جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بیزینس پلن پرورش بلدرچین

بیزینس پلن پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین جزء کارهای پرسود به شمار می رود. اما برای رسیدن به سود در این نوع کسب و کارها نیازمند این هستید  یک پلن سود دهی مناسب تهیه کنید. شما باید تمامی احتمالات را در بیزینس پلن پرورش بلدرچین پیش بینی کرده باشید و تمامی راه ها برای رسیدن به سود را طراحی کنید.  بیزینس پلن پرورش بلدرچین باید به گونه ای باشد که شما قبل از شروع کار دیدگاه مناسبی را نسبت به کسب و کار داشته باشید و بدانید از چه راه هایی باید برای موفقیت در پرورش بلدرچین استفاده نمایید.

مثال مهم

به مثالی که در این قسمت میزنیم به خوبی توجه کنید! فرض کنید برای شروع یک کسب و کار مانند سوپر مارکت یک مغازه در اختیار دارید. آیا در قدم اول بدون در نظر گرفتن هزینه، نقشه راه و میزان زمان لازم برای رسیدن به سود اقدام به پر کردن مغازه با محصولات می کنید؟  به طور قطع شما به هیچ عنوان این کار را انجام نمی دهید. بلکه ابتدا هزینه های مورد نظر، وسایل مورد نظر با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیز مغازه و نیروی کار را در نظر میگیرید و با توجه به عوامل گفته شده نقشه راه را برای افتتاح و رسیدن به سود طراحی می نمایید.

داشتن یک بیزینس پلن موفق در زمینه پرورش بلدرچین همانند تاسیس یک سوپرمارکت کوچک نیازمند این است که شما عوامل مختلف را به طور کامل در آن در نظر بگیرید. بیزینس پلن پرورش بلدرچین به شما کمک می‌کند از بیراهه ها بپرهیزید و بهترین راه را برای رسیدن به سودآوری انتخاب نمایید. چنانچه افرادی هستید که دوست دارید با یک نقشه راه مناسب در پرورش بلدرچین به سودآوری برسید قبل از اقدام به هر کاری توصیه می کنیم این مطلب از سایت طیوران سازه را مورد مطالعه قرار دهید. ما در این مطلب به طور کامل بیزینس پلن های مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم.

بیزینس پلن پرورش بلدرچین
بیزینس پلن پرورش بلدرچین

چرا پرورش بلدرچین را انتخاب کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید پرورش بلدرچین را برای شروع یک کسب و کار موفق را انتخاب کنید. سوددهی در بازه زمانی کم، سرمایه اولیه اندک، نیاز به فضای کم برای شروع پرورش، ریسک پایین نسبت به سایر پرندگان از جمله دلایلی است که شما می توانید بلدرچین را به عنوان پرنده ای که پرورش می دهید انتخاب نمایید. برای اینکه بدانید پرورش بلدرچین چه ارزشی دارد و دلایل انتخاب این پرنده برای پرورش چیست موارد زیر را به طور کامل  مطالعه نمایید.

دلایل مهم

  1. بلدرچین جز پرندگان کوچک به شمار می رود به همین دلیل شما برای شروع پرورش این پرنده نیازمند به یک مزرعه بزرگ یا یک فضای تمام صنعتی است و این کار را میتوانید در یک اتاق کوچک نیز انجام دهید
  2. پایین بودن هزینه دان بلدرچین یکی دیگر از دلایل شروع پرورش این پرنده است
  3. شما میتوانید در عرض کمتر از ۴۲ تا ۵۶ روز این پرنده را به بلوغ برسانید و از این طریق به درآمد زایی برسید
  4. برای شروع پرورش بلدرچین نیاز به هزینه بسیار بالا ندارید و با هزینه بسیار پایین نیز می توانید کسب و کار را آغاز کرد
  5. با توجه به مفید بودن گوشت و تخم بلدرچین  روز به روز به علاقمندان به محصولات بلدرچین افزوده می شود. این کار می‌تواند در مراحل فروش کار شما را بسیار آسان گرداند
  6. از بلدرچین می توانید به دو منظوره پرورش بلدرچین تخمگذار و پرورش بلدرچین گوشتی استفاده نمایید. همین مورد می تواند سوددهی شما را چندین برابر کند
  7. وزن بلدرچین نسبت به جثه آن بسیار به صرفه تر از سایر پرنده ها خواهد بود
  8. شما می توانید در سال حداکثر 300 عدد تخم بلدرچین از بلدرچین دریافت کنید

هدف از پرورش بلدرچین

اهداف بسیار زیادی برای پرورش بلدرچین وجود دارد. شما میتوانید از چند طریق با پرورش بلدرچین به درآمدزایی بالایی برسید. استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی، استفاده از جوجه های یک یا چند روزه، پرورش بلدرچین بالغ بروش گوشتی و تخمگذار از جمله راه هایی هستند که شما می توانید با استفاده از پرورش بلدرچین با آنها به کسب درآمد بپردازید. شما می توانید با توجه به نوع سرمایه گذاری، میزان سرمایه گذاری و علاقه ای که دارید یکی از روش ها را برای شروع کسب و کار خود انتخاب نمایید.

استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید پرورش بلدرچین را انجام دهید استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی است. برای به سود رسیدن با استفاده از این روش شما ابتدا باید دستگاه‌های جوجه کشی را با توجه به نوع نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید. بعد از خرید دستگاه جوجه کشی از منابع معتبرها نوبت این است که تخم و نطفه‌دار بلدرچین را تهیه کنید. تخم نطفه دار بلدرچین باید از مراکز معتبر تهیه شود تا از سلامت آن و بهره‌وری بالا اطمینان حاصل کنید.

بعد از تهیه این دو محصول از مراکز معتبرها نوبت این است که تخم نطفه‌دار را در دستگاه جوجه کشی قرار دهید مدت معینی را برای تبدیل شدن این تخم‌ها به جوجه را پشت سر بگذارید. یک نکته بسیار مهم در هنگام جوجه کشی این است که به دما و رطوبت دستگاه‌ها توجه کنید و دما و رطوبتی را با توجه به ستر و هچر تنظیم نمایید.

این روش جز پرریسک‌ترین روش‌های پرورش بلدرچین به شمار می‌رود. همچنین علاوه بر ریسک شما باید مدت زمان زیادی را طی کنید تا تخم‌های نطفه‌دار به بلدرچین بالغ تبدیل شوند. در کنار تمامی این موارد این روش جزو پرسودترین و پردرآمدترین روش‌های پرورش بلدرچین به شمار می‌رود.

استفاده از جوجه های یک یا چند روزه

مطمئن‌ترین روشی که می‌توانید با استفاده از آن پرورش بلدرچین را انجام دهید استفاده از جوجه‌های یک یا چند روز است. ریسک کمتر نسبت به سایر روش‌ها باعث شده تا اکثر پرورش دهندگان از این روش استفاده کنند. همچنین در این روش خبری از دستگاه جوجه کشی و تخم‌های نطفه‌دار نیست و در این مواقع پرورش دهنده استرس تخم های نطفه‌دار خراب و دستگاه‌های جوجه کشی را نخواهد کشید. در کنار تمامی موارد کسانی که این روش را استفاده می‌کنند نسبت به روش اول سوددهی کمتری عاید آنها خواهد شد. همچنین بازه زمانی که شما در این روش به کار می‌ برید، نسبت به روش اول کمتر خواهد بود.

 پرورش بلدرچین بالغ به روش گوشتی و تخمگذار

آخرین روشی که با استفاده از آن می‌توانید پرورش بلدرچین را انجام دهید استفاده از بلدرچین بالغ است. شما می‌توانید با استفاده از بلدرچین بالغ گوشت بلدرچین و تخم بلدرچین را تولید کنید و با عرضه آن به بازار به سودآوری کلان دست پیدا کنید.  این روش جزء روش های با ریسک بسیار کم و سودآوری مناسب محسوب می شود. به این نکته نیز توجه کنید که این روش نسبت به سایر روش‌ها از سودآوری کمتری برای شما برخوردار خواهد بود. اگر به دنبال سوددهی فراوان هستید روش اول، به دنبال اطمینان هستید روش دوم و اگر دوست دارید در بازه زمانی کوتاهی در پرورش بلدرچین به سودآوری فراوان دست پیدا بکنید روش سوم را انتخاب کنید.

به نظر شما کدام یک از روش‌های گفته شده مطلوب‌تر از روش‌های دیگر است؟ تجربیات خود در این باره را می‌توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. به ما بگویید که شما بودید کدام یک از روش‌های فوق را انتخاب می‌کردید؟ تجربیات شما می‌تواند به سایر مخاطبین نیز برای انتخاب روش مناسب کمک کند.

با پرورش بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توان در روتین روزانه مصرف غذای خانوار تغییرات مثبت ایجاد کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزین کردن گوشت بلدرچین به جای گوشت مرغ و قرمز اشاره کرد. گوشت بلدرچین نسبت به گوشت مرغ از چربی کمتری برخوردار می باشد. همچنین تخم بلدرچین حاوی انواع ویتامین ها و پروتئین هاست و می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای در نظر گرفتن یک وعده غذای کامل باشد.

بیزینس پلن پرورش بلدرچین
بیزینس پلن پرورش بلدرچین

مشکلات پرورش بلدرچین

در بیزینس پلن پرورش بلدرچین یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد مشکلات پرورش بلدرچین است. به طور مثال کسانی که پرورش بلدرچین را روی بستر انجام می‌دهند به طور قطع با بیماری در بلدرچین ها، راندمان کاری بسیار پایین، هزینه دان بالا، آمار غیر دقیق دست و پنجه نرم کنند. در این مواقع برای رهایی از تمامی مشکلاتی که گفته شد باید قفس را جایگزین بستر کنید.  قفس بلدرچین می تواند تمامی مشکلات موجود مانند شیوع بیماری ها، کاهش راندمان کاری، بالا رفتن هزینه برای خرید دان آمار غیر دقیق را به طور کامل رفع کند.

مشکلات عدیده

اگر در بخش پرورش بلدرچین با مشکلات عدیده‌ای همراه شدید حتماً به نکاتی مانند دما و رطوبت، نوع دان، نوع آب، شرایط آب و هوایی، نوع پرورش، تجهیزات مورد نظر توجه ویژه داشته باشید. در این مواقع به طور کامل مشکلات شما حل خواهد شد.

بیماری

برای اینکه از مشکلاتی مانند درگیری بیماری  بلدرچین رهایی پیدا کنید، توصیه می کنیم قبل از هر کاری به برنامه واکسیناسیون آنها توجه ویژه داشته باشید.

فروش

در بخش فروش نیز اگر به مشکل خوردید می توانید با یک بیزینس پلن بسیار عالی فروش خود را چندین برابر کنید. کیفیت محصول، نوع بسته بندی، در نظر گرفتن بازار هدف، موقعیت جغرافیایی، نوع قیمت گذاری می تواند به طور مستقیم بر پرورش بلدرچین و نوع درآمدزایی شما تاثیرگذار باشد. برای این که بتوانید هر یک از مراحل فوق را به بهترین شکل انجام دهید توصیه میکنیم قبل از شروع هر کاری از متخصصین در این باره استفاده کنند.

به طور مثال برای نوع بسته بندی طراحی های مختلف انجام دهید و با طراحی های متنوع ارزش افزوده را به محصول خود اضافه نمایید. به همین راحتی می توانید مشکلاتی که در پرورش بلدرچین به وجود می‌آید را به حداقل ترین میزان ممکن برسانید.

اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در پرورش بلدرچین

یکی از مهمترین نکات در بیزینس پلن پرورش بلدرچین مشخص کردن اهداف گوناگون است. شما باید بدانید در چه بازه زمانی چه انتظاری از نوع کسب و کار خود دارید. در پرورش بلدرچین ابتدا اهداف خود را باید مشخص کنید. با توجه به نوع پرورشی انتخاب می کنید اهداف متفاوتی را در پیش خواهد داشت. به طور مثال در پرورش بلدرچین با استفاده از تخم نطفه دار هدف کوتاه مدت شما تهیه تخم نطفه داره با کیفیت انتخاب یک دستگاه جوجه کشی کاملا استاندارد است.

بیزینس پلن پرورش بلدرچین
بیزینس پلن پرورش بلدرچین

اهداف میان مدت پرورش بلدرچین

در اهداف میان مدت پرورش بلدرچین با استفاده از تخم نطفه دار شما باید ۱۷ روز را برای تبدیل تخم نطفه دار به جوجه در نظر بگیرید. در این بازه زمانی شما باید تمامی شرایط موجود مانند دما و رطوبت مناسب و چرخیدن تخم نطفه دار را به بهترین شکل فراهم سازید.

اهداف بلند مدت

در اهداف بلند مدت شما باید جوجه بلدرچین ها را در بازه زمانی مشخص ۱۴ روز به فروش برساند. شما در این روش از پرورش بلدرچین نیازمند ۳۰ الی ۳۵ روز زمان هستید تا بتوانید به سوددهی دست پیدا کنید. اگر بخواهید جوجه های تولید شده را خودتان به سن بلوغ برسانید نیازمند این هستید تا ۵۶ روز از آنها نگه نمایید.

بازار هدف محصولات بلدرچین

یکی از مهمترین نکات در بیزینس پلن پرورش بلدرچین مشخص کردن بازار هدف است. چنانچه شما نتوانید به بهترین شکل بازار هدف را شناسایی کنید به هیچ عنوان نمی توانید فروش مناسبی را تجربه نمایید. محصولات بلدرچین می تواند بهترین گزینه برای رشد کودکان، جایگزین مناسب برای گوشت مرغ، ورزشکاران، کسانی که به سرماخوردگی و یا کرونا مبتلا شده اند، باشد. معمولاً بازار هدف محصولات بلدرچین کودکان ۱ تا ۵ ساله در اکثر نقاط کشور، ورزشکاران بدنساز در بازه های سنی مختلف  و زنان خانه دار هستند.

شناخت رقبا در بیزینس پلن پرورش بلدرچین

شناخت رقبا در بیزینس پلن پرورش بلدرچین بسیار مهم است. هر چقدر شناخت شما روی برندهای معروف محصولات بلدرچین بیشتر باشد به راحتی بیشتری می توانید با آنها رقابت کنید. شما باید بدانید نفرات برتر در زمینه فروش تخم بلدرچین، گوشت بلدرچین، ارائه جوجه های یک یا چند روزه، فروش تخم مرغ نطفه دار و بسیاری از گزینه های دیگر چه ویژگی هایی داشتند که توانستند به رتبه های برتر برساند.

به طور مثال یک برند توانسته با بسته بندی های بی نظیر ارزش افزوده مناسبی را به محصول خود را ببخشد و تخم بلدرچین را از چهار هزار تومان به ۶ هزار تومان فروش برای هر یک عدد برساند. شما هم می توانید با ارزش افزوده نسبت به کیفیت محصول، نوع بسته بندی  و بسیاری از گزینه های دیگر از رقبای خود در این زمینه پیش بگیرید.

چهار موضوع مهم در بیزینس پلن پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین از چهار موضوع با اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. محصول، قیمت، توزیع و ترویج چهار رکن اصلی هستند که شما باید در بیزینس پلن پرورش بلدرچین ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و هدف از هر یک را به خوبی مشخص نمایید.

بیزینس پلن پرورش بلدرچین
بیزینس پلن پرورش بلدرچین

حتما بخوانید: انواع بسته بندی خلاقانه برای تخم بلدرچین و تخم مرغ

محصول

گوشت بلدرچین و تخم بلدرچین دو محصول متفاوت است که شما میتوانید با ارائه آن به درآمد زایی بالایی دست پیدا کنید. محصولات بلدرچین مانند گوشت بلدرچین از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و از آنها در زمینه تقویت  قوای جسمی، بهبود بینایی، افزایش سلامتی پوست، تقویت استخوان ها، رفع مشکلات تنفسی، مراقبت از قلب، درمان کم خونی، حل مشکلات گوارشی، کاهش وزن، تقویت سیستم عصبی و کمک به رشد جنین اشاره کرد.

قیمت گذاری

قیمت گذاری باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. کیفیت محصول، قیمت رقبا، نوع بسته بندی برای محصولات از جمله عوامل مهمی است که در قیمت گذاری باید آنها را بسیار جدی بگیرید. در بیزینس پلن پرورش بلدرچین باید عواملی که می تواند بر قیمت گذاری محصولات بلدرچین موثر باشد را مشخص نمایید.

روش های توزیع

شما باید مشخص کنید به چه روشی میخواهید محصولات بلدرچین را به دست مشتریان برساند. پیک، پست، پست تیپاکس س از جمله مواردی است که شما می توانید با استفاده از آن ها توزیع محصولات خود را انجام دهید. توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید به بهترین شکل بازخورد به دست آورید از محصولات بلدرچین مانند تخم بلدرچین و گوشت بلدرچین در تمامی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای استفاده نمود. فروشگاه های پروتئینی برای ارائه این محصولات نیز می تواند بهترین گزینه باشد.

ترویج و تبلیغات

آخرین مورد مهم که در بیزینس پلن پرورش بلدرچین باید به آن توجه داشته باشید ترویج و تبلیغات است. تبلیغات می تواند به طور کاملا مستقیم بر کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. از این رو توصیه می کنیم تا بازار هدف خود را بشناسید و با توجه به بازار هدف تبلیغات مورد نظر مانند طراحی سایت، داشتن صفحه مشخص در شبکه های مجازی، استفاده از سایر تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی و پخش تراکت را در نظر بگیرید.

حسابهای مالی در بیزینس پلن پرورش بلدرچین

در انتها باید سعی کنید در کنار تمامی هزینه هایی که برای رسیدن به هدف خود انجام داده اید درآمد حاصل از محصولات بلدرچین را نیز به ثبت برسانید. در مرحله صورت مالی به طور دقیق مشخص خواهیم کرد که چقدر سرمایه لازم است؟ برای ثبت برند و اجرای کار نیاز به چه میزان منابع مالی است؟ هزینه استخدام، تهیه تجهیزات، هزینه موارد ثابت و متغیر به چه صورت خواهد بود.

نتیجه گیری

در بخش پایانی طراحی بیزینس پلن پرورش بلدرچین باید مشخص کنید که چه هدفی دارید؟ چگونه می توانید به اهداف و موفقیت برسید؟ و بخش های مهم چون حل مشکلات پیش بینی سرمایه را به صورت دقیق مشخص نمایید. به نظر شما چه چه چیزهای دیگری می تواند در بیزنس پلن پرورش بلدرچین قرار بگیرد که این طرح را کامل تر نماید. چنانچه در این زمینه از تجربیات متفاوتی برخوردار هستید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهید. همچنین از این طرف می توانید سوالات خود را با پشتیبان سایت طیوران سازه مطرح نمایید آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

چهار موضوع مهم در بیزینس پلن پرورش بلدرچین چیست؟

محصول قیمت گذاری روش های توزیع ترویج و تبلیغات

چرا پرورش بلدرچین را انتخاب کنیم؟

پایین بودن هزینه دان بلدرچین یکی دیگر از دلایل شروع پرورش این پرنده است شما میتوانید در عرض کمتر از ۴۲ تا ۵۶ روز این پرنده را به بلوغ برسانید و از این طریق به درآمد زایی برسید برای شروع پرورش بلدرچین نیاز به هزینه بسیار بالا ندارید و با هزینه بسیار پایین نیز می توانید کسب و کار را آغاز کرد

در بیزینس پلن پرورش بلدرچین چه مواردی اورده می شود؟

هدف از پرورش بلدرچین مشکلات پرورش بلدرچین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در پرورش بلدرچین بازار هدف محصولات بلدرچین و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *