جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای جامع پرورش بلدرچین در خانه

پرورش بلدرچین در منزل

پرورش بلدرچین در منزل یکی از کارهایی است که افراد آن را انتخاب می‌کنند تا از طریق آن درآمدی کسب کنند. بلدرچین ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد که باعث می‌شود سرمایه گذاری در آن نسبت به سایر طیور بیشتر باشد. به عنوان مثال بلدرچین خیلی زود به بلوغ می‌رسد و تنها 45 روز طول می‌کشد تا به تخم گذاری بی‌افتد. همچنین تعداد تخمی که بلدرچین می‌گذارد بالا است و همین امر سود سرمایه گذار را بیشتر می‌کند. از دیگر مواردی که باعث ترجیح افراد به پرورش بلدرچین می‌شود می‌توان به ارزان بودن غذای آنها، رشد سریع بلدرچین‌ها، حساسیت کم و مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها، قیمت مناسب گوشت و تخم بلدرچین و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

پرورش بلدرچین در خانه کاری نیست که کسی نتواند از عهده آن برآید و حتی کسی هم که تخصصی در این زمینه نداشته باشد می‌تواند این کار را شروع کند. برای آن که بتوانید در منزل خود بلدرچین پرورش دهید بهتر است قفس‌هایی تهیه کنید و بلدرچین‌ها را در قفس نگهداری کنید. در ادمه بیشتر دراین باره صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آیا پرورش بلدرچین در منزل امکان پذیر است؟

به طور حتم این سوال بری شما ایجاد شده است که آیا می‌توان بلدرچین را در منزل پرورش داد؟ پاسخ ما مثبت است و باید بگوییم پرورش بلدرچین در منزل امکان پذیر است. با پروراندن بلدرچین در منزل خود می‌توانید در کنار کسب سود، بسیاری از هزینه‌هایی که وجود دارد را کاهش دهید.

البته برای آن که بتوانید در منزل خود بلدرچین‌ها را پرورش دهید لازم است که مواردی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در وهله اول باید بررسی کنید که آیا منزل شما مکان مناسبی برای پرورش بلدرچین دارد یا خیر. به طور معمول در منازل، بلدرچین‌ها را در حیاط، پشت بام، زیرزمین و مانند آن نگهداری می‌کنند. بهترین کار این است که قفسی تهیه نموده و بلدرچین‌ها را در قفس نگهداری کنید.

از معایب پرورش بلدرچین در خانه و محیط مسکونی، فضولات آن است. معمولا بلدرچین‌هایی که به شیوه سنتی پرورش داده می‌شوند فضولات بسیار بدبویی دارند و به همین جهت اگر همسایه دارید نمی‌توانید در منزل خود بلدرچین پرورش دهید. بهترین کار این است که در محیطی غیرمسکونی بلدرچین را پرورش دهید. همچنین اگر آنها در قفس نگهداری شوند می‌توان بستر آنها را مرتبا عوض کرد تا فضولات روی هم انباشته نشود.

مزایای پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین می ‌تواند برای پرورش‌ دهندگان مزایای متعددی را به همراه داشته باشد. این مزایا به قدری یاد است که افراد بسیار زیادی روی به پرورش بلدرچین برای درآمدزایی آورده اند. در ادامه مطلب به برخی از این مزایا اشاره خواهم کرد.

رشد در باره زمانی بسیار کم

 بلدرچین ‌ها جز پرندگانی هستند که در بازه زمانی 6 هفته ای رشد می کنند و آماده بهره وری جهت استفاده از  گوشت و تخم هایشان هستند. شما در این بازه زمانی کم می توانید هزینه های مورد نظر جهت رشد این پرنده را بدست بیاورید. کدام یک از پرندگان چنین ویژگی دارند؟

مصرف غذای کمتر

بلدرچین‌ها نسبت به مرغ‌ ها، کبک ها و قرقاول ها به کمترین میزان غذا برای رشد نیازمند هستند. هر چقدر میزان مصرف غذا کمتر باشد، پرورش دهنده هزینه کمتری را برای رشد پرداخت خواهد کرد.

فضای کمتر برای پرورش

از دیگر مزایای پرورش بلدرچین می توان به فضای کمتر برای پرورش به دلیل جثه کوچک است. چنانچه فضای محدودی برای پرورش دارید بلدرچین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در فضایی که 1 عدد مرغ را پرورش می دهید می توانید به جا ان حداقل 3 الی 4 بلدرچین را پرورش دهید. با توجه به اینکه گوشت بلدرچین از قیمت بالاتری برخوردار است می تواند سودآوری بالاتری را نسبت به پرورش مرغ با خود به همراه داشته باشد. این امر در مورد تخم بلدرچین نیز صدق می کند. به طور کلی با توجه به هزینه ها و سایر موارد  پرورش بلدرچین بسیار سودمند تر از سایر پرندگان خواهد بود.

سرمایه گذاری کم برای شروع

برای شروع کار در زمینه پرورش بلدرچین، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به پرورش مرغ، کبک و قرقاول دارید. اگر جز کسانی هستید که منابع اندکی برای شروع دارید می توانید از بلدرچین برای شروع کسب کار استفاده نمایید.

مقاومت بالا به بیماری ‌ها

از دیگر مزایای پرورش بلدرچین می توان به مقاومت بالای آن در مقابل بیماری ‌های اشاره کرد. این مزیت می‌تواند به کاهش هزینه ‌های واکسیناسیون و درمان بیماری‌ های بلدرچین کمک بسیار زیادی کند.

تنوع بالا محصولات و پر متقاضی بودن

بلدرچین ها محصولات متنوعی را از خود تولید می کنند که بارزترین آن تخم و گوشت بلدرچین است. بسیاری از پرورش دهندگان از کود این پرنده نیز استفاده می کنند. محصولات بلدرچین جز مواردی هستند که افراد بسیار زیادی علاقه مند به مصرف آنها هستند. داشتن بازار هدف مناسب و تنوع در محصولات جزء ویژگی های بارز پرورش بلدرچین به شمار می رود.

پرورش بلدرچین در خانه
پرورش بلدرچین در خانه

آیا پرورش بلدرچین در خانه آسان است؟

بلدرچین‌ها کوچکتر  از پرندگان تخم‌گذار پرورشی هستند، کارشناسان می‌گویند که آن‌ها معمولا به فضای کمتری نسبت به سایر پرندگانی که در حیاط خانه نگهداری می‌شوند نیاز دارند. اما با وجود اینکه بلدرچین کوچک است، چالش‌های خاص خود را دارد.

از آنجایی که بلدرچین‌ می‌تواند پرواز کند، قفس آن باید از امنیت بیشتری برخوردار باشد و به دلیل جثه شان در برابر حیوانات شکارچی آسیب پذیرتر هستند۷ به همین دلیل استفاده از قفس مناسب برای پرورش بلدرچین در خانه بسیار اهمیت دارد. بلدرچین‌ها مستعد بیماری نیز هستند و باید به خوبی از سرما و گرمای زیاد محافظت شوند و این اهمیت قفس مناسب را بیشتر می‌کند. برای جلوگیری از شیوع بیماری، بلدرچین‌ها را از سایر پرندگان حیاط خانه مانند مرغ جدا نگه دارید و سعی کنید آن‌ها را از دسترس پرندگان شکارچی دور نگه دارید.

برای پرورش بلدرچین به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای پرورش بلدرچین، به قفس مناسب، دانخوری، آبخوری و جعبه‌های لانه سازی نیاز دارید. همچنین ممکن است بسته به اندازه بلدرچین و آنچه قصد دارید آن‌ها را برای چه کاری پرورش دهید( گوشت یا تخم) باید به غذای آن‌ها نیز توجه کنید.

شما همچنین می‌توانید تخم بلدرچین بارور شده را برای جوجه کشی در دستگاه جوجه کشی خریداری کنید، که به مهارت، سرمایه (و دستگاه جوجه کشی) و نگهداری بیشتر نیاز دارد و یا اینکه جوجه بلدرچین یک روزه را خریداری کنید.

چرا در پرورش بلدرچین در منزل باید از قفس استفاده کنیم؟

درخصوص اهمیت قفس در پرورش بلدرچین باید بگوییم زمانی که بلدرچین‌ها در یک فضای استاندارد در کنار یکدیگر قرار داشته باشند، بازدهی آنها بیشتر است. علاوه برآن، نگهداری بلدرچین‌ها در قفس به شخص این امکان را می‌دهد که کنترل بهتری بر روی آنها داشته باشد و بتواند به طور مرتب بستر آنها را تمیز نگه دارد.

قفس‌ها سیستم آبخوری اتوماتیک دارند به طوری که مخزن آب به صورت دائم پر می‌شود و دائما در دسترس بلدرچین‌ها قرار دارد. درکنار آبخوری اتومات، قفس‌ها به دانخوری نیز مجهز هستند که در جلوی قفس نصب گردیده است. این دانخوری باعث می‌شود دان‌های پرندگان در محیط ریخت و پاش نشود و در دسترس بلدرچین باشد.

مهم‌ترین خصوصیتی که نصب قفس برای پرورش بلدرچین در منزل دارد این است که در قفس مخزن جمع‌آوری تخم‌ها به گونه‌ای است که بلافاصله بعد از تخم گذاشتن بلدرچین، تخم از قفس خارج می‌شود و درمخزن مخصوص قرار می‌گیرد. به عبارت بهتر، دیگر نیازی نیست شخص برای جمع کردن تخم‌ها دست خود را به داخل قفس ببرد.

اندازه و اهمیت قفس بلدرچین

در مقایسه با مرغ بلدرچین به فضای زیادی نیاز ندارد و آن به تعداد بلدرچین‌های شما بستگی دارد. به طور متوسط می‌توان گفت برای هر ۱۰ بلدرچین قفسی به مساحت یک متر مربع کافی است.

شرایط پرورش نیز بسته به هدفی که قصد دارید آنها را پرورش دهید متفاوت خواهد بود. پرندگانی که برای تخم و گوشت بزرگ می‌شوند به دمای کنترل شده بیشتر و نور کمتری نیاز دارند.

مهمترین جنبه نگهداری بلدرچین‌ها این است که باید کاملا مهار شوند و این اهمیت قفس را در پرورش بلدرچین در خانه نشان می‌دهد. بلدرچین‌ها اگر بیرون باشند، پرواز می‌کنند و ممکن است از دیوار حیاط بالاتر بروند. پرورش بلدرچین در فضای باز ممکن نیست و به همین دلیل لازم است حتما از یک قفسی که تمام جهات آن بسته باشد استفاده کنید.

پرورش بلدرچین در منزل
پرورش بلدرچین در منزل

حتما بخوانید: فواید گوشت بلدرچین

محل پرورش بلدرچین  در خانه چه ویژگی‌هایی باید داشت باشد؟

از آنجایی که بلدرچین‌ها می‌توانند پرواز کنند، اگر آنها را در فضایی باز مانند پشت بام یا حیاط نگه‌داری می‌کنید باید از قفس استفاده نمایید. نکته دیگری که در انتخاب محیط پرورش بلدرچین گوشتی باید در نظر گرفت فاصله از همسایه‌ها و و مناطق مسکونی است. زیرا همانگونه که گفتیم، فضولات این پرونده بسیار بد بود است و امکان دارد برای همسایگان مزاحمت ایجاد کند. بنابراین توصیه ما این است که اگر قصد پرورش بلدرچین در منزل را دارید، تعداد زیادی را پرورش ندهید.

البته اگر از قفس‌های منتاژ شده استفاده کنید می‌توانید تا مقدار زیادی بوی فضولات را کنترل کنید، زیرا این قفس‌ها سینی جمع کننده دارند و می‌توانید فضولات آنها را در فواصل کوتاه مدت جمع کنید. البته همچنان توصیه ما این است که اگر می‌خواهید در تعداد انبوهی بلدرچین پرورش دهید در مناطق روستایی و خارج از شهر این کار را انجام دهید.

موارد دیگری که در تعیین محل پرورش بلدچرین باید در نظر بگیرید، آب و هوا و سروصداهای اطراف آن است. دمایی که بلدرچین باید در آن پرورش یابد 22 درجه است. محیط پرورش نیز باید فاقد سروصداهای ناهنجار باشد وگرنه بلدرچین‌ها را دچار استرس می‌کند. استرس در بلدرچین نیز ممکن است موجب بروز بیماری کانیبالیسم شود.

بنابراین بلدرچین‌ها برای آن که تخم گذاری و تولید مثل کنند نیاز به محیطی دارند که آرام و به دور از مزاحمت باشد. در پرروش بلدرچین در منزل موارد زیر نباید وجود داشته باشد:

  • صداهای بلند
  • وجود پرندگان یا حیوانات دیگر
  • ازدحام و ترافیک زیاد
  • شکارچیان (مثل حیوانات خانگی)

پرورش بلدرچین در منزل به چه مقدار فضا نیاز دارد؟

بلدرچین از پرندگانی است که جثه کوچکی دارد، درنتیجه حتی در یک مکان کم نیز می‌توان چندیدن بلدرچین پرورش داد. اینگونه گفته می‌شود که به ازای هر متر مربع، 40 عدد بلدرچین می‌توان پروراند. علاوه بر آن، اگر پرورش دهنده از قفس برای نگهداری بلدرچین‌ها استفاده کند، می‌تواند تا دوبرابر تعداد بلدرچین‌ها را افزایش دهد.

پرورش بلدرچین گوشتی بهتر است یا تخمگذار؟

به تخم بلدرچین علاقه دارید؟ تخم‌ بلدرچین بخش رایج برخی از غذاهای بین‌المللی و از غذاهای لذیذ است. حتی در برخی از کشورها، تخم بلدرچین در همبرگر و هات داگ استفاده می‌شود. استفاده از گوشت بلدرچین نیز استفاده رایج و محبوبی دارد. در مجموع باید گفت هر دو گزینه انتخاب مناسبی است اما معمولا تخم بلدرچین مشتری بیشتری دارد.

تخم بلدرچین تقریبا یک پنجم تخم مرغ است و پوسته آن قهوه‌ای خالدار است. بین سنین ۲ تا ۸ ماهگی یک بلدرچین ماده تقریبا یک تخم در روز می‌گذارد و می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ تخم در سال بگذارد. پس از حدود ۹ ماه، بهره ‌وری کاهش می‌یابد.

برای شرایط تخمگذاری ایده آل، بلدرچین‌ها باید به خوبی تغذیه شوند (چندین خوراک بلدرچین تجاری در بازار موجود است، مکمل کلسیم نیز به تولید تخم کمک می‌کند و ۱۴ تا ۱۶ ساعت نور در روز دریافت کنند.

بلدرچین مانند هر دامی با چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فرد خود همراه است. اکنون که اصول اولیه را می‌دانید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به پرورش بلدرچین در خانه خود بپردازید یا خیر.

پرورش بلدرچین در منزل
پرورش بلدرچین در منزل

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین بهتر است یا مرغ ؟

برای پرورش بلدرچین در منزل بهترین زمان چه موقعی است؟

اگر می‌خواهید بلدرچین بالغ خریداری کرده و پرورش دهید، بهترین زمان خرید، فصل بهار است. زیرا بلدرچین‌ها در فصل بهار و تابستان تخم گذاری می‌کنند. اما اگر تصمیم دارید جوجه بلدرچین خریداری کرده و پرورش دهید، بهترین کار این است که در اسفند ماه آنها را خریداری کنید تا زمانی که فصل بهار می‌رسد بلدرچین‌ها بالغ شده و زمان جفت گیری و تخم گذاری آنها رسیده باشد.

نکات مهم در پرورش بلدرچین در خانه

  • بلدرچین‌ها را بعد از ۳ تا ۵ هفتگی به قفس دائمی خود منتقل کنید.تغذیه مناسب آن‌ها و بلدرچین‌های بالغ به طور کلی به پروتئین زیادی نیاز دارد. بنابراین از تغذیه آن‌ها با مواد غذایی غنی از پروتئین اطمینان حاصل کنید. خوراک بلدرچین‌های آماده را می‌توانید از بازار تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای هر پرنده در داخل حیاط خانه وجود دارد.زیرا شلوغی بیش از حد پرندگان با افزایش سن برای پرندگان شما مشکل ساز خواهد شد.
  • اگر نتوانید فضای کافی به آن‌ها بدهید ممکن است شروع به دعوا کنند.قفس را به طور منظم تمیز کنید. همچنین اگر بتوانید پرندگان نر و ماده را از هم جدا کنید خوب است.
پرورش بلدرچین در خانه
پرورش بلدرچین در خانه

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین تخمگذار

اصول مراقبت از بلدرچین‌های تخمگذار

مراقبت از بلدرچین‌های ماده کلید دریافت تعداد زیادی تخم بلدرچین است. در ادامه ما در مورد مراقبت از بلدرچین تخم‌گذار بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • از وجود قفس مناسب اطمینان حاصل کنید: برای پرورش بلدرچین در خانه باید محیطی بسیار خوب و مناسب برای نگه داشتن بلدرچین‌ها و همچنین به دست آوردن تعداد تخم مناسب داشته باشید. قفسی که بالای سطح زمین با دهانه آویزان است و ضایعات در زیر آن می‌ریزد برای تولید بهتر تخم بسیار خوب است. و اگر قفس از سایر سر و صدا و حیوانات جدا باشد و هوای تازه و نور کافی داشته باشد بهتر است.
  • تغذیه کافی: همیشه سعی کنید پرندگان خود را با غذاهای مناسب و با کیفیت تغذیه کنید. تغذیه منظم بلدرچین باید حاوی بیش از ۲۰ درصد مواد غذایی غنی از پروتئین باشد. همچنین در صورت امکان منبع کلسیم را در قفس قرار دهید. کلسیم برای پرندگان ضروری است و باعث تولید تخم سالم از پرندگان شما می‌شود. پوسته صدف له شده یا پوسته تخم مرغ خرد شده منبع خوبی از کلسیم است.

دمای مورد نیاز برای پرورش بلدرچین در خانه

بلدرچین در دماهای پایین بسیار مقاوم است. آن‌ها می‌توانند تا زمانی که از باد، باران و برف به خوبی محافظت می‌شوند در زمستان تا دمای منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. اما در شرایط برف و باران یا دمای بسیار سرد لازم است که قفس آن‌ها را بپوشانید.

می‌توان از یک لامپ ۱۰۰ واتی یا لامپ حرارتی برای تامین گرمای اضافی استفاده کرد اما باید آن را در فضای بسته قرار داد تا گرما هدر نرود.

پرورش بلدرچین در خانه را با چه روش‌هایی می‌توان انجام داد؟

پرورش بلدرچین در خانه نسبت به پرورش این پرنده در سالن‌های بزرگ تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارد. یکی از این تفاوت‌ها انتخاب نوع روش پرورش بلدرچین در خانه است. در فضاهای صنعتی شما به راحتی می‌توانید از بین خرید تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه یک یا چند روزه و یا استفاده از بلدرچین بالغ کسب و کار خود را آغاز نمایید.

این در حالی است که شما در پرورش بلدرچین در خانه با فضاهای محدود و کوچک روبرو هستید و نمی‌توانید هر یک از این گزینه‌ها را برای شروع کسب و کار خود انتخاب کنید. برای استفاده از تخم نطفه‌دار بلدرچین و دستگاه جوجه کشی شما نیاز به فضای بسیاری دارید تا بتوانید در کنار استفاده از این دو مورد، پرورش جوجه بلدرچین‌ها را هم انجام دهید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اگر فضای بسیار زیادی را در خانه داشته باشید می‌توانید هر یک از روش‌های گفته شده را انتخاب کنید و با خیال راحت به پرورش بلدرچین در خانه بپردازید. برای اینکه بتوانید روش مناسبی را جهت شروع این کسب و کار انتخاب کنید توصیه می‌کنیم روش‌هایی که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت را به طور کامل مطالعه نمایید.

  استفاده از تخم نطفه دار بلدرچین

اولین روشی که می‌توانید با استفاده از آن پرورش بلدرچین در خانه را انجام دهید استفاده از تخم نطفه‌دار بلدرچین است.  زمانی شما می‌توانید از تخم بلدرچین استفاده کنید که دستگاه جوجه کشی مخصوص بلدرچین‌ها را در اختیار داشته باشید. با قرار دادن تخم نطفه‌دار در دستگاه‌های جوجه کشی می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر جوجه‌های یک و یا چند روزه را در اختیار داشته باشید. در این مواقع این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید که جوجه‌های یک یا چند روزه را به فروش برسانید یا از آنها در فضای استاندارد مراقبت کنید تا محصول مورد نظر خود را با برند خودتان به بازار عرضه نمایید.

از  خصوصیات انتخاب این روش می‌توان به سودده بودن نسبت به دو روش دیگر اشاره کرد. همچنین به این موارد نیز توجه داشته باشید که شما در این روش به بازه زمانی بیشتری نیاز دارید تا به سوددهی برسید.

جوجه‌های یک یا چند روزه

توصیه ما به شما این است که برای پرورش بلدرچین در خانه از جوجه‌های یک یا چند روزه استفاده کنید. این روش بهترین روشی است که با روی آوردن به آن می‌توانید در فضاهای کوچک سودآوری زیادی را تجربه کنید.  در این روش دیگر خبری از دستگاه‌های جوجه کشی و تخم نطفه‌دار نخواهد بود و شما تمامی فضا را می‌توانید به پرورش پرنده‌ اختصاص دهید.

از طرفی دیگر شما چالش‌هایی مانند دوره جوجه کشی را در پیش رو نخواهید داشت و با استفاده از بازه زمانی مناسب به درآمدزایی بالایی در زمینه پرورش بلدرچین در منزل برسید. به خاطر چنین قابلیت‌هایی است که ما به شما توصیه می‌کنیم که از این روش برای پرورش استفاده نمایید.

بلدرچین بالغ

سومین روشی که با استفاده از آن می‌توانید پرورش بلدرچین در منزل را انجام بدهید استفاده از بلدرچین بالغ است. این روش نزدیک‌ترین روشی است که شما را می‌تواند به سوددهی برساند اما سود آن نسبت به دو گزینه قبلی بسیار کمتر است.  شما با استفاده از بلدرچین بالغ به راحتی می‌توانید محصولات مورد نظر را به بازار عرضه کرده و از این طریق به سوددهی برسید. به نظر شما کدام یک از گزینه‌های گفته شده مناسب‌ترین گزینه برای پرورش بلدرچین در منزل است؟

جمع بندی

بلدرچین پرنده‌ای است که سرمایه گذاری بر روی آن و پرورش دادنش می‌تواند سود خوبی برای شخص داشته باشد، زیرا هم تخم آن و هم گوشت آن طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن پرورش بلدرچین در منزل هم امکان پذیر است. البته باید در این خصوص نکاتی را رعایت کنید که در این مطلب از سایت طیوران سازه بیان کردیم. توصیه می‌کنیم اول آموزش کامل پرورش بلدرچین را ببینید و بعد آن را شروع کنید.

سوالات متداول

دمای مورد نیاز برای پرورش بلدرچین در خانه چقدر است؟

بلدرچین در دماهای پایین بسیار مقاوم است. آن‌ها می‌توانند تا زمانی که از باد، باران و برف به خوبی محافظت می‌شوند در زمستان تا دمای منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. اما در شرایط برف و باران یا دمای بسیار سرد لازم است که قفس آن‌ها را بپوشانید. می‌توان از یک لامپ ۱۰۰ واتی یا لامپ حرارتی برای تامین گرمای اضافی استفاده کرد اما باید آن را در فضای بسته قرار داد تا گرما هدر نرود.

برای پرورش بلدرچین در خانه به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای پرورش بلدرچین، به قفس مناسب، دانخوری، آبخوری و جعبه‌های لانه سازی نیاز دارید. همچنین ممکن است بسته به اندازه بلدرچین و آنچه قصد دارید آن‌ها را برای چه کاری پرورش دهید( گوشت یا تخم) باید به غذای آن‌ها نیز توجه کنید. شما همچنین می‌توانید تخم بلدرچین بارور شده را برای جوجه کشی در دستگاه جوجه کشی خریداری کنید، که به مهارت، سرمایه (و دستگاه جوجه کشی) و نگهداری بیشتر نیاز دارد و یا اینکه جوجه بلدرچین یک روزه را خریداری کنید.

آیا پرورش بلدرچین در خانه آسان است؟

اگر طبق اصول و قواعد باشد بله. وگرنه با مشکلات فراوانی همراه خواهید بود

2 پاسخ

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    آیا بلدرچین برای نگهداری در اتاق به عنوان حیوان خانگی مناسب است؟ آیا سر و صدای زیادی دارد؟ بوی زیادی دارد؟ با انسان دوست میشود؟
    با تشکر

    1. سلام و احترام، بله بلدرچین برای پرورش خانگی مناسب میباشد البته اگر دما، دان و فضای مناسب را برای این پرنده آماده نمایید.
      سر و صدای بلدرچین آزار دهنده نیست و بصورت کلی میتوان گفت سرو صدای زیادی ندارد.
      بوی بلدرچین بسیار کم است در صورتی که به موقع فضولات را از محیط خارج نمایید.
      بلدرچین پرنده ای استرسی است بنابراین بهتر است گرفته نشود.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *