جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش های جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین

جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین

شما زمانی در پرورش بلدرچین سودآوری بالا را تجربه خواهید کرد که بتوانید هزینه های در حین پرورش را به درستی مدیریت نمایید. یکی از مهمترین هزینه ها در حین پرورش این پرنده که باید آن را مدیریت نمایید، دان و آب است. جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین می تواند شرایطی را فراهم سازد تا پرورش دهنده به بهترین شکل هزینه های جاری خود را مدیریت نماید و سودآوری بیشتری را به دست آورد. اگر جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین جر دغدغه های شماست و دوست دارید با بکارگیری روش های مختلف از هدر رفت آب و دان جلوگیری کنید این مطلب از سایت طیوران سازه مختص شماست.

ما در این مطلب از سایت طیوران سازه به طور کامل شما را با روش های جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین آشنا خواهیم کرد. برای سوددهی بیشتر و بالا رفتن بازدهی راندمان کاری توصیه می کنیم این مطلب از سایت طیوران سازه را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه این مطلب به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

مدیریت صحیح تغذیه

اولین و مهمترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین مدیریت صحیح تغذیه است. جیره غذایی بلدرچین ها را باید به گونه ای بچینید که تغذیه اضافه ای وجود نداشته باشد. از این رو می‌توانید با تعیین مقدار صحیح جیره، تعداد آن و نوع خوراک مصرفی، هدر رفت دان را  به طور چشمگیری کاهش دهید. توصیه می کنیم در هنگام چینش برنامه غذایی بلدرچین به شرایط آب و هوایی، شرایط پرورش، سن و نژاد آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. این عوامل می تواند میزان تغذیه بلدرچین را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

مدیریت صحیح تغذیه
مدیریت صحیح تغذیه

استفاده دانخوری و آبخوری های استاندارد

استفاده از دانخوری و آبخوری استاندارد به گونه ای طراحی شده اند که بلدرچین ها بتوانند با توجه به شرایط فیزیکی که دارند دان و آب را مصرف نمایند. توجه داشته باشید، دانخوری و آبخوری های استاندارد طبق سن و نژاد بلدرچین طراحی می شوند و ارتفاع آنها با توجه به این دو مورد تغییر پیدا می کند. استفاده از این دو محصول می تواند یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین باشد. توصیه ما به شما این است که این موضوع را بسیار جدی بگیرید و با توجه به سن و نژاد بلدرچین بهترین دانخوری و آبخوری را انتخاب نمایید. هرچقدر دانخوری و آبخوری های شما به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر باشد، دان و آب مصرفی ریخت و پاش کمتری خواهد داشت. در برخی از مواقع ریخت و پاش به صفر خواهد رسید.

استفاده از نیپل یا آبخوری اتوماتیک

استفاده از آبخوری های اتوماتیک می تواند مصرف آب را به طور چشمگیری کنترل کند. توجه داشته باشید با استفاده از این تکنولوژی میزان ریخت و پاش آب را به صفر خواهید رساند. آبخوری های اتوماتیک به این صورت عمل می کنند که با نوک بلدرچین ها جریان آب جاری شده و با برداشتن نوک این جریان به طور کامل قطع خواهد شد. علاوه بر صرفه جویی در آب آبخوری های اتوماتیک به رعایت بهداشت فضا نیز کمک خواهند کرد.

آبخوری اتوماتیک 
آبخوری اتوماتیک

کنترل شرایط محیطی

شرایط محیطی یکی از مهمترین عوامل در میزان مصرف آب و دان به شمار می روند. دما و رطوبت دو گزینه ای هستند که اگر کنترل نشوند می تواند میزان آب و دان را به طور چشمگیری افزایش دهند. توصیه ما به شما این است که با  کنترل شرایط درما و حفظ رطوبت مناسب در محیط پرورش بلدرچین از افزایش مصرف آب و دان جلوگیری نمایید. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین استفاده از دماسنج و رطوبت سنج در فضای پرورش است.

آموزش کارکنان

یکی از موارد مهم در جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین آموزش کارکنان است. بسیاری از افراد این نکته را برای کاهش هزینه های دان و آب دست کم می گیرند. توجه داشته باشید مدیریت درست و مناسب دان و آب و استفاده از تجهیزات مناسب، می‌تواند به طور چشمگیری باعث جلوگیری از هدر رفتن دان و آب شود.

جلوگیری از ورود حیوانات موذی

آلوده شدن دان و آب توسط حیوانات موذی را جدی بگیرید. حتی الامکان از ورود حیوانات موذی به انبار جلوگیری نمایید.

استفاده از نور قرمز

اگر می خواهید شرایطی را فراهم کنید که بلدرچین ها کمتر  آب و غذا بخورند از نور قرمز در فضای پرورش استفاده کنید. نور قرمز باعث آرامش و عدم تحریک در بلدرچین ها می شود و همین امر باعث کاهش مصرف دان و آب می شود.

استفاده از قفس

یکی از مهم ترین نکات در جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین استفاده از قفس است. هر چقدر فضایی که در آن به پرورش بلدرچین می پردازید، آرامش بیشتری داشته باشد، شما هزینه کمتری را برای تهیه آب و دان پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید در هر دو مورد استفاده از قفس با دانخوری استاندارد و سیستم آبخوری نیپل تمام اتوماتیک می تواند کمک فراوانی به شما برای جلوگیری از ریخت و پاش دان کند.توصیه ما این است که حتی الامکان پرورش بلدرچین را در قفس انجام دهید تا با این کار علاوه بر فراهم آوردن آرامش مناسب برای رشد این پرنده، شرایطی را نیز فراهم آورید که از ریخت و پاش دان و آب جلوگیری شود.

علاوه بر تمامی این موارد قفس بلدرچین از ورود حیوانات موذی به فضای پرورش جلوگیری می کند و شرایطی را فراهم می آورد تا شما در فضای بهداشتی تری اقدامات لازم برای پرورش این پرنده را انجام دهید.

قفس بلدرچین 6 طبقه
قفس بلدرچین 6 طبقه

شما برای ما از جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا روش هایی را بیان کنیم که بتوانید با استفاده از آنها جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین را انجام دهید. تمامی موارد مورد نظر را گرد هم اوردیم تا شما بتوانید با استفاده از آن هزینه های خود را کاهش دهید. البته برخی از روش های دیگر نیز مانند استفاده از سنگریزه نیز وجود داشت از آنجایی که این نظرات کارشناسی شده نبود از ذکر و توضیح آنها خودداری کردیم.

چنانچه شما در این زمینه از تجربیات متفاوت و مناسبی برخوردار هستید در صورت صلاحدید می توانید تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود در این باره را به صورت کامنت به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبین و متخصصی سایت طیوران سازه به صورت کاملا تخصصی به پاسخ آن بپردازند. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید و هزینه های جاری پرورش این پرنده سودده را به حداقل ترین میزان خود برسانید.

سوالات متداول

اولین و مهمترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین چیست؟

مدیریت صحیح تغذیه

بهترین محصول برای جلوگیری از هدر رفتن دان و آب در پرورش بلدرچین کدام محصول است؟

قفس بلدرچین

دو عامل مهم که باعث افزایش مصرف دان و آب در پرورش بلدرچین می شود؟

دما و رطوبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *