جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع قفس مرغ تخمگذار – [ قبل از مطالعه این مقاله قفس نخرید! ]

انواع قفس مرغ تخمگذار

بسیاری از پرورش دهندگان پرورش مرغ تخمگذار در قفس را به پرورش این مرغ در زمین ترجیح می دهند. قفس همواره مزایای  بسیار زیادی را برای پرورش مرغ به همراه دارد که کمتر کسی می تواند روی این مزایا چشم بپوشاند. شما میتوانید با استفاده از قفس راندمان کاری بالایی را تجربه کنید و سودآوری بیشتری را نسبت به سایر حالات در اختیار داشته باشید. از این رو شناخت انواع قفس مرغ تخمگذار می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا بتوانید بهترین قفس را برای پرورش مرغ تخمگذار خود انتخاب نمایید.

در این مطلب از سایت طیوران سازه قصد داریم شما را به طور کامل با انواع قفس مرغ تخمگذار آشنا کنیم تا شما بتوانید با استفاده از نوع نیاز خود یکی از بهترین گزینه ها را جهت شروع کسب و کار انتخاب نمایید. از آنجایی که این موضوع می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد توصیه می کنیم قبل از مطالعه این مقاله قفس نخرید! مطالعه این مطلب به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

انواع قفس پرورش مرغ تخمگذار

  1. قفس چوبی یا دست ساز
  2. قفس منبری ساده
  3. قفس منبری نیمه اتومات
  4. قفس باتری ساده
  5. قفس باطری تمام اتومات

شما می توانید قفس مرغ تخمگذار را در ۵ نوعی که در بالا به آن اشاره شد مشاهده کنید. هر یک از قفس هایی که در این قسمت معرفی شده است دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار، میزان هزینه، نوع کاربرد، نوع متریال و شرایط آب و هوایی یکی از گزینه های گفته شده را انتخاب کنید. در ادامه مطلب هر یک از قفس های گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید با دیدگاه بازتری یکی از قفس های گفته شده را برای شروع پرورش مرغ تخمگذار انتخاب نمایید.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

قفس مرغ تخمگذار چوبی یا دست ساز

از این نوع قفس ها معمولاً در پرورش مرغ تخم گذار به تعداد پایین استفاده می شود. این قفس ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده و شما می توانید با هر وسیله ای که دم دست دارید آن را بسازید. توجه کنید برای ساخت این قفس نیازمند چوب، میخ، توری فلزی و پوشال هستید. شما با استفاده از ۴ اقلام گفته شده به راحتی هرچه تمام تر می توانید قفس مرغ تخمگذار چوبی یا دست ساز را بسازید.

این قفس ها در پرورش مرغ تخمگذار به تعداد بالا کارساز نخواهد بود و راندمان کاری شما را به طور چشمگیری کاهش خواهند داد. شما در مقیاس کوچک می توانید از این نوع قفس ها استفاده کنید و خیالتان بابت راندمان کاری راحت باشد.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

قفس مرغ تخمگذار منبری ساده

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین انواع قفس مرغ تخمگذار که می توان به آن اشاره کرد منبری ساده است. بسیاری از مرغداری ها و علاقه مندان به پرورش مرغ از این قفس به دلیل ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن استفاده می کنند.

در قفس مرغ تخمگذار منبری ساده تمامی کارها به صورت دستی انجام می شود. با نیم نگاهی به طراحی قفس منبری ساده متوجه خواهید شد که سیستم توزیع دان برای مرغ ها به صورت دستی بوده و شما باید این کار را با استفاده از کارگران انجام دهید. علاوه بر سیستم دانخوری، سیستم جمع آوری کود در این نوع قفس ها نیز به صورت دستی انجام می شود. در قفس منبری ساده سیستم آبرسانی مرغ ها به صورت اتوماتیک بوده و این کار توسط نیپل انجام خواهد شد.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

قفس مرغ تخمگذار منبری نیمه اتومات

در قفس مرغ تخمگذار منبری نیمه اتوماتیک اکثر کارها به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. در این نوع قفسها شما دیگر نیازی ندارید توزیع دان و جمع آوری کود را به صورت دستی انجام دهید، زیرا دو کار گفته شده به صورت تمام اتوماتیک انجام خواهد شد. برای توزیع دان در قفس های منبری نیمه اتوماتیک از شیوه ریل و واگن استفاده می شود.

نیمه اتوماتیک بودن این نوع قفس ها به دلیل جمع آوری تخم مرغ به صورت دستی است. نوارهای جمع آوری تخم مرغ بر روی این قفس ها انجام نشده و جمع آوری همانطور که گفته شد به صورت دستی انجام می شود.

نحوه توزیع دان در قفس منبری نیمه اتوماتیک

نحوه کار ریل ها و واگن ها به این صورت است که در ردیف جلوی هر قفس ریل های یکنواختی نصب خواهد شد. واگن های مورد نظر برای رساندن دان و پخش سراسری آن با استفاده از موتور بر روی ریل ها حرکت کرده و توزیع دان یکنواختی را در دانخوری ها انجام خواهد داد. با استفاده از این روش شما می توانید هزینه های مربوط به ریخت و پاش دان را به حداقل ترین عدد ممکن برسانید.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

نحوه جمع آوری کود در قفس منبری نیمه اتوماتیک

در قفس های نیمه اتوماتیک منبری دیگر نیازی نیست که کودها را با استفاده از دست جابجا کنید. در این نوع قفس ها جمع آوری کود با استفاده از موارد کودکش انجام خواهد شد. کود ها به وسیله بیل مکانیکی که در زیر تعبیه شده است جمع آوری شده و به بیرون برده می شود.

سیستم آبرسانی در قفس نیمه اتوماتیک منبری

سیستم آبرسانی در قفس نیمه اتوماتیک منبری مانند قفس های ساده خواهد بود. سیستم اتوماتیک یا همان آبخوری نیپل وظیفه آبرسانی به مرغ های تخمگذار در قفس نیمه اتوماتیک منبری را بر عهده دارند. این قفس یکی از بهترین گزینه ها در انواع قفس مرغ تخمگذار است که می‌تواند تمامی نیازهای شما را به خوبی برطرف سازد.

قفس مرغ تخمگذار باتری ساده

از دیگر انواع قفس مرغ تخمگذار که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، باتری ساده است. قفس های باتری ساده همانطور که از نامشان پیداست اکثر کارها در این قفس ها به صورت دستی انجام خواهد شد. جمع آوری کود در این نوع قفس به جای استفاده از ریل کودکش از سینی کود کش استفاده می شود. شما برای توزیع دان و جمع آوری تخم مرغ نیز باید از دست در این قفس استفاده کنید. به طور کلی تمامی کارها در قفس مرغ تخمگذار باتری ساده با استفاده از دست و یا کارگر انجام میشود.

قفس باتری ساده مرغ تخمگذار یکی از پرکاربردترین تجهیزات مرغداری به شمار می رود. افراد بسیار زیادی به دلیل ارزانی و کاربردی بودن این محصول از آن در پرورش مرغ تخمگذار استفاده میکنند. شما هم اگر از افرادی هستید که دوست دارید با هزینه کم به پرورش مرغ تخمگذار بپردازید، قفس باتری ساده یکی از بهترین گزینه ها برای شما به شمار می رود.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

قفس مرغ تخمگذار باتری تمام اتوماتیک

یکی از بهترین قفس هایی که شما می توانید در انواع قفس مرغ تخمگذار آن را مشاهده کنید، باتری تمام اتوماتیک است. این قفس معمولاً در مرغداری های بسیار بزرگ کاربرد داشته و همانطور که از نامش پیداست تمام کارهای مربوط به آن به صورت اتوماتیک انجام می شود.  قفس مرغ تخمگذار باتری تمام اتوماتیک معمولاً در مرغداری های نوین قرار گرفته و  جزء تجهیزات بسیار پیشرفته به شمار می رود. یکی از بزرگترین معایبی که این قفس دارد، قیمت آن می باشد. بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالای این قفس نسبت به سایر قفس ها به هیچ عنوان از قفس های باتری تمام اتوماتیک استفاده نمی کنند.

جنس قفس مرغ تخمگذار باتری تمام اتوماتیک در ورق و مفتول گالوانیزه بوده و تمامی کارهای آن از جمله جمع آوری تخم مرغ ها، جمع آوری کود، توزیع دان و آبرسانی به صورت کاملا اتوماتیک و مکانیزه انجام خواهد شد. این نوع قفس ها معمولا نسبت به سایر قفس ها مزایای بیشتری خواهند داشت. از جمله این مزایا می‌توان به راندمان 3 برابری اشاره کرد.

انواع قفس مرغ تخمگذار
انواع قفس مرغ تخمگذار

بهترین قفس با توجه به میزان سرمایه گذاری

انواع قفس مرغ تخمگذار را مورد بررسی قرار دادیم و شما دانستید که هرکدام از این قفس چه ویژگی هایی دارد. به نظر شما بهترین قفس مرغ تخمگذار با توجه به میزان سرمایه گذاری کدام مورد است؟ قفس های نیمه اتوماتیک تمام گالوانیزه گرم بهترین گزینه با توجه به میزان سرمایه گذاری هستند.  اگر میخواهید در بین گزینه های گفته شده یک گزینه را انتخاب کنید که نیاز به سرمایه اولیه کم، راندمان کاری بسیار بالا، مدیریت آسان در زمینه های مختلف،  کاهش هزینه های دان بسیاری از مزایای دیگر را به همراه داشته باشد توصیه ما به شما قبل از نیمه اتوماتیک و تمام گالوانیزه گرم است. با استفاده از این گزینه می توانید تمامی نیاز های یک کسب و کار را به بهترین شکل رفع سازید و  و سودآوری مناسبی را نصیب خود کنید.

مزایای استفاده از قفس در پرورش مرغ تخمگذار

کسانی که از انواع قفس مرغ تخمگذار در پرورش مرغ استفاده می کنند، مدیریت آسان تر و راندمان کاری بالاتری را تجربه خواهند کرد. مزایای استفاده از قفس در پرورش مرغ تخمگذار به این دو گزینه متکی نبوده و شما می توانید از دیگر مزایای که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، برخوردار شوید:

  1. کاهش تلفات تخم مرغ
  2. کاهش هزینه های دان
  3. جلوگیری از ریخت و پاش دان
  4. جلوگیری از کثیف شدن سطح پرورش به وسیله آب
  5. عدم تماس مستقیم پایه پرنده با فضولات
  6. توزیع دان یکنواخت
  7. پرورش یکنواخت
  8. کاهش شیوع بیماری
  9. کنترل راحت تر بیماری ها
  10. جلوگیری از آلودگی تخم مرغ ها
  11. ایجاد فضایی بهداشتی تر
  12. ضدعفونی راحت تر
  13. و بسیاری از گزینه های دیگر

قیمت قفس مرغ تخمگذار

برای تهیه انواع قفس مرغ تخمگذار ابتدا باید کاربرد آنها را بدانید و سپس با توجه به قیمت های ارائه شده و هزینه در نظر گرفته شده اقدام به خرید کنید. قیمت قفس مرغ تخمگذار با توجه به جنس ساخته شده، تعداد طبقات و ابعاد آن  تغییر پیدا خواهد کرد. در ادامه مطلب هر یک از عواملی که می تواند دچار تغییرات در قیمت این محصول شود را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. هر چقدر بر روی عواملی که می تواند قیمت قفس مرغ را تحت تاثیر قرار دهد، بیشتر اشراف داشته باشید، در هنگام خرید می توانید گزینه مقرون به صرفه ای را انتخاب نمایید.

جنس ساخته شده قفس مرغ تخمگذار

برای این که بتوانید از قفس مرغ تخمگذار بهترین بازدهی را به کسب و کار خود هدیه دهید توصیه می‌کنیم از قفس هایی که با گالوانیزه گرم ساخته شدن استفاده کنید. قفس های تمام گالوانیزه گرم ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی را در برابر شرایط بد آب و هوایی و رطوبت سالن از خود نشان می دهند. توصیه می‌کنیم حتی الامکان از این متریال برای خرید قفس استفاده کنید زیرا متریال های دیگر برای شما سودی نداشته و با مقاومت پایینی در برابر رطوبت و شرایط و بد آب و هوایی همراه خواهند بود.

قفس مرغ 3 طبقه
قفس مرغ 3 طبقه

تعداد طبقات قفس مرغ تخمگذار

از دیگر عواملی که میتواند قیمت قفس مرغ تخمگذار را تحت تاثیر قرار دهد تعداد طبقات است. هرچقدر تعداد طبقات قفس مرغ تخمگذار بالاتر برود بهتر از قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. در این مواقع توصیه می کنیم ابتدا ابعاد سالم خود را به صورت دقیق اندازه گیری کنید و سپس با توجه به سالن و ارتفاع آن قفس مورد نظر را تهیه نمایید. ابعاد سالن در تعداد طبقات قفس می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

ابعاد قفس

 از دیگر عواملی که میتواند قیمت قفس مرغ تخمگذار را تحت تاثیر قرار دهد ابعاد است. هر چقدر ابعاد قفس بزرگتر باشد شما باید هزینه بیشتری را برای خرید قفس تخمگذار پرداخت نمایید. در این مواقع نیز توصیه میکنیم ابعاد قفس را با توجه به ابعاد مشخص شده سالن انتخاب کنید تا از پرداخت هزینه های اضافه دوری کرده باشید.

 شما برای ما از انواع قفس مرغ تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را به طور کامل با انواع قفس مرغ تخمگذار آشنا کنیم. علاوه بر آشنایی شما می دانید که کدام قفس بهترین گزینه برای شروع خواهد بود و قیمت هر قفس به چه عواملی بستگی خواهد داشت. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را ما در اختیار شما قرار دادیم اما این خود شما هستید که با توجه به هزینه و نوع کاربرد باید یکی از قفس های گفته شده را برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید. توصیه می کنیم برای اینکه هزینه های مورد نظر خود را دور نریزید قبل از استفاده از قفس و یا خریداری آن با متخصصین معتبر در این زمینه مشورت نمایید.

اگر جزو کسانی هستید که در زمینه پرورش مرغ تخمگذار آیا شناخت انواع قفس مرغ تخمگذار مهارت دارید می توانید تجربیات مثبت خود درباره استفاده از انواع قفسه مغازه خدا را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه در میان بگذارید. دیگر تجربیات شما نیز می تواند موجب کمک به سایر مخاطبین شود.

چنانچه سوالی در این زمینه دارید سوالات خود را برای ما کامنت کنید تا پشتیبانان سایت طیوران سازه در اثر و به سوالات شما به طور کاملاً تخصصی پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب به بهترین شکل استفاده کرده باشید و برای شناخت انواع قفس تخمگذار به مشکل نخورید.

 سوالات متداول

انواع قفس مرغ تخمگذار را نام ببرید؟

قفس چوبی یا دست ساز قفس منبری ساده قفس منبری نیمه اتومات قفس باتری ساده قفس باطری تمام اتومات

بهترین قفس مرغ تخمگذار با توجه به میزان سرمایه گذاری کدام است؟

قفس های نیمه اتوماتیک تمام گالوانیزه گرم بهترین گزینه با توجه به میزان سرمایه گذاری هستند

مزایای استفاده از قفس در پرورش مرغ تخمگذار چیست؟

کاهش تلفات تخم مرغ کاهش هزینه های دان جلوگیری از ریخت و پاش دان جلوگیری از کثیف شدن سطح پرورش به وسیله آب عدم تماس مستقیم پایه پرنده با فضولات

2 پاسخ

  1. برا ابعاد هشت ونیم در بیست ودو متر قفس سه طبقه با قیمت ارزان میخوام هزینه چقدر باید کرد

    1. سلام و احترام، سوال شما احتیاج به توضیحات بیشتری دارد که میتوانید جهت مشاوره کاملا رایگان با شماره ۰۹۱۲۰۲۱۲۴۶۹ از طریق تماس، واتساپ یا تلگرام ارتباط برقرار نمایید.
      سوالی بود در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *