جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

زمانی می توانید پرورش مرغ تخمگذار را به عنوان یک کسب و کار پرسود و زودبازده در نظر بگیرید که هزینه های جاری این شغل را به بهترین شکل مدیریت نمایید. در ابتدای کار باید از خود بپرسید هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟ بعد از برآورد هزینه روزانه و رسیدن به این نتیجه که می توانید از پس هزینه های روزانه مرغ تخمگذار بربیایید، میتوانید اقدام به شروع کسب و کار جهت به دست آوردن درآمد و حقوق ماهانه کنید. اگر سوال هزینه روزانه هر موقع تخمگذار چقدر است؟ در ذهن شما نقش بسته! میتوانید در این مطلب از سایت طیوران سازه پاسخ آن را به صورت کامل دریافت کنید.

توصیه ما به شما این است که برای رسیدن به پاسخ کامل این سوال و دانستن موارد بسیار مهم در مدیریت هزینه در زمینه پرورش مرغ تخمگذار این مطلب است سایت طیوران سازه را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه این مطلب زمان زیادی را به خود اختصاص نخواهد داد و فقط ۴ دقیقه زمان را به خود اختصاص خواهد داد.

طول دوره پرورش مرغ تخمگذار

برای این که بتوانید از طریق پرورش مرغ تخمگذار به درآمدزایی برسید باید جوجه های تخمگذار را به طول ۲۰ هفته حدود ۵ ماه نگهداری نمایید. شما در طول این مدت با توجه به نوع پرورش که انجام می دهید هزینه متفاوتی را متقبل خواهید شد. استفاده از تخم نطفه دار برای شروع، استفاده از جوجه ی چند روزه با استفاده از مرغ بالغ برای رسیدن به سود و هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت.

هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟
هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

مثال

به طور مثال برای اینکه بتوانید جوجه ها را به مرغ بالغ تبدیل نمایید باید هزینه بسیار زیادی جهت تامین دان جوجه های یک یا چند روزه پرداخت نماید. هر چقدر به سن جوجه ها اضافه شود شما هزینه کمتری را صرف نگهداری خواهد کرد. شما میتوانید جوجه ها را در سنین  ۱ تا ۱۹ هفتگی و ۲۰ هفتگی به بالا تهیه کنید. به نظر شما جوجه هایی که یک هفته سن دارند هزینه دان برابری با جوجه هایی که در سن ۱۹ هفتگی به سر می‌برند، دارند؟ به طور قطع هر چقدر جوجه ها سن کمتری داشته باشند هزینه بیشتری باید برای رشد آنها صرف می شود.

با توجه به این مسائل به خوبی متوجه خواهید شد که انتخاب روش پرورش مرغ تخمگذار می تواند به طور مستقیم هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه دان مرغ برای تولید روزانه تخم مرغ

به گفته اکثر کارشناسان مرغ های تخمگذار برای اینکه انرژی لازم برای تخمگذاری را داشته باشند باید روزانه و در وعده های مختلف غذایی ۱۱۰ گرم دان مصرف نمایند. می توانید ۱۱۰ گرم و مرغ را در وعده های غذایی مختلف به این پرنده برسانید. این نکته نیز توجه داشته باشید که داشتن جیره غذایی در این مواقع می تواند کمک بسیار زیادی به شما برای صرفه جویی در مصرف دان کند.

به مثالی که میزنیم توجه داشته باشید:

اگر قیمت دان برای مرغ تخمگذار بالغ را در نظر بگیریم هر مرغ بالغ به صورت روزانه ۲۳۰۰ تومان دان مصرف خواهد کرد. دان مرغ تخمگذار در حال حاضر ۱۸,۵۰۰ تومان میباشد. در ادامه مطلب هزینه دان در هفته های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بدانید هزینه دان در هفته های مختلف به چه شکل خواهد بود. توجه داشته باشید هزینه دان به صورت تقریبی و با قیمت هر کیلو ۱۸۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

  1. هفته اول با دان آماده سوپراستارتر هزینه مورد نظر  256 تومان
  2. هفته دوم با دان آماده سوپراستارتر هزینه مورد نظر  363 تومان
  3. هفته سوم با دان آماده استارتر هزینه مورد نظر  480 تومان
  4. هفته چهارم با دان آماده رشد 1 هزینه مورد نظر  591 تومان
  5. هفته پنجم با دان آماده رشد 1 هزینه مورد نظر  775 تومان
  6. هفته ششم با دان آماده رشد 1 هزینه مورد نظر  918 تومان
  7. هفته هفتم با دان آماده رشد 1 هزینه مورد نظر  1040 تومان
  8. هفته هشتم با دان آماده رشد 1 هزینه مورد نظر 1142 تومان
  9. هفته نهم با دان آماده رشد 2 هزینه مورد نظر 1194 تومان
  10. هفته دهم با دان آماده رشد 2 هزینه مورد نظر 1293 تومان
  11. هفته یازدهم با دان آماده رشد 2 هزینه مورد نظر 1393 تومان
  12. هفته دوازدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر 1398 تومان
  13. هفته سیزدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1493 تومان
  14. هفته چهاردهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1587 تومان
  15. هفته پانزدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1663 تومان
  16. هفته شانزدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1738 تومان
  17. هفته هفدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1795 تومان
  18. هفته هجدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1890 تومان
  19. هفته نوزدهم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  1984 تومان
  20. هفته بیستم با دان آماده برای پیش تولید هزینه مورد نظر  2300 تومان
هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟
هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

نحوه برآورد هزینه دان به صورت ماهانه

هزینه های گفته شده در قسمت بالا را می توانید در تعداد مرغ های مورد نظر مانند ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ قطعه ضرب کنید و میزان هزینه مورد نظر جهت مصرف دان مرغ تخمگذار را به  صورت روزانه دست آورید. همچنین می توانید عدد به دست آمده در مصرف روزانه را در ماه یا سی روز ضرب کنید تا میزان مصرف ماهانه را به بهترین و آسان ترین شکل به دست آورید.

هزینه آب برای مرغ تخمگذار

یکی از نکات مهم در هزینه روزانه هر موقع تخمگذار که آن را بسیار باید جدی بگیرید، هزینه آب است. بسیاری از پرورش دهندگان مقوله آب را جدی نگرفته و بیشتر روی دان مرغ زوم می کنند. این در حالی است که آب در پرورش به همان میزان اهمیت دارد که دان اهمیت خواهد داشت. میزان مصرف آب برای مرغ تخمگذار در فصول سرد سال هر پنج گالون به ازای ۱۰۰۰ عدد مرغ می باشد. توجه داشته باشید به دلیل گرمای هوا در فصول گرم سال مانند تابستان این عدد را می توانید به ۷ و ۹ قانون افزایش دهید.

با توجه به اینکه قیمت آب به صورت شهری محاسبه خواهد شد قیمت دقیق در این باره قابل ارائه نمی باشد. چنانچه پرورش مرغ را در ناحیه‌ای کما و انجام میدهید و مجبورید آب را به صورت قانونی یا تانکر خریداری کنید می توانید قیمت مورد نظر را در قسمت نظرات برای ما کامنت کنید.

سایر هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار

برای شما جالب باشد تا بدانید هزینه های روزانه مرغ تخمگذار فقط مختص به آب و دان نیست! پرورش دهنده باید هزینه های دیگری را به صورت روزانه  پرداخت نماید. توجه داشته باشید عکس ر فعالیت هایی که در پرورش مرغ تخمگذار انجام میشود به صورت ماهانه پرداخت خواهد داشت. اما در این مطلب به صورت ریز برای شما به صورت روزانه آن را بیان می کنیم.

  1. هزینه سوخت مانند آب، برق و گاز  ۳۳ هزار تومان
  2. هزینه واکسن و دارو ۴۰ هزار تومان
  3. هزینه کارگر ۳۰۰ هزار تومان
  4. هزینه حمل و نقل ۱۰۰ هزار تومان

بهترین روش برای کنترل هزینه ها

بهترین روش برای کنترل هزینه هایی چون دان و آب که جز اصلی ترین موارد در هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار به شمار می رود، استفاده از قفس مرغ است. قفس مرغ تخمگذار شرایطی را فراهم می‌آورد که شما بتوانید مدیریت راحت تری را در این نوع کسب و کار تجربه نمایید. علاوه بر مدیریت آسان قفس از ریخت و پاش دان به صورت چشمگیری جلوگیری خواهد کرد. توصیه می کنیم برای اینکه هزینه کمتری را به ازای هر مرغ به صورت روزانه پرداخت نماید از قفس استفاده کنید.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

به نظر شما هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم تمامی جوانبی که می تواند منجر به هزینه روزانه برای هر موقع تخم گذاشتن خود را به دقت مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید اعداد گفته شده به صورت تقریبی می‌باشد و ممکن است با توجه به توان این اعداد تغییرات کم و یا چشمگیری را به خود ببینند. به نظر شما هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار چقدر است؟

چنانچه از تجربیات متفاوتی در این زمینه برخوردار هستید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه قرار دهید.

سوالات متداول

میزان هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار برای تهیه دان چقدر است؟

هر مرغ بالغ به صورت روزانه ۲۳۰۰ تومان

هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه دان و آب هزینه سوخت هزینه دارو و سایر موارد

بهترین روش برای کنترل هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار کدام روش است؟

بهترین روش برای کنترل هزینه هایی چون دان و آب که جز اصلی ترین موارد در هزینه روزانه هر مرغ تخمگذار به شمار می رود، استفاده از قفس مرغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *