.

راه اندازی واحد پرورش بلدرچین
راه اندازی واحد پرورش بلدرچین

علاوه بر روشنایی سعی کنید حتما یک مخزن آب بزرگ نیز برای تامین آب مورد نیاز پرندگان در زمان قطعی آب تهیه کنید. این مخزن میتواند در زمان نیاز آب لازم برای بدن پرندگان را تامین کند و حتی برای محلول های دارویی و غذایی نیز بسیار مناسب باشد.

سیستم عایق بندی و تهیه و تصفیه هوا

یکی از نکات ضروری که باید در پرورش بلدرچین رعایت کنید، تامین دمای مناسب برای پرنده است. دمای کم یا زیاد می تواند شرایط زندگی را برای این پرندگان سخت کند به این دلیل شما باید برای جلوگیری از خارج شدن گرما به محیط بیرون از سالن پرورش بلدرچین، کار عایق بندی را انجام دهید. برای این کار می توانید از عایق های دانسیته بالا عایق بندی را انجام دهید و از تبادل حرارت جلوگیری کنید.

غیر از سیستم عایق بندی باید حتما سیستم تهویه و تصفیه هوا را نیز تامین کنید. برای این کار لازم است هواکش و فن تهویه را در سالن اجرا کنید تا هوای داخل سالن به خوبی تنظیم شود. بد نیست بدانید این کار تنها برای آلودگی هوا نیست بلکه در صورت عدم اجرای این کار ممکن است بلدرچین ها به خاطر بیماری تلف شوند و یا حتی بهره وری کسب و کار شما نیز کاهش پیدا کند.

تهیه قفس مناسب بلدرچین

آخرین و مهم ترین تجهیزاتی که باید در سالن های پرورش بلدرچین استفاده کنید، تامین یک قفس مناسب است. شما باید به تعداد پرندگان خود اقدام به تهیه قفس کنید. تهیه قفس بلدرچین نو می تواند باعث افزایش راندمان تخم گذاری پرنده شما شود.

در صورتی که به فکر تهیه قفس بلدرچین هستید می توانید بهترین قفس ها با عالی ترین قیمت را از طریق وبسایت طیوران سازه سفارش دهید. شرکت طیوران سازه یکی از بزرگترین تولید کنندگان قفس های بلدرچین در کشور است که بهترین  با کیفیت ترین قفس ها را با نازلترین قیمت به شما عرضه خواهد کرد.

سوالات متداول

اولین قدم برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین چیست؟

شناخت نژاد مناسب برای پرورش

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد پرورش بلدرچین را نام ببرید؟

1. قفس بلدرچین 2. سیستم گرمایشی و سرمایشی 3. تهویه هوا 4. دانخوری و آبخوری 5. و غیره

مهم ترین تجهیزاتی که باید در سالن های پرورش بلدرچین استفاده کنید چیست؟

قفس بلدرچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *