جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟

سود پرورش مرغ گوشتی

سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ این سوال جز سوالات متداولی است که شما در بازه های مختلف سال ۱۴۰۰ آن را از پشتیبانان سایت طیوران سازه پرسیده اید. حال می خواهیم در این مطلب از سایت طیوران سازه به طور کامل سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار دهید و به شما بگویم که چه عواملی میتواند سود مرغ گوشتی در این سال را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر جزو کسانی هستید که پرورش مرغ گوشتی را انجام می دهید و برای شما نحوه سود دهی و سود دهی بسیار حائز اهمیت است توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما در سایت طیوران سازه همراه باشید.  مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

شاخص‌های مهم در سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400

در هر صنعتی شاخص‌های مشخصی برای سوددهی وجود دارد. این صنعت نیز از این مورد استثنا نیست. سودی که قرار است به دست بیاید، از طریق تاثیرگذاری روی این موارد است. مواردی که روی سود دهی این صنعت تاثیر گذارند به ترتیب زیر هستند:

مرغ‌ها رشد سریعی در یک دوره کوتاه دارند

یکی از دلایلی که افراد به سراغ این صنعت برای کسب سود می‌آیند، کوتاه بودن دوره پرورشی مرغ گوشتی است. معمولا رشد این پرنده بستگی به نژاد آن دارد. در یک دوره‌ی 42 روزه، مرغ گوشتی از 30 تا 50 گرم به وزنی بین 1800 تا 2500 خواهد رسید.

پرورش مرغ گوشتی آسان است

همانطور که از تیتر مشخص است، مدیریت پرورش مرغ آسان است. در یک محیط کوچک هم می‌توان به کمک یک تا سه نفر این کار را انجام داد.

تمام قسمت‌های مرغ مصرف می‌شود

گوشت مرغ نسبت به گوشت سایر دام‌ها، دور ریز کمتری دارد. پا و بال هم در گوشت مرغ، قابل استفاده است. از پر آن در برخی صنایع می‌توان استفاده کرد؛ و حتی از فضولات این پرنده در تهیه کود حیوانی استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های کودسازی از آن استفاده می‌کنند.

 گوشت مرغ سالم‌تر از گوشت قرمز

معیار دیگری در زودبازده بودن، سود پرورش مرغ گوشتی در این است که گوشت بیشتری از مرغ فروش می‌رود. سرانه مصرف گوشت مرغ به دلیل پروتئین فراوان، نداشتن کلسترول و چربی مضر و عدم وجود بیماری مشترک بین مرغ و انسان بالاتر از مصرف گوشت قرمز است و بیشتر فروش می‌رود.

سرمایه‌ی هزینه شده زود برمی‌گردد

در مرغداری برخلاف سایر مزرعه‌های پرورش پرنده، دوره بازگشت سرمایه از چهل روز تا دو سال متغییر است. سرمایه در پرورش مرغ گوشتی سریع به جیب شما باز می‌گردد. اینکه این دوره چقدر طول بکشد، بستگی به تعداد مرغ‌هایی که دارید و حجم مزرعه شما دارد.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟
سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟

حتما بخوانید: آموزش پرورش مرغ تخمگذار + [ ساده و کاربردی ]

روش نگهداری از مرغ؛ برای کسب سود پرورش مرغ گوشتی

مسئله‌ای که در رسیدن به سود مورد نظر در پرورش مرغ گوشتی اهمیت دارد، روش نگهداری از این پرنده است. پرورش مرغ به دو روش، پرورش در قفس و بستر انجام می‌شود؛ البته برای پرورش مرغ گوشتی بهتر است از روش قفس استفاده شود. از طریق پرورش مرغ در قفس، امکان بیشتری برای مراقبت از این پرنده خواهید داشت. راحت‌تر می‌توانید محیط زندگی او را تمیز کنید. فقط کافی است یک سینی را زیر قفس بگذارید تا فضولات را جمع آوری کند. در روز بعد این سینی را تمیز کنید. باید حواستان به آب و غذای مصرفی او نیز باشد.

دمای سالنی که مرغ در آن پرورش داده می‌شود، در ابتدا باید تا 35 درجه سانتی گراد باشد و به مرور زمان در هر هفته 3 درجه کم شود. متعادل بودن دما تاثیر مستقیمی روی رشد پرنده خواهد داشت.

به جوجه‌ای که قرار است تبدیل به مرغ گوشتی بشود، باید نور و روشنایی به اندازه‌ی کافی برسد. رطوبت محل پرورش این پرنده در 24 ساعت اولیه اهمیت زیادی دارد. رطوبت برای جوجه‌ها باید از بین 20 تا 40 درصد باشد، برای مرغ‌های بالغ بین 10 تا 20 درصد. میزان غذایی که مرغ گوشتی در مقابل مرغ تخمگذار باید مصرف کند، در اوایل دوره زندگی‌شان متفاوت است. مرغ گوشتی برای رشد، نیاز به پروتئین و مواد معدنی بیشتری دارد.

هر کیلو مرغ چقدر سود دارد؟

به نظر شما هر کیلو مرغ چقدر سود دارد؟ از آنجایی که عوامل مختلفی بر قیمت گوشت مرغ تاثیر گذار است شما نمی توانید به طور دقیق سود هر کیلو مرغ را مورد محاسبه قرار دهید. چنانچه شما جزء علاقمندان به فعالیت در این زمینه هستید می‌توانید قیمت خریداری شده را از قیمتی که به مخاطبین ارائه می‌شود کم کنید و سود حاصله را به دست آورید. توجه داشته باشید در سود حاصله کل  عوامل مختلف چون اجاره بهای مغازه، پول برق، آب، گاز و تلفن را نیز در نظر بگیرید.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟

سود پرورش مرغ گوشتی بستگی به عوامل بسیاری دارد. جوجه‌ی گوشتی معمولا به خاطر اصلاح نژادی در 45 روز رشد می‌کنند. این مدت کوتاه باعث می‌شود بازگشت سرمایه سریع‌تر اتفاق بیفتد. مکان در نظر گرفته شما برای پرورش مرغ چقدر است؟ اندازه این مکان، تعداد مرغ‌های پرورشی، وسایل گرمایشی و سرمایشی و خورد و خوراک این پرنده تعیین می‌کند که هزینه و سود دهی شما چقدر خواهد بود.

مثلا اگر جایی به اندازه‌ی 10 هزار هکتار را برای پرورش مرغ گوشتی در نظر بگیرید، باید تا 250 میلیون هزینه برای ساخت این مزرعه کنار بگذارید. 150 میلیون هزینه برای سیستم روشنایی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، دانخوری و آبخوری خواهد شد.

سود یک مزرعه پرورش مرغ گوشتی را می‌توان از طریق کم کردن هزینه‌ها از درآمد به دست آورد. سود مزرعه را می‌توان به صورت سالانه یا ماهیانه حساب کرد. مثلا اگر در یک زمین 10 هکتاری مرغداری خود را افتتاح کنید، باید تقریبا 700 میلیون برای آن هزینه کنید. شما در این مزرعه سالانه 120000تن گوشت مرغ تولید خواهید کرد که به صورت ماهیانه می‌شود 10000 تن.

قیمت مرغ هم اگر به ازای هر کیلو 20000 تومان حساب کنید، در هر ماه تقریبا 200 هزار میلیون درآمد خواهید داشت. ذکر این نکته مهم است که قیمت مرغی که از فروشگاه تهیه می‌کنید با مرغی که از مزرعه دار خریداری می‌شود، متفاوت است. وجود واسطه و دلال باعث می‌شود سود دریافتی شما کمتر شود. بهتر است در این راه خودتان برای عقد قرارداد برای فروش مرغ اقدام کنید.

سود پرورش مرغ گوشتی ، فقط در فروش گوشت آن نیست. شما حتی می‌توانید فضولات آن را به کارخانه‌های کودسازی بفروشید. درآمدی که از این طریق به دست می‌آید سود خالص است؛ زیرا هزینه‌ای برای آن خرج نکرده‌اید.

کار کردن در این حوزه، شاید اوایل سود چشمگیری نداشته باشد اما به مرور زمان و در طی دو سال تمام سرمایه اولیه‌ای که هزینه کردید به شما برخواهد گشت.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟
سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1400 چقدر است؟

حتما بخوانید: تحریک مرغ برای تخمگذاری چطور انجام می‌شود؟

سخن پایانی

سال‌هاست که مرغ در برنامه غذایی مردم جای محکمی پیدا کرده است. مصرف آن به دلیل وجود مزایای بسیار اهمیت بالایی دارد. در این مقاله از سایت طیوران سازه به نحوه به دست آوردن سود پرورش مرغ گوشتی پرداختیم. به این اشاره کردیم که نگهداری از یک مرغ گوشتی در مزرعه چه شرایطی دارد، سود و هزینه‌هایی که شما در این صنعت متحمل خواهید شد به چه صورت است و فضای لازم برای پرورش مرغ گوشتی چگونه خواهد بود.

شما برای ما از سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ بنویسید

در این مطلب از سایت طیوران سازه سعی کردیم شما را به طور کامل با جواب سوال سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ آشنا کنیم. چنانچه شما عواملی را میشناسید که می تواند سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ را تحت تاثیر قرار دهد و ما از آن در این مطلب حرفی نزده ایم، عامل مورد نظر را می توانید از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت طیوران سازه به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالاتی که در این باره ذهن شما را به خود درگیر کرده است را با پشتیبان سایت در میان بگذارید آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

سود پرورش مرغ در سال 1400 به چه عواملی بستگی دارد؟

به عواملی چون تورم، نوع پرورش، قیمت دان و آب و غیره بستگی دارد

آیا پرورش مرغ در سال 1400 ضرر هم دارد؟

اگر پرورش مرغ شما طبق استانداردهای موجود انجام نشود بله ضرر هم در پی خواهد داشت.

سود گوشت مرغ در 1400 چقدر است؟

سود گوشت مرغ در سال 1400 به عوامل زیادی بستگی دارد و ثابت نیست

11 پاسخ

  1. چند نفر مثل این نویسنده اگر به مسولین مشاوره بدهند تمام مرغ دار ها به سود میرسند. البته کار لبسیار پر ریسکی هستش

  2. سلام
    من اسماعیل هستم مرغدار وکارشناس این رشته
    اکثرا مطالبی که نوشته آید واقعیت دارد و ارقام واقعی می‌باشد
    مرغداری یک صنعت پر ریسک هست که خیلی از چیزها در آن قابل پیش بینی نیست این رو هم به دوستان بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *