جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون + [ کاملترین مطلب ]

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون چیست؟ آیا پرورش این پرنده توجیهی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که ما در ادامه مطلب برای علاقه‌مندان به پرورش این پرنده بررسی خواهیم کرد. پرورش بوقلمون یکی از کارهایی است که اگر در آن مهارت داشته باشید سود فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت. این پرنده یکی از پرنده‌های زودبازده و سود ده است که گوشت بسیار لذیذی نیز دارد. پرورش این پرنده در ابعاد کم نیازی به توجیه اقتصادی ندارد اما اگر قصد دارید به شکل گسترده به این کار بپردازید باید به توجیه اقتصادی نیز توجه کنید. در ادامه به دلایل اقتصادی پرورش این پرنده خواهیم پرداخت.

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون و سوددهی آن

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فردی پیش از شروع کار پیش آید این است که آیا پرورش بوقلمون کار سودآوری است یا خیر. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پرورش این پرنده نیز درست مثل سایر کسب‌وکارها نیازمند مهارت و تخصص است. لازم به ذکر است که اگر در این تصور هستید که پرورش بوقلمون یک کار آسان است باید به شما بگوییم کاملاً اشتباه می‌کنید ولی اگر سعی کنید مهارت‌های لازم را به‌خوبی یاد بگیرید می‌توانید در این کار موفق شوید. برای اینکه بفهمید سود پرورش بوقلمون چگونه است با ما همراه باشید.

هم‌اکنون افراد فراوانی مشغول به این کار هستند که و درآمد فراوانی را نیز از طریق این شغل به دست آورده‌اند. این مسئله به این دلیل است که بوقلمون پرنده‌ای است که به‌سرعت رشد کرده و بزرگ می‌شود و این مسئله می‌تواند سود فراوانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون
توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

بیشتر بخوانید: غذای جوجه بوقلمون چیست؟

سودآوری نژادهای مختلف بوقلمون

در ادامه بحث توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون می‌خواهیم به نژادهای مختلف این پرنده بپردازیم. بوقلمون‌ها نژادهای فراوانی دارند ولی به شکل دقیق تنها دو نژاد از آن‌ها برای تولید گوشت و تخم نطفه‌دار می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. این دو نژاد به بوقلمون برنز و بوقلمون سفید (بیوتی) تقسیم می‌شوند. این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که بوقلمون‌ها دارای دو مدل تجاری و بومی هستند، بوقلمون‌های تجاری یا همان اصلاح نژاد شده دارای سرعت رشد بسیار زیاد و وزن گیری بالاتری هستند. اگر این نژاد را پرورش دهید سود فراوانی خواهید برد. دو نژاد بوقلمونی که در بالا اشاره کردیم از بوقلمون‌های پربازده هستند که اگر قصد دستیابی به سود بیشتر را دارید انتخاب مناسبی برایتان خواهند بود.

شرایط مورد نیاز برای رسیدن به سود در پرورش بوقلمون

یکی از مسائل مهم برای توجیه پرورش بوقلمون این است که شرایط اولیه مورد نیاز و ایده آل را داشته باشید. اگر شما دانش و تجربه کافی برای پرورش این پرنده را ندارید و نمی‌توانید هزینه‌های این کار را تأمین کنید باید بدانید پرورش بوقلمون برای شما هیچ توجیه اقتصادی‌ای ندارد و ممکن است با شکست سنگینی مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید کار خود را آغاز کنید باید به‌اندازه کافی دانش، تجربه و سرمایه داشته باشید. مرحله دوم برای شروع به کار پرورش بوقلمون این است که به این کار علاقه داشته باشید تا بتوانید در آن موفق عمل کنید. اگر هیچ علاقه‌ای به پرورش بوقلمون و شروع به کار در این شغل ندارید بهتر است به هیچ عنوان سمت این شغل نروید. به‌این‌علت که ممکن است پس از گذشت زمان اندکی دیگر نخواهید کارتان را ادامه دهید و آن را رها کنید و دچار شکست مالی سنگینی شوید.

فضای مناسب برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

مسئله بعدی در توجیه اقتصادی پرورش این پرنده مهم است داشتن فضای مناسب است. بهتر است دقت داشته باشید بوقلمون یکی از پرنده‌هایی است که به‌راحتی در همه شرایط آب و هوایی و وضعیت‌های جوی گوناگون می‌تواند رشد کند. ولی این پرنده قادر به رشد در محیط‌هایی با رطوبت‌ بسیار زیاد یا بسیار کم و تحول سرما و گرمای زیاد نخواهد بود و تحت این شرایط ممکن است دچار بیماری شده و یا حتی جان خود را از دست دهد. برای اینکه فضا و محیط مورد نیاز برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون را فراهم کنید نیاز به محیط بزرگی نخواهید داشت. شما به‌عنوان پرورش‌دهنده این پرنده قادر هستید این کار را در یک محیط 40 متری نیز شروع کنید. این مسئله که می‌توانید از محیط بسیار کوچکی برای پرورش این پرنده استفاده کنید نیز یکی از توجیه‌های اقتصادی برای این کار است.

لازم به ذکر است اگر قصد پرورش این پرنده در محیط‌های کوهستانی و روستایی را دارید قادر خواهید بود که به‌وسیله محیط آزاد و طبیعت موجود در اطرافتان غذای این پرنده را برایش فراهم کنید. در این زمان شما نیازی به خرید غذا ندارید و می‌توانید بدون هزینه اضافی پرندگان خود را سیر کنید که این مسئله نیز یکی از مهم‌ترین توجیهات اقتصادی برای شروع این کار است.

نکات مهم برای بالا بردن سود پرورش بوقلمون

کم کردن هزینه‌ها و سودآوری بیشتر دو مسئله بسیار مهم برای توجیه اقتصادی پرورش این پرنده است که باید به آن توجه داشته باشید. ما در ادامه قصد داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم که موجب دستیابی به سود بیشتر و کم کردن هزینه می‌شوند.

توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون
توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون

بیشتر بخوانید: آموزش جوجه کشی بوقلمون با دستگاه جوجه کشی به همراه نکات کامل

استفاده از تخم نطفه‌دار

اگر قصد دستیابی به سود بیشتر را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم تا از تخم نطفه‌دار و جوجه‌کشی استفاده کنید. بسیاری مواقع تولیدکنندگان جوجه یک ویا چند روزه برای پرورش تهیه کنید که این کار منجر به بیشتر شدن هزینه‌ها می‌شود. برای کم کردن هزینه می‌توانید از تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه‌کشی استفاده کنید تا هزینه خود را به میزان قابل‌توجهی کم کرده و سوددهی خود را بالا ببرید.

استفاده از جیره نویسی و تهیه دان

با استفاده از جیره نویسی و تهیه کردن دان می‌توانید هزینه‌های خود را به‌شدت کاهش دهید. اغلب دانه‌های آماده بوقلمون گران هستند و هزینه زیادی برای تهیه‌شان صرف می‌شود. این کار به‌عنوان توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون زیاد مورد پسند نیست. شما باید با یک دامپزشک مشورت کرده و اقدام به تهیه ترکیبات اصلی دانه‌های آماده را به شکل مجزا کنید و به‌وسیله مخلوط‌کن دانه‌ها را با هم مخلوط‌کنید و بوقلمون را با استفاده از آن تغذیه کنید.

خرید از فروشگاه‌های بزرگ و واکسیناسیون بوقلمون

مسئله بعدی موجب اقتصادی شدن پرورش بوقلمون می‌شود این است که از فروشگاه‌های بزرگ دان بخرید. استفاده از فروشگاه‌های کوچک و خصوصی می‌تواند هزینه‌های شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از واکسیناسیون بوقلمون‌ها به اقتصادی شدن کار خود کمک کنید. واکسیناسیون یک توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون بسیار مهم است که موجب کاهش تلفات در بوقلمون‌ها خواهد شد.

مزایای پرورش بوقلمون چیست؟

مزایای پرورش بوقلمون بسیار زیاد است. این مزیت‌ها هر کسی را ترغیب به استفاده از این پرنده و محصولاتش می‌کند. در ادامه مطلب به این مزایا به طور کامل خواهیم پرداخت و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تولید گوشت باکیفیت و لذیذ

گوشت بوقلمون به دلیل لذیذ و خوش مزه بودن مورد تایید و علاقه مندی افراد بسیار زیادی قرار می گیرد. طعم گوشت بوقلمون بی نظیر است و توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده از آن استفاده کنید. گوشت بوقلمون سالم و پروتئین بالایی دارد، در کنار این دو مورد سرشار از ویتامین‌های ضروری است. بنابراین، با پرورش بوقلمون می‌ توانید یک منبع عالی از گوشت با کیفیت را برای مصرف خانوارها تولید کنید.

بازار فروش پر رونق

گوشت بوقلمون در بازار ایران و بازار جهان تقاضای بسیار زیادی دارد. با وجود تقاضای داخلی و خارجی بسیار زیاد و بازار فروش پررونق تولید این پرنده می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. گوشت بوقلمون جز گوشت های لذیذ و پرطرفدار بین پرندگان محسوب می‌شود. با احداث مزرعه پرورش بوقلمون می توانید در این بازار پر رونق سود بسیاری را تجربه کنید.

نیاز به فضای کم

برای پرورش بوقلمون‌ها به فضای بسیار کمتری نسبت به دیگر حیوانات مانند گاو یا گوسفند نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید در مناطق کوچک و فضاهای محدودتر پرورش بوقلمون را انجام دهید. این مزیت می‌تواند به کمک کسانی بیاید که فضای بسیار زیادی برای شروع کسب و کار ندارند.

تولید کود طبیعی

بسیاری از اد تصور می‌کنند فقط می‌توانند از گوش و تخم بوقلمون برای فروش استفاده کنند. اما دریغ از اینکه کود تولید شده توسط بوقلمون‌ها یک کود بسیار طبیعی بوده که در زمینه کشاورزی مصارف بسیار زیادی دارد. با فروش کود طبیعی نیز می‌توانید به سودآوری فراوانی در این زمینه دست پیدا کنید.

پرورش آسان

پرورش آسان از دیگر مزیت‌های پرورش بوقلمون به شمار می‌رود. برای اینکه بدانید پرورش این پرنده توجیه اقتصادی دارد و از مزایای بسیار زیادی برخوردار است کافی است به این موضوع نگاه کنید که بوقلمون‌ها نسبت به بیماری‌ها و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. بوقلمون‌ها نسبت به سایر پرندگان نیاز به مراقبت کمتری دارند. مدیریت آسان لذت بیشتری را در سودآوری نصیب پرورش دهنده می‌کند.

سرعت رشد سریع و مناسب

بوقلمون‌ ها جز پرندگانی هستند که به سرعت رشد می‌کنند و در مدت کوتاهی به اندازه وزنی ایده ال برای رفتن به کشتارگاه می‌رسند. با استفاده از این مزیت شما می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر در بازه زمانی کوتاه به سودآوری فراوان دست پیدا کنید.

با در نظر گرفتن مزایایی که در این قسمت از مطلب سایت طیوران سازه گفته شد، پرورش بوقلمون می‌ تواند یک فرصت بسیار خوب برای کسب درآمد و تأمین نیازهای غذایی جامعه باشد. برای رسیدن به موفقیت در این زمینه حتما با افراد متخصص مشورت های لازم را انجام دهید.

سوالات متداول

نکات مهم برای بالا بردن سود پرورش بوقلمون را نام ببرید؟

استفاده از تخم نطفه‌دار استفاده از جیره نویسی و تهیه دان خرید از فروشگاه‌های بزرگ و واکسیناسیون بوقلمون

فضای مناسب برای توجیه اقتصادی پرورش بوقلمون چقدر است؟

شما به‌عنوان پرورش‌دهنده این پرنده قادر هستید این کار را در یک محیط 40 متری نیز شروع کنید

نژادهای سودآور بوقلمون را نام ببرید؟

دو نژاد به بوقلمون برنز و بوقلمون سفید (بیوتی)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *